[WIN SBS2003] Mailbox delen

Pagina: 1
Acties:

• sjaakos
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14-07 23:21
Ik heb hier een SBS2003 en gebruik daarvan o.a. exchange.

Er zijn meerdere gebruikers aanwezig en die moeten allemaal hun e-mail verzenden en ontvangen op info@.......nl . Wel moet iedereen een eigen kopie krijgen van de e-mail zodat wel en niet gelezen van een mail gescheiden blijft.

Er is geen domein gekoppeld aan de server alles word dus gedaan door een pop3 connector.

Hoe kan ik dit het beste aanpakken, moet ik een user info aanmaken of moet ik het op een andere manier doen. Je kan het verzend smtp e-mail adres maar aan 1 persoon info@......nl geven...

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:08

Duinkonijn

Huh?

sjaakos schreef op zaterdag 10 september 2005 @ 09:48:
Ik heb hier een SBS2003 en gebruik daarvan o.a. exchange.

Er zijn meerdere gebruikers aanwezig en die moeten allemaal hun e-mail verzenden en ontvangen op info@.......nl . Wel moet iedereen een eigen kopie krijgen van de e-mail zodat wel en niet gelezen van een mail gescheiden blijft.

Er is geen domein gekoppeld aan de server alles word dus gedaan door een pop3 connector.

Hoe kan ik dit het beste aanpakken, moet ik een user info aanmaken of moet ik het op een andere manier doen. Je kan het verzend smtp e-mail adres maar aan 1 persoon info@......nl geven...
zeer onlogisch maar wat je kan doen is

iedereen een eigen account laten behouden incl eigen email adres.

en dan alle binnen komende mail naar een public folder routeren die info@dom behoud..

dan kan je daar nog eventueel afschermen

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

Verwijderd

In ieder geval gaat dit over Exchange dus een tikje naar de buren van SA.

• sjaakos
Ja maar dan heeft niet iedereen een kopie van de e-mail of wel?

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:08

Duinkonijn

Huh?

sjaakos schreef op zaterdag 10 september 2005 @ 09:59:
Ja maar dan heeft niet iedereen een kopie van de e-mail of wel?
eh ja... laten we zeggen toegang tot een kopie van de mail.

je kan rechten op je public zetten om te verkomen dat iedereen het leest.

b.v. je zet alleen rechten der op voor de gene die het afhandeld

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

• sjaakos
Als ik naar de pop3 connector ga en ik maak een nieuwe aan dan kan ik onderaan opgeven of het naar een user mailbox moet gaan of een global mailbox. Als ik de 2e optie selecteer moet ik het email domain opgeven. Wat moet ik hier dan ingeven? Als ik het domein ingeef waar iedereen een e-mail adres van heeft dan komt er niks aan bij iemand. Of moet ik de mailbox type op user mailbox zetten en een user info aanmaken?
Pagina: 1