Toon posts:

[CD] 760 mb niet kunnen branden op een 800 mb cd?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mn pa wilt graag wat veel op cd zetten zoals een DivX, alleen hebben ze soms 5 mb teveel.
Nu wou mn pa de 800 mb cd gebruiken alleen lukt het niet.

Zijn er hier speciale branders voor?
Programma's om de film op te splitsen?
Een andere oplossing?

Alvast bedankt! :)
Sjibb

• Egg
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10-01 15:24

Egg

In der Schweiz jah!

dat moet je brander idd maar net ondersteunen. Lite-on branders hebben er over het algemeen geen problemen mee, en ik denk dat de meeste dvd branders ook wel capable zijn.
zowiezo een beetje jammer om 90 minuten cd's te gebruiken.
je kan beter alles op je harde schijf houden, en alles weg gooien als je het niet meer bekijkt.
tenzij je een enorme collectie wil aanleggen uytereard...

MSI GX660R for the win!

Verwijderd

Dat lukt soms wel, soms niet. Mijn A-Open CRW5232 deed het prima tot zelfs voorbij de negentig minuten, maar op mijn ND-2510A lukt het echt niet, wat ik ook probeer. Heb je geluk dan wordt aangegeven welke formaten hij ondersteunt (CDR90/99 valt voor zover ik weet buiten de Orange Book-specificaties voor CDR, vandaar dat er geen regel is dat alle branders het moeten ondersteunen ofzo. Sommige merken besteden niet eens aandacht aan het fenomeen in hun documentatie, anderen vermelden nog wel dat het schade aan de brander kan opleveren).

Maarja, CD's branden is sowieso een gepasseerd station naar mijn mening. Wil je grote hoeveelheden data wegzetten doe dat dan gewoon op DVD. :)

Verwijderd

Bij sommige software moet je dit ook goed instellen, anders werkt het ook niet. Bij Nero 5 bijvoorbeeld.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 27-02 14:05
Om eerlijk te zijn zou ik niet meer gaan kutten met 800Mb cds.
Zoiezo is een DVD een stuk praktischer (Kan meer op per schijf, en goedkoper).
Daarnaast is t maar net de vraag of t allemaal even compatible is, tenslotte brand je meer dan de officiele standaard voorschrijft.

Eventueel kun je die DivX een stukje knippen, door bv de aftiteling eraf te halen moet t wel lukken om m op een normale CD te plaatsen.

Voor mij is divx en cdr allemaal een gepasseerd station, maar dat terzijde

Verwijderd

Het is heel eenvoudig als je NERO 6 gebruikt.
Zoek op internet op tot hoever je brander (type nummer goed opzoeken!) "overburn" ondersteunt.
Bij mij is dat 99min en 05 sec.
Dan moet je even kijken bij de optie's van NERO daar staat ergens bij "overburn" en kun je instellen tot hoe ver.
Ik zal nog even opzoeken welk tabblad dat is(kan nu even niet ik zit niet op mijn eigen pc).
Op deze manier kan ik zelfs 900MB cd's gebruiken.

Succes ermee!

• Kuhlie
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Die 5 mb extra kan je vaak ook gewoon kwijt op je 700mb-cd's: even overburn aanzetten. De kans dat je je data kwijt raakt wordt natuurlijk wel steeds groter ;)
Pagina: 1