Toon posts:

niet meer lezen van cd en cd-rw

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een klein probleem, maar dat betekent wel dat ik al mijn 1000 cd's niet meer kan afspelen. Mijn liteon herkent opeens cd's niet meer. dvd is geen probleem maar zodra er een cd of cd-rw inkomt geeft hij aan -no disk-. Wie kan mij hier mee helpen en wie heeft dat zelfde probleem gehad.
voorheen heb ik hier totaal geen probleem mee gehad. Lijkt net of dit ineens is ontstaan.

groeten Guido

Verwijderd

- met een cleaning setje proberne je lens schoon te maken.
- firmware update, ook al denk ik dat dit het niet is aangezien het probleem opeens ontstaan is.

of je lens is vies, of kapot....

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-02 21:25

Caveman

whahoehaha

Mja, ik heb exact hetzelfde probleem gehad met een pc op het werk. Van het een op andere moment wilde die geen cd's meer lezen/schrijven ect.
Het probleem was dat de leverancier het geheel van binnen nogal slordig had aangesloten, de drive stond gewoon nog op cable select. Nadat ik de jumper op master gezet had deed die het weer prima... (overigens wel een hele tijd aan het kloten rommelen geweest met frimware ect ect :( )

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

Reptile209

- gers -

Als schoonmaken en de aansluitingen checken niet helpt: ik heb ooit eens een LiteOn CD brander "gered" door de firmware in het ding te upgraden. LiteOn had er een tooltje + nieuwe firmware voor op hun site staan. Die brander had steeds kuren: of hij werkte normaal, of hij accepteerde en brandde niks meer. Werkt nu al weer jaren probleemloos.

(by the way: werken "echte" muziek-CD's en/of officiele spel/software CD's ook niet meer? Misschien heeft 'ie alleen moeite met gebrande dingen?)

Zo scherp als een voetbal!