Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

[ADSL] Geen telefoon, wel internet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds en dikke week geen telefoon meer. Internet werkt wel.
Wat heb ik geprobeerd:
- de quattrovox vervangen door een webvox: geen resultaat,
- splitter vervangen: geen resultaat
- nt1 vervangen: geen resultaat
- adsl modem (sweex) los: telefoon!
- ander modem geleend (alcatel speedtouch home): niet bereikbaar op LAN met alleen netwerkkabel aangesloten (dit is overigens de reden dat ik de speedtouch ooit moest vervangen door die sweex)

Zodra het ADSL modem wordt aangesloten op de lijn, gaat m'n telefoon er uit.
Dus:
- komt dit probleem bekend voor,
- weet iemand een reden waarom die speedtouch niet bereikbaar is op het LAN (LAn lampje brandt ook niet voor en achter en op de switch), moet dat een crosscable zijn?

Verwijderd

Gebruik je alle 2 de poorten van de NT1? Zo ja, dan kan je proberen alles op 1 poort aan te sluiten. Toen ik nog op de beruchte helpdesk van KPN zat was dit meestal een oplossing.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:30

JvS

Ik heb hem zelf ook

Je hebt dus ISDN? En als de spliiter voor de NT1 zit, maar de modem is niet aangesloten (maar de splitter wel!) dan heb je dus wel telefonie? Dan denk ik dat de modem het veroorzaakt, sterker nog dit lijkt me vrij zeker. Ik zou dit even bij de leverancier van de modem aankaarten.

Ik ga er dan vanuit dat met de alcatel modem aangesloten wel gewoon telefonie signaal is?
Verwijderd schreef op zaterdag 10 september 2005 @ 11:32:
Gebruik je alle 2 de poorten van de NT1? Zo ja, dan kan je proberen alles op 1 poort aan te sluiten. Toen ik nog op de beruchte helpdesk van KPN zat was dit meestal een oplossing.
Nou op die beruchte helpdesk werk ik al 3 jaar op de 2e lijn en daar heb ik echt nog nooit van gehoord :P. Wel dat een NT1 S1 t/m S3 soms vaag doet met een niet alcatel "lea" splitter, maar daar is hier geen sprake van, aangezien de telefoon wel werkt als de splitter voor de NT1 zit, maar de sweex niet is aangesloten.

[ Voor 46% gewijzigd door JvS op 10-09-2005 11:35 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• BèR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2022
Heb je met de Speedtouch erop wel nog telefoon? De Home-uitvoering heeft ovgs problemen met bepaalde routers wat betreft de ethernetpoort.. Dus als de ST Home t wel doet, probeer eens een speedtouch 510i oid te lenen, of een switch tussen de ST Home en je router te plaatsen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus niks veranderd aan het systeem. 1 1/2 jaar geleden die ST vervangen door een Sweex omdat ik die ST niet meer kon bereiken. Vervolgens heeft de zaak zonder problemen gedraaid. Ik heb een ST geleend maar die is niet bereikbaar via het LAN en daar kan ik dus ook niks mee. Spullen lenen is overigens niet zo eenvoudig met ISDN.

edit: modem zit inmiddels op LAN, middels X-link kabel. Ik ga hem nu tweaken naar Pro zodat hij als router kan fungeren. Kan ik eindelijk verder met testen.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2005 13:05 ]