[ads] In het buitenland

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teun-v
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online

teun-v

Koffie? ja graag...

Topicstarter
Ik zit hier in duitsland ff rond te kijken op got en tot mijn stome verbaazing zie ik hier in een keer duitse adjes overal rond zwerven. Niet dat ik nederland veel op ads reageer, maar is het als voledig nederlandse site het niet interesanter om gewoon ook in het buitenland nederlandse ads te presenteren?

Ik weet niet sinds waneer het exact begen is maar volgens mij waaren ze voor een paar weken terug nog nederlands.

Mijn vraag dus hoort dat?

Ook gek op Ovalracen? | Canon EOS 350 D | Canon EF-S 10-22mm F/3.5-4.5 | Sigma 17-70 F/2.8-4.5 DC Macro | Canon EF 70-200 F/2.8L USM | >Blog< |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:26

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Ik denk dat webads zijn advertenties richt op de inwoners per land ofzo :)
Zit je vanaf Duitsland te surfen = duitse advertenties :)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teun-v
  • Niet online

teun-v

Koffie? ja graag...

Topicstarter
zit af en toe best wel .... ads bij.
zoals deze
Afbeeldingslocatie: http://www.vaandering-online.nl/img/ads3.JPG

[ Voor 5% gewijzigd door teun-v op 09-09-2005 22:38 ]

Ook gek op Ovalracen? | Canon EOS 350 D | Canon EF-S 10-22mm F/3.5-4.5 | Sigma 17-70 F/2.8-4.5 DC Macro | Canon EF 70-200 F/2.8L USM | >Blog< |

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Op zich is die ad zo gek nog niet; er zitten hier genoeg naar vrouwvlees hunkerende mannelijke twintigers, dus de doelgroep is spot-on :)
Wel grappig om te zien hoe adremedy zijn ads ook target op basis van lokatie; misschien zijn Duitse tweakers over het algemeen nog net iets wanhopiger dan de Nederlandse tweaker :P

[ Voor 20% gewijzigd door crisp op 10-09-2005 00:07 ]

Intentionally left blank

• teun-v
  • Niet online

teun-v

Koffie? ja graag...

Topicstarter
Zou goed kunnen, heb er ook al een gezien met wallpapers voor je gsm voor wanhopige bellers >:) en niet tevergeten de beltoontjes. Best grappig om ze voor een keer te luisteren

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Ik zie helemaal geen ads. Is dat ook goed :P
[/flauw]

Maar eigenlijk zie ik het nut niet in voor een adverteerder, de kans dat ik als Nederlander op een Duitse site naar een vrouw ga zoeken is wel zo extreem klein. Daar zijn genoeg Nederlandse alternatieven voor.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:44
Glashelder schreef op zaterdag 10 september 2005 @ 00:58:
Ik zie helemaal geen ads. Is dat ook goed :P
[/flauw]

Maar eigenlijk zie ik het nut niet in voor een adverteerder, de