Welke Athlon cache?

Pagina: 1
Acties:

• Zydell
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-06 12:40

Zydell

* * * * *

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een Athlon 700 met dus 1/2 cache, maar nu heb ik gehoord dat er verschillende soorten cache zijn (niet verschil in snelheid) maar in toegangstijd ofzo? 2.9ns schijnt super te clocken zijn, anywayz. Hoe kan ik zien zonder koelpasta van me Athlon classic chips af te halen, wat voor soort cache ik heb.
Is er een programmatje voor of moet ik toch maar m'n koelpasta wegveguh? Ik kom namelijk niet veel hoger dan 900 :'(
Dat, terwijl m'n temperatuur na een paar uur met 2 fans 30 grad'n is!

• metoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06-06-2022
staat op de cachechips zelf

Epox8RDA+ XPThorton2000+@3200+ Radeon9800SE@Pro Plextor 12/10/32A 80GB 7200 8MB XPpro

• fv
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-08 13:13

fv

-------------------> hiero

Op het einde van de type aanduiding van de cache chips staat zoiets van XXXXXX-YZ. YZ staat dan voor Y,Z nS. Hoe lager de waarde (nano seconden) hoe hoger de cache kan draaien.

PS: Is jouw mobo ook een K7V, met een beetje mazzel en goed geheugen kan dit systeempje dan nog wel de Gieg halen. Succes!

Videoprojectie engineer, hardware & software development, ICT en veel meer. De meest nutteloze technische projecten zijn het leukst.

Verwijderd

Je kan natuurlijk ook de cache softwarematig veranderen, dan kan je waarschijnlijk hogere kloksnelheid halen.

Verwijderd

waar vind je zon software om je cache te verzetten ?

• Zydell
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-06 12:40

Zydell

* * * * *

Topicstarter
Dat ik m'n Cache speed kan veranderen weet ik:
Heb m'n cache nu op 2/5 (@900MHz.)
Maar ik wil het andere verschil weten. Waarschijnlijk dus het aantal nanoseconden dat het is. Lager is dus beter?
En MOET ik per se de cache-chips lezen? Daar zit namelijk koelpasta op, en ik weet niet of ik dat weg kan halen en er later weer op kan doen

• fv
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-08 13:13

fv

-------------------> hiero

Het HOEFT niet nee, maar geeft je wel een indicatie of het snelle of snellere types zijn. (lees: hoger OC'en). Het OC'en gewoon proberen tot het niet meer stabiel is. Bij mij is het stabiel op 700@1008 bij cache=2/5 en FSB=112.

Videoprojectie engineer, hardware & software development, ICT en veel meer. De meest nutteloze technische projecten zijn het leukst.

Pagina: 1