Toon posts:

Aopen voeding 24 pins !!! VS Asrock 20 pins

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

vraagje, ik had een systeem besteld, niet wetend dat er tegenwoordig (sinds 2005) een ander soort voeding gebruikt wordt, dus niet zo'n leuke verassing toen ik de boel wilde opbouwen.

Past dus niet, ik azert mailen (waar ik het gekocht hebt) en netjes gevraagd wat dit is, want nergens op huin website, of op de website van de behuizing fabrikant (Aopen in dit geval) was terug te vinden dat dit een afwijkende voeding is (ATX V.2.0 met 24 pins ipv 20 pins)

Anyway, krijg doodleuk berichtje terug dat dat tegenwoordig normaal is en dat ik een connector kan bestellen (Ja daaaaaaaaaag, met bijbehorende verzendkosten zeker !!!)

Ben ik verkeerd in mijn gedachte dat ik niet perse op de hoogte moest zijn van deze (nieuwe) ontwikkeling, zeker niet omdat dit niet op hun site wordt vermeld en ook niet bij Aopen. Ik had gewoon gekeken naar ATX factor en meer stond er niet.

Ik heb wederom een mail gestuurd naar azerty.nl, nu even afwachten of ze dit netjes regelen.

Graag van jullie (met motivatie graag) of ik nalatigheid kan worden aangerekend ofdat ik juist ben in de conclusie dat redelijkerwijs er van uitgegaan mocht worden een passende voeding te verkrijgen aangezien dat al jaren een 20 pins model is.........

Pat

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
De 4 extra pins tegenover een 20 pins ATX stekker gewoon naast de connector op het moederbord laten hangen. Als je moederbord 20 pinnen heeft worden die 4 extra toch niet gebruikt.

Als dit door één of andere reden niet kan (als er bvb een onderdeel in de weg zit naast de stekker op het moederbord) dan moet je een convertor kopen.

Verwijderd

Topicstarter
@Admiraal Freebee,

Waar het mij omgaat is dat deze shop (en fabrikanten) geen enkele info geven over iets wat pas nieuw is en wat dus voor problemen (zoals bij mij dus) gaat zorgen.

Het betreft hier dus een main stekker van 24 pinnen plus de kleine 12 V stekker met 4 pinnen

Ik vind dat dit mij niet aan te rekenen is, met name niet vanwege het ontbreken van enigerlei info over deze (nieuwe) 24 pins ATX power aansluiting terwijl genoeg moderne moederbordjes gewoon een 20 pins hebben !!!

--

Betreffende je suggestie, dat gaat hier niet lukken, ten eerste hebben de diverse pinnen een blokjes vorm of afgeronde vorm, dus duidelijk niet inpasbaar, ook al zou je maar 20 pins willen forceren in te steken.

Convertor kopen is net zoiets als de put dempen nadat het kind verdronken is........(zo zie ik het tenminste)

Anyway, ik wacht gewoon af of ze zo netjes zijn mij die convertor op te sturen tegen ten minste de normale kosten en zonder verzendkosten e.d

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2005 02:03 ]

Verwijderd

Dit is gewoon compatibel met de 20 pins versie: je kan het er maar op één manier insteken.

Deze van aopen zijn 24pins om aan alle standaarden te voldoen: zowel nforce4 als oudere moederborden met 20pins: het past gewoon als er niets in de weg steekt.
Ik heb hetzelfde probleem gehad en het werkt.

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 10 september 2005 @ 02:15:
Dit is gewoon compatibel met de 20 pins versie: je kan het er maar op één manier insteken.

Deze van aopen zijn 24pins om aan alle standaarden te voldoen: zowel nforce4 als oudere moederborden met 20pins: het past gewoon als er niets in de weg steekt.
Ik heb hetzelfde probleem gehad en het werkt.
Inderdaad, zolang er geen onderdelen in de weg zitten past het. Kijk maar eens goed, de afgeronde en vierkante vormen komen op een bepaalde manier overeen zodat er langs één kant nog 4 pinnen naast de connector hangen. Dit is volkomen normaal en op de meeste moederborden kan het zo. Op enkele borden zit er helaas een weerstandje of stekker in de weg waardoor je die convertor nodig hebt maar normaal gezien niet.

Verwijderd

Zo doen we dat >:)
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/comok/voeding/voeding4.jpg
Scheelt kosten en spaning verliezen van zo adapter.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt !!

Ik had al zo'n vermoeden na enkele andere topics nageplozen te hebben

waaronder : Verwijderd in "24 pins naar 20 pins."

en : [rml][ EL] PC Voeding-tester/gebruik als projectvoeding + pinouts[/rml]

---

Maar nu wacht ik denk ik even, want de shop (www.azerty.nl) heeft mij een net aanbod gedaan en idd aangegeven dat het onderscheid bij aankoop van behuizing incl voeding beter kan.

Nu wordt mij voor 4 euro zonder verzendkosten zo'n adapter alsnog nagestuurd. Dit vind ik wel een correcte afhandeling.

--

Daarnaast heb ik idd pech met een in de weg zittende 4 polige 12 V aansluiting, goeie foto trouwens met dat zaagje :P

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2005 11:57 ]

Pagina: 1