[Asus K8S-MX] Opstarten van harde schijf lukt niet meer

Pagina: 1
Acties:

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik heb een Asus K8S-MX moederbord met een Athlon 2800xp+ waarop een nieuwe(dus schone) installatie van Windows XP Home op geinstalleerd moet worden. Ik heb nu 3 harde schijven gehad en de computer ziet prima de harde schijven. Deze zijn keer op keer gecontroleerd. Maar bij installatie vanaf de blauwe schermen gaat goed en na de reboot krijg ik "Boot failure". Dus kan niet opstarten vanaf het systeem. Ik heb zowel IDE(deze moet zonder drivers geinstalleerd worden) en Sata(met drivers) geprobeerd.

Wat is er allemaal aan gedaan:
geheugen verwisseld.
bios geupdate.
bios gereset.
andere videokaart
Andere harde schijf
Andere cdromspeler/dvdspeler
Andere voeding en ga zo maar door.
Andere IDE kabel

Waar komt dit probleem vandaan en is het nog op te lossen? Want Boot Failure wil zeggen dat die het systeem niet kan opstarten maar de bootsequence staat goed. De harde schijf wordt goed gezien. De orginele schijf die in het systeem zat heeft hetzelfde probleem terwijl deze maanden lang zonder problemen heeft gestart. Dit was een 80gb Samsung SATA

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-05 11:34
Denk zelf dat het moederbord overleden is. Probeer eens een ander of probeer eens een PCI-insteekkaart met een IDE-controller.

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Kun je wel opstarten van een Linux Livecd'tje van bijvoorbeeld Knoppix of iets dergelijks? En dan de harde schijven benaderen?

Hier stond een dode link.

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik kan de schijf gewoon benaderen want ik heb met Ghost de boel gecloned 1 harde schijf dan maar de rest opnieuw geinstalleerd. Dus dat is het probleem niet. ik heb ook op een andere IDE poort gezet.

Ik heb trouwens nog een Sweex Raid ding erop gezet maar wordt niet gezien en mijn Promise IDE controller heeft geen Bios onboard dus die wil niet.

[ Voor 28% gewijzigd door itsalex op 10-09-2005 14:29 ]

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!