[colourmode] Illustrator, InDesign en pdf...

Pagina: 1
Acties:

• klokop
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-03 19:56

klokop

swiekie swoeng

Topicstarter
Ik heb een afbeelding gemaakt in Illustrator CS, document heeft als 'colour mode' CMYK (File -> Document Color Mode). Vervolgens gebruik ik die afbeelding in een InDesign document zien de kleuren er nog prima uit. Als ik d'r daarna vanuit InDesign een pdf van maak zijn de kleuren ineens verfletst. Zie daarvoor de afbeelding: screenshots van de documenten in genoemde programma's...

Afbeeldingslocatie: http://foto.stukjewebgebeuren.nl/fora/cmyk_gezeur_pdf.jpg

Hmm, ik zie nu dat als ik in InDesign bij color settings de optie 'color management' NIET aanvink, de kleuren er net zo brak uitzien als in de pdf. Aanvankelijk gebruikte in de setting 'color management' WEL aangevinkt, en 'Settings: color management off'.

"Passing silhouettes of strange illuminated mannequins"

Verwijderd

Zet color management uit in illustrator

ps: indesign gebruikt het LAB- color model, cmyk en rgb kleuren voelen zich hier wel in thuis 8)
maar dit kan neven effecten geven bij conversie.

Ik raad je daarom ook aan om te upgraden naar cs2, aangezien er op dit vlak behoorlijk wat verbeterd is

[ Voor 78% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2005 12:16 ]

Verwijderd

hoe ziet het er uit op print? want daar gaat het uiteindelijk om natuurlijk.

ik heb zelf ook problemen gehad bij het maken van een pdf (in mijn geval prnten naar pdf) het loste op door te printen naar een ps document en vervolgens met distiller een pdf te maken