Hoi allemaal
Het spijt me.. de zoveelste, geef mij aub *smeek smeek* (deskundig) advies voor een laptop topic
ik moet een laptop aanschaffen voor m'n studie (Media & entertainment -> wat photoshop, webdesign, officegedoe en misschien video editing). Vanwege m'n (kleinere) budget (+/- 1000,-) zit ik te denken aan een 2e handse laptop. Ik heb dus rondgezocht en een advertentie geplaatst en de volgende aanbiedingen gehad:
1.
IBM laptop r51
799,-
Centrino 1,5 ghz, 1,3gb, 15" 1024x786, 40gb @ 5400, bluetooth
Verdere specificaties wist de verkoper niet uit het hoofd (telefoon) en moest
ik zelf even opzoeken. Heb ook geen typenr gekregen.
garantie tot 1-1-2006
2.
IBM t41
675,-
Beeldscherm: 14,1” TFT, 1024x786
Intel Mobile Pentium 730 M Processor 1600 MHz centrino
Harddisk: 40,0 GB 5400 rpm
1024mb intern geheugen
DVD-ROM-drive
ATI Mobility Radeon 7500, 32MB DDR-SDRAM videokaart
Ansluitingen: 2x USB 2.0, 1x Parallele poort (LPT), 1x D-SUB VGA poort, 1x
S-Video output
geen winkelgarantie meer
Raar verhaal, heeft nooit onboard wireless gebruikt omdat hij een kaart gebruikte maar zou
kijken of hij zelf de onboard wireless kon maken.
Beide vertelden me dat ik nog altijd een IBM verzekering kon aankopen, dus ik neem aan dat dat klopt.
Normaal vertrouwn ik 2e handse aankopen niet echt, een foutje bij een laptop kan ik een klein hoekje zitten waar je pas achterkomt als je hem een tijdje gebruikt. Maar na veel over IBM te hebben gelezen ben ik erachter gekomen dat dit erg goede en betrouwbare systemen zijn en over het algemeen door zakenmannen worden gebruikt (geen studenten die veel rotzooi maken
).
Hierbij vraag ik om jullie raad betreft deze 2 systemen, ik sta natuurlijk altijd open voor andere suggesties. Mijn budget is dus +/- 1000,- maar zou dus via een lening meer kunnen besteden.

ik moet een laptop aanschaffen voor m'n studie (Media & entertainment -> wat photoshop, webdesign, officegedoe en misschien video editing). Vanwege m'n (kleinere) budget (+/- 1000,-) zit ik te denken aan een 2e handse laptop. Ik heb dus rondgezocht en een advertentie geplaatst en de volgende aanbiedingen gehad:
1.
IBM laptop r51
799,-
Centrino 1,5 ghz, 1,3gb, 15" 1024x786, 40gb @ 5400, bluetooth
Verdere specificaties wist de verkoper niet uit het hoofd (telefoon) en moest
ik zelf even opzoeken. Heb ook geen typenr gekregen.
garantie tot 1-1-2006
2.
IBM t41
675,-
Beeldscherm: 14,1” TFT, 1024x786
Intel Mobile Pentium 730 M Processor 1600 MHz centrino
Harddisk: 40,0 GB 5400 rpm
1024mb intern geheugen
DVD-ROM-drive
ATI Mobility Radeon 7500, 32MB DDR-SDRAM videokaart
Ansluitingen: 2x USB 2.0, 1x Parallele poort (LPT), 1x D-SUB VGA poort, 1x
S-Video output
geen winkelgarantie meer
Raar verhaal, heeft nooit onboard wireless gebruikt omdat hij een kaart gebruikte maar zou
kijken of hij zelf de onboard wireless kon maken.
Beide vertelden me dat ik nog altijd een IBM verzekering kon aankopen, dus ik neem aan dat dat klopt.
Normaal vertrouwn ik 2e handse aankopen niet echt, een foutje bij een laptop kan ik een klein hoekje zitten waar je pas achterkomt als je hem een tijdje gebruikt. Maar na veel over IBM te hebben gelezen ben ik erachter gekomen dat dit erg goede en betrouwbare systemen zijn en over het algemeen door zakenmannen worden gebruikt (geen studenten die veel rotzooi maken
Hierbij vraag ik om jullie raad betreft deze 2 systemen, ik sta natuurlijk altijd open voor andere suggesties. Mijn budget is dus +/- 1000,- maar zou dus via een lening meer kunnen besteden.