Toon posts:

Dualscreen probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
het volgende probleem:

2 schermen primair 17" en secundair 21", spel A start standaard op op primair scherm, maar...
is e.e.a. ook zo in te stellen dat het spel op het secundair scherm opstart?

Misschien softwarematig op te lossen?

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-08 07:25
Kies je secundaire scherm gewoon als primair...
Mooie informatieve startpost trouwens :)

[ Voor 31% gewijzigd door _eXistenZ_ op 10-09-2005 11:46 ]

There is no replacement for displacement!

Verwijderd

eXistenZ_NL schreef op zaterdag 10 september 2005 @ 11:46:
Mooie informatieve startpost trouwens :)
right...

wat als je nou het beeld cloont, de meeste videokaarten bieden deze opties..
maargoed daar kunnen wij niets over zeggen verder, gezien we niet over voldoende informatie beschikken

heb je gegoogelt / de handleiding erop na geslagen?
if so, wat heb je gevonden... and else .. specs please

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2005 11:50 ]

Verwijderd

Topicstarter
eXistenZ_NL schreef op zaterdag 10 september 2005 @ 11:46:
Helaas da's geen echt werkbare optie (had ik erbij moeten zetten) 17" hangt aan de muur en 21"staat er rechts naast. Als ik dus mijn secundair als primair kies dan worden overlappingen en muisbewegingen tussen beide schermen er niet handiger op... je weet wel: bij primair er met de muis links uit en op de secundair rechts in...

• ILUsion
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-11-2025
Verwijderd schreef op zaterdag 10 september 2005 @ 11:52:
[...]

Helaas da's geen echt werkbare optie (had ik erbij moeten zetten) 17" hangt aan de muur en 21"staat er rechts naast. Als ik dus mijn secundair als primair kies dan worden overlappingen en muisbewegingen tussen beide schermen er niet handiger op... je weet wel: bij primair er met de muis links uit en op de secundair rechts in...
Dat heeft niets met primair/secundair te maken maar enkel met de oriëntatie van je scherm in Windows.

Je kan je 21" als primair aangeven en toch nog rechts van je andere laten weergeven.Dit doe je gewoon bij de beeldscherminstellingen in het configuratiescherm waar je de schermen gewoon kunt verslepen (zo kun je de twee schermen ook boven/onder elkaar laten weergeven). Het enige mogelijke probleem is dat de startbalk enkel op het primair scherm verschijnt en niet op het secundaire (maar als ik me niet vergis kunnnen programma's als SmartMon daar wel iets aan doen?).

Als bovenstaande oplossing niet voldoet, zou ikzelf eerder proberen zelf iets in elkaar te flansen: zelf een progje in elkaar flansen dat de twee schermen omwisselt (zal wel iets over staan in de Windows SDK) en dat het progje de game opstart en na het afsluiten van de game het scherm weer omwisselt ofzo. Als je dus wat programmeerervaring hebt, moet dat wel doenbaar zijn.

Verwijderd

YEAH RIGHT, als meneer nou eens z'n systeem specs post

aansturing van meerdere monitoren word door de driver afgehandeld, ik geloof zeer zeker niet dat je daar wat aan kan veranderen met de Windows SDK

.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2005 12:23 ]

• keur0000
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-08 10:47

keur0000

-------- N O N E --------

game opstarten, klein maken, sleepen naar andere scherm, volledig scherm maken en klaar is kees.
Game afsluiten en de volgende keer als je t opstart komt t gelijk op t goeie scherm ;) Suc6

Spreek uit ervaring, CRT19"en TFT19" 8)

[ Voor 11% gewijzigd door keur0000 op 10-09-2005 12:35 ]

Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)

Verwijderd

ook de startbalk is in windows op elke scherm (aan elke rand) te verplaatsen, da's dus ook niet het probleem.

Het enige is dat het windows opstart en login scherm en afsluit scherm in je andere monitor verschijnt.

orientatie van je monitors kan je gewoon instellen in je beeldscherm instellingen.

specs doen verder niet ter zake, da's gewoon in windows te regelen

Verwijderd

Topicstarter
Dat heeft niets met primair/secundair te maken maar enkel met de oriëntatie van je scherm in Windows.

Je kan je 21" als primair aangeven en toch nog rechts van je andere laten weergeven.Dit doe je gewoon bij de beeldscherminstellingen in het configuratiescherm waar je de schermen gewoon kunt verslepen (zo kun je de twee schermen ook boven/onder elkaar laten weergeven). Het enige mogelijke probleem is dat de startbalk enkel op het primair scherm verschijnt en niet op het secundaire (maar als ik me niet vergis kunnnen programma's als SmartMon daar wel iets aan doen?).
:) thanks, dit werkt alvast
Als bovenstaande oplossing niet voldoet, zou ikzelf eerder proberen zelf iets in elkaar te flansen: zelf een progje in elkaar flansen dat de twee schermen omwisselt (zal wel iets over staan in de Windows SDK) en dat het progje de game opstart en na het afsluiten van de game het scherm weer omwisselt ofzo. Als je dus wat programmeerervaring hebt, moet dat wel doenbaar zijn.
Helaas geen programmeer ervaring
YEAH RIGHT, als meneer nou eens z'n systeem specs post
.
nou nou... met verkeerd been uit bed gestapt?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2005 12:45 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 10 september 2005 @ 12:35:
ook de startbalk is in windows op elke scherm (aan elke rand) te verplaatsen, da's dus ook niet het probleem.

Het enige is dat het windows opstart en login scherm en afsluit scherm in je andere monitor verschijnt.

orientatie van je monitors kan je gewoon instellen in je beeldscherm instellingen.

specs doen verder niet ter zake, da's gewoon in windows te regelen
BEDANKT!!! stom dat ik daar niet aan gedacht heb. Alles werkt nu zoals ik het wil :)
Pagina: 1