Toon posts:

[XP] Hoe ISDN drivers verwijderen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na tot 2 maal toe een defect moederbord te hebben werkt de pc weer normaal, op 1 ding na natuurlijk: De ISDN modem.

Probleem:

De drivers waren normaal geladen. Echter de noodzakelijke CAPI driver niet. Na wat zoeken moet er op een of andere manier iets zijn misgelopen. De ISDN modem staat namelijk niet meer als Sitecom PCI ISDN DC-105 in het apparaatbeheer, maar simpelweg als Netwerkadaptor. Indien ik met de meegeleverde driver (en de laatste vanop hun site) geeft windows deze formidabele melding:

Het apparaatsexemplaar kan niet worden gemaakt omdat deze al bestaat

Het apparaat kan niet worden verwijderd omdat dit zogezegd nodig is om windows te starten. Ook het vorig stuurprogramma lost het probleem niet op.

Hoe kan ik ervoor zorgen dat de juiste driver volledig wordt geladen? En dus de andere (verkeerde) stuurprogramma's niet meer worden geladen.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Als je het niet teveel moeite vind kan je handmatig eerst de boel uninstallen en dan de bijbehorende .infs verwijderen.

Die mededeling lijkt me van een pnpID te zijn, dus ik zou eens goed kijken in je registry en vooral ook in je apparaatbeheer instellen dat je ook alle hidden items te zien krijgt.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Zelf speel ik liefst niet teveel in het register. Wel heb ik momenteel de kaart uit de pc gehaald. Met het idee als ik maar genoeg reboot zijn mss die inf bestanden weg. Als ik dan toch in het register zaken verander, waar moet ik dan juist op letten en veranderen?

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op zaterdag 10 september 2005 @ 11:59:
Wel heb ik momenteel de kaart uit de pc gehaald. Met het idee als ik maar genoeg reboot zijn mss die inf bestanden weg.
Die gaan echt niet met een reboot spontaan van je PC af hoor ;)

een 3rd party driver wordt meestal als oem*.inf in je \windows\inf dir geschopt, .sys en dll files worden daar ook in genoemd meestal.
Die vind je dan vaak weer terug in \windows\system32\drivers.
Als ik dan toch in het register zaken verander, waar moet ik dan juist op letten en veranderen?
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Enum bevat de subtrees waar je PCI kaart ook tussen zit.
Zo kun je met goed zoeken vanzelf de PlugnPlay ID van je PCI kaart eruit vissen die dwarsligt, en die (als je genoeg rechten hebt) eruit knikkeren.
Gaat het mis: herstelpunt of last known good.
Eventueel maak je een hardware profiel aan zodat je die als backup hebt.

[ Voor 4% gewijzigd door alt-92 op 10-09-2005 12:40 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb even alle oem*.inf verplaatst.

En ben begonnen om het register in te duiken. De ISDN modem zit in de 1ste gleuf (bus 5 , apparaat 6 functie 0)

In het register staat deze map

HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Enum\PCI\VEN_1397&DEV_2BD0&SUBSYS_2BD01397&REV_02, met daarin 3 submappen. in 2 daarvan staat netwerkadapter, in de 3de staat de sitecom. Ik kan echter geen enkele waarde verwijderen of wijzigen.

Ben ingelogd als hoofdgebruiker (met volledig beheer).

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2005 13:21 . Reden: typo's ]

Verwijderd

Welk OS gaat het hier over?

Verwijderd

Topicstarter
WinXP prof

Voor de volledigheid:

Pc is een AMD64 3200+ op een Asus A8N-8
1 Gig ram
37gb Raptor
Asus 64Mb VGA (weet de chipset niet uit het hoofd)
Belkin PreN wireless adaptor

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op zaterdag 10 september 2005 @ 13:17:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\
Enum\PCI\VEN_1397&DEV_2BD0&SUBSYS_2BD01397&REV_02, met daarin 3 submappen. in 2 daarvan staat netwerkadapter, in de 3de staat de sitecom. Ik kan echter geen enkele waarde verwijderen of wijzigen.

Ben ingelogd als hoofdgebruiker (met volledig beheer).
Dat je ingelogged bent met een Administrator account betekent niet automatisch dat je volledige rechten hebt over alle registry keys ;)

Verwijderd

Topicstarter
Je wil dus zeggen dat ik écht als admin moet inloggen. Er is echter maar 1 gebruikersaccount op die PC.

Ik laat weten of het lukt (ik hoop van wel)

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Nee, ook dat zeg ik niet :)

Kijk maar eens bij je machtigingen binnen je registry namelijk :)

[ Voor 57% gewijzigd door alt-92 op 10-09-2005 14:42 ]

Verwijderd

Topictitel aangepast :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de machtigingen aangepast en zonder problemen de regels kunnen verwijderen. Na het heropstarten van de PC werd nieuwe hardware gevonden. Weer de driver vanop de meegeleverde CD geladen, maar weer hetzelfde probleem. Die driver heeft echter wel maanden gewerkt.

Ik heb al duizenden drivers geïnstalleerd, maar zo problematisch heb ik het nog nooit geweten.
Pagina: 1