[WLAN WAP54G]verbinding valt weg bij grote hoeveelheden data

Pagina: 1
Acties:

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

Topicstarter
Ik heb hier nu sinds kort een wap54g aan de muur hangen.
De internetverbinding doet het perfect op mijn laptop en mijn dvd speler.
DVD speler??
Ja, ik heb een kiss DP-1504 staan, met hdd en wireless verbinding, zodat ik mijn via internet 'gekochte' films en mijn digitale foto's op mijn tv kan bekijken zonder mijn pc te hoeven verslepen en dergelijke...

De DP1504 heef teen 11mbit wireless kaart van zyxel, mijn laptop een 54 mbit kaart van e-pech.

Maar zodra ik dus een film of een ander groot bestand over wil zetten, naar zowel dvdspeler als laptop, knalt de verbinding eruit en moet ik de dvdspeler uitzetten (stekker eruit e,d,) om weer verbinding te krijgen.

Nou heb ik gemerkt dat ik met het verlagen van de snelheid tot 200 kb/s een stuk verder kom dan met de volle snelheid (500/600 kb/s), maar dit is natuurlijk niet de bedoeling, anders kan ik em net zo goed op 56k6 aansluiten.

Nou heb ik dus geen idee waar dit verder aan kan liggen, en met google kom ik ook niet erg ver

nog ff de specs op een rijtje:

WAP54Gv2 (met mustdie v2.07 firmware, ook originele geprobeerd)
kiss dp1504 dvdspeler
ZyXel ZAir B-120 wireless kaart in de dvdspeler (die staat btw. in een kast, maar verplaatsen maakt geen verschil)
Compaq armada 1572 laptop (p233, 48 ram, win2k)
E-tech wpc3 wireless kaart (ralink rt2500)
geen andere wireless netwerken in de buurt die evt. zouden kunnen storen

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.