Toon posts:

hdd verknald installatie

Pagina: 1
Acties:
  • 32 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi tweakers,

Op dit moment heb ik al verscheidene keren gerobeerd m'n nieuwe hdd in m'n pc e krijgen met windwows erop
Echter wanneer ik hier een partitie voor heb aangemaakt en ik hem aansluit, pc opstart met eerste opstart diskette.
Dan geeft hij:
Hardware confiuratie word gecontroleerd. En dan kijkt ie alles na, en geeft het weer weer. Dit geberut continu en hij komt niet verder dan dit.
Waar ligt dit aan?
Ben niet echt in de stemming om te gaan zoeken soory, maar ben al vanaf vanmiddag bezig en ben het nu echt zat.

Weet iemand de oplossing?

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:10
Wat wil je nou installeren?
Gewoon kale HD erin.. Booten vanaf Windows XP cd.

Verwijderd

Topicstarter
uja, hdd is gedormateerd, en partitie voor windows aangemaakt. Maar kom niet verder als het verhaal hierboven

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:10
Waarom boot je niet van CD dan?

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

toevallig een sata hdd? dan moet je namelijk de satadrivers installeren tijdens de setup (F6 rammen wanneer dat onderin verschijnt en dan floppy met sata drivers er in)

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Verwijderd

Topicstarter
Neej is een IDE

Booten van cd, kan dat bij xp dan?
Je hebt toch eerst die 6 diskettes nodig?

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11:27

Piggen

Lekker bakkie

Als je een bootable CD hebt en de CD-rom drive staat als primair bootapparaat ingesteld in het BIOS wel.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-03 19:07

job

Je hebt geen diskettes nodig.
Gewoon de cd in de drive, in de bios de bootvolgorde goedzetten: diskette, cd-rom, ide.

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:21
FireWurX schreef op zaterdag 10 september 2005 @ 00:38:
toevallig een sata hdd? dan moet je namelijk de satadrivers installeren tijdens de setup (F6 rammen wanneer dat onderin verschijnt en dan floppy met sata drivers er in)
Volgens mij is dat pas na het desbetreffende scherm...

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

XanderH schreef op zaterdag 10 september 2005 @ 00:43:
[...]

Volgens mij is dat pas na het desbetreffende scherm...
nee das meteen al, voordattie de drivers laad (iig zo herinner ik het me van de win2K install, die eigenlijk niet anders is dan de winxp install tijdens het begin)

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Verwijderd

Topicstarter
-

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2005 01:32 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nog steeds niks. Heb geen flauw idee waar ik in bios moet zijn om de volgorde te veranderen. Ben nu echt ten einde raad. Vanmiddag heeft het wel gedraad, maar was me windows partitie heel de schijf 250Gb dus. Nu heb ik een vooorgeselecteerd stuk van 20Gb primair gemaakt. En werkt het niet.

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2005 01:08 . Reden: Ik zie nu pas dat ik een bump gemaakt heb, mijn excuses hiervoor ]

• Cybersijp
  • Laatst online: 28-02 14:09
Bart,

je kan gewoon xp de hele schijf in beslag laten nemen. Nadat je xp geinstallleerd hebt, via schijf beheer partities aanmaken. Voila! ;)

Mijn lieve dochter Jo-Anne Chloé : Machtig kind, dat ook van friet houd, maar wil dat nou niet???

Verwijderd

Topicstarter
als dat het oplost, want vanmiddag toen ik dat dus had gedaan lukte het niet.
Ik ga het proberen.
Primaire partitie ten grote van 250 Gb neem ik aan

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2005 01:40 ]

Verwijderd

Cybersijp schreef op zaterdag 10 september 2005 @ 01:32:
Bart,

je kan gewoon xp de hele schijf in beslag laten nemen. Nadat je xp geinstallleerd hebt, via schijf beheer partities aanmaken. Voila! ;)
Eeh...

