Backup phpbb terugzetten->irritante fout

Pagina: 1
Acties:

• almar
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-04-2024
Een tijdje geleden ben ik zelf een php/mysql server gaan draaien om een phpbb forum te draaien. Later bood een vriend zijn hosting server aan waarna ik hem daar op heb gezet door bij mij te backuppe via de optie in phpbb maar er zit dus een heel irritante fout in nu. Telkens als je inlogt krijg je foutmelding dan webpagina niet bestaat waarna je een keer op vorige klikt waar je de medling krijg dat localhost/phpbb/forum niet bestaat waarna je nog eenkeer op vorige moet klikke waarop je ingelogt en wel op het forum komt. Heeft iemand een oplossing ik kan zelf niet op de server, ik dacht aan de backup van het forum een keer op mijn comp te zette en dan in de testfile wat dingen aan te passen dat het weer zou werken maar wat zou ik dan aan moeten passen?
phpbb 2.0.16

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Het lijkt erop dat de forum URL ergens verkeerd in de database staat oid? Wat zijn de exacte URLs waar je deze foutmeldingen krijgt; en wat zijn de URL's waar het wel goed gaat? Iets meer informatie (ook over wat je zelf al hebt geprobeerd) zou wel handig zijn

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:45

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Naast de opmerking van Spider.007 heeft dit niks met programeren te maken. Het lijkt eerder een installatie / configuratie probleem dus move ik je topic naar Software Algemeen (zie ook P&W FAQ - Installatie c.q. SA vragen).
Overigens heeft phpBB ook een eigen support forum en ik kan me niet voorstellen dat je daar niks kan vinden.

[ Voor 11% gewijzigd door Creepy op 10-09-2005 12:30 ]

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:53

BCC

Klinkt alsof de hostname niet goed staat in het Adminstratie Panel van je phpBB.

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.