Toon posts:

Welke Distro is echt iets voor mij.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil ook linux proberen.
ooit dat Corel Linux gehad. Best leuk maar geen Software.

Ik ben niet van de klik-generatie want ik ken en kan dos echt goed.

Ik wil m'n PIItje een keer gaan inzetten als een routertje voor Internet. Ik wil een Nononse distro met veeel software. Een boek speciaal daarvoor. Niet duur. Niet onbekend.
Ik dat zelf te denken aan Suusje 7. Is dat wat of niet?

• mavink
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-05 09:16
Debian uiteraard *D Alleen dat boekje is een beetje een probleem. Ik denk dat de meeste andere distributies wat teveel op grafische configuratie en zo gericht zijn voor wat jij zoekt.

• corani
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-10-2017

corani

__,,,_(^_^)_,,,__

Ik zelf gebruik Slackware, de andere titanen-versie :) (naast Debian) Maar volgens mij zit er bij Debian wat meer software.

Laat me nou toch eens met rust man!
Iedereen die in telekinese gelooft, steek a.u.b. mijn hand op

Verwijderd

Debian *D has the power!

>:)

• noMSforme
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-03-2022
Ja dan is SuSE inderdaad je keuze.
Meer dan 1500 applicaties op 6 CD's.
En een goed boek maar wel in het Engels.

Verwijderd

SuSE zou een goeie keus kunnen zijn.. maar ook weer niet om een router op te zetten.. ik raad Slackware 7.0 of Redhat 6.2 aan NIET 7.0 want .0 versies moet je nooit hebben zitten vol bugs.. en Debian is misschien wel goed.. maar aan die *($($*& installatie moeten ze echt een keer wat aan doen want ik snap er geen r**t van :)

• noMSforme
  • Laatst online: 10-03-2022
Onzin in SuSE is het net zo ingewikkeld of gemakkelijk om een router te installeren als in een andere distro.

Hmmmm heb jou andere postings ook ff bekeken.
Mag ik vragen waar jij deze wijsheid vandaan haalt ?

Verwijderd

Op maandag 15 januari 2001 22:56 schreef natas het volgende:
Debian *D has the power!

>:)
OpenBSD has the power >:)

• yamAUchi
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

yamAUchi

0x5f3759df

#$*&#$ debian installatie ?

...

die installatie is zo perfect als je een beetje snelle inet connectie hebt.. echt fantastisch =)

als je groot boek.. en cd's wilt hebben.. misschien gewoon zo'n distro uit een doos.. (misschien debian doosjes.. maar ik kom niet zoveel buiten dus =) iig.. suse is cool.. red hat zou ook kunnen..

en als je al boek hebt.. of er al wat mee kan.. hup debian..

[ the server is down, life after student-dorm sucks ]

• mca2
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-08 15:07
Met een rappe internet verbinding is Debian zeer aan te raden, paar bootflops en off you go. Ander moet je een kijken op

http://panic.et.tudelft.nl/debian/

Daar verkopen ze de complete set en je kan er ook een vrij goede install/gebruik handleiding voor Debian downloaden.

• mavink
De installatie van debian is echt een eitje, alleen veel mensen worden afgeschrikt door het feit dat ze de enter- en tabtoets moeten gebruiken ipv dat ze met hun muis kunnen spelen. Als je daarmee kunt leven is-ie wat mij betreft echt perfect.

Debian heeft trouwens 3950 packages, in ieder geval, dat staat op hun homepage :P Maar het gaat er niet om wie de grootste of de meeste heeft toch :?

Verwijderd

Topicstarter
Tnx for all the good info.

Ik denk nu aan Debian/Slackware of Suse7.

Ik vind Windhoos te makkelijk.
Te gebruikersvriendelijk. En als je een te trage bak hebt is Windows een geheugenvretende GUI.

Sorry, ik ben echt een Linux Newbie. Maar ik heb gehoord dat je al een webserver met een 386/486 met 8 MB kunt hebben onder Apache of zo iets? Volgens mij is Apache behoorlijk goed.

Maar ik zal Win2K/98 met Dos er nog altijd naast draaien via een Dualboot.

Ik vond dat jullie positief zijn over Debian dus mischien pak ik die wel. Uiteraard met kernel 2.4 :7

Verwijderd

kernel 2.4 aan de praat krijgen met debian is niet zo makkelijk hoor :)

Maar iig veel succes.
Linux draait idd al op een 386 met 8mb, maar meer dan een statische server of internetsharing kun je er dan niet mee. Een 486 met 16mb is een praktischer minimum.

• mavink
Wat is er moeilijk aan een 2.4 kernel met debian :? Volgens mij was het de laatste keer een kwestie van compileren, lilo draaien en klaar. En toen ruzie maken met agpgart en devfs die ruzie maakten, maar dat was niet echt een probleem van debian maar van mij :)

• DennisBoom
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-08 11:59
Op maandag 15 januari 2001 22:43 schreef vink het volgende:
Debian uiteraard *D Alleen dat boekje is een beetje een probleem. Ik denk dat de meeste andere distributies wat teveel op grafische configuratie en zo gericht zijn voor wat jij zoekt.
Er zijn genoeg boeken over Debian te vinden. O'Reilly heeft/had een specifiek Debian boek zelfs online staan (en dat staat nu op mijn webservertje :-) Errug handig.

Geen beurs, geen tempo

• Cyborg-BG-
  • Laatst online: 05-04-2025

Cyborg-BG-

Nu met random icon...

Hm ik ben zelf nieuwbee FreeBSD user en het bevalt me goed... ben redelijk vlekkeloos door de instal heen gerold en nu draait ie...

Heb zelf ok veel dos ervaring en absoluut geen linux ervaring...

Kunt u mijn Domeinnaam renamen??

• ichnaton
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17-05 21:08
Op dinsdag 16 januari 2001 06:40 schreef noMSforme het volgende:
Onzin in SuSE is het net zo ingewikkeld of gemakkelijk om een router te installeren als in een andere distro.
Dat is onjuist. Suse kent maat 1 configuratieprogramma en die (yast) zit echt alleen op suse. Bij redhat ben je overgelevers aan uit je hoofd weten welke utility je moet starten. Mandrake heeft leuke X gebaseerde tools (dus echt niks op een vuurmuur). Debian is als je de weg op het filesystem al kent een prettige keuze, want
je mag textfiles editen die overal staan.

Suc7
Pagina: 1