Als je een partitie van 250 Gb hebt met daarop windows dan zal je geen nieuwe partitie kunnen maken zonder je Windows installatie te vernaggelen.

Begin gewoon met een ongepartitioneerde HDD en maak in de Windows Setup dan een Primaire partitie van ongeveer 10 Gb, meer dan genoeg voor Windows

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2005 01:42 ]

• Cybersijp
  • Laatst online: 28-02 14:09
Foutje bart,

Idee is goed uitwerking is niet je van het :P

Met win xp opstartbare cd xp installeren , xp vraagt dan nieuwe installatie of niet?

daarna aangeven hoeveel en hoe groot je partities wil hebben, evt kan partition magic je een handje helpen...

Mijn lieve dochter Jo-Anne Chloé : Machtig kind, dat ook van friet houd, maar wil dat nou niet???

• Nitroglycerine
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

Nitroglycerine

Autisme: belemmering en kracht

Zit hier geen beperking van FAT32/NTFS in?

Als je nu eens met een Win9x/ME flop boot, en met fdisk een partitie van 20 GB aanmaakt, daarna fdisk /mbr draait en vervolgens de installatie middels cdrom opstart?

Hier kon uw advertentie staan

• Gianni Rombios
  • Niet online
Nee hoeft niet moet gewoon kunnen met de xp cd.

Verwijderd

Topicstarter
Begin gewoon met een ongepartitioneerde HDD en maak in de Windows Setup dan een Primaire partitie van ongeveer 10 Gb, meer dan genoeg voor Windows

Dat lukt dus niet. Hdd is ongepartitioneerd alleen gefro matteerd. En hij blijft ophet zelfde stuk hangen als de beginvraag.

Windows me etc. heb ik allemaal niet.

Verwijderd

zet de pc op, ga in de BIOS (meestal doe je dat met delete), stel de opstartvolgorde zo in dat je eerst van cd opstart, en dan van harde schijf (dit is vindbaar onder iets zoals "advanced peripherals"). Dan safe & exit, de pc reboot: steek de windows xp cd in de pc. Windwos vraagt wat je wil doen, kies windows instaleren (enter dacht ik) Dan vraagt windows op welke partitie hij het moet instaleren, als je nog geen partities hebt, moet je die dus maken (ongepartitioneerde ruimte selecteren, opvolgen wat er op het scherm staat, je kan dan vlot een partitie aanmaken van 10 GB, let wel: de grootte van de partities staat in bytes... niet in GB) Windows zal dan die niet-gepartitioneerde ruimte willen formatern om er een NTFS/FAT/whatever partite van te maken (wat je hebt gekozen ;-) ). Van zogauw het formateren gedaan is, start de installatie van windows..... de rest zal dan wel gaan, is niet zo moelijk ;-)

o ja: je hebt helemaal geen diskettes nodig om windows xp te installeren, tenzij je sata harde schijven hebt, dan kan het nodig zijn, maar dat staat wel in het boekje van het moederbord

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2005 02:56 ]

Verwijderd

Topicstarter
bedankt dit ga ik proberen, lukt het nog niet ligt het denk ik aan me hdd.
Dan denk ik dat er daar iets fout zit, gelukkig zit er garantie op.

Verwijderd

't ligt waarschijnlijk niet aan je HDD. mocht je problemen houden kun je ook een partitie van 250 maken, xp installeren en dan met partition magic (vanaf v8) je parts opnieuw indelen. je hoeft dan xp niet opnieuw te installeren

greetz ikzeidegek(engekdeikzei)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Verwijderd schreef op zaterdag 10 september 2005 @ 00:32:
Ben niet echt in de stemming om te gaan zoeken soory, maar ben al vanaf vanmiddag bezig en ben het nu echt zat.
Dan zit je hier op het verkeerde forum :) Probeer het eens op beginnersweb ofzo, zoals ook uitgelegd in de [FAQ]FAQ[/FAQ].
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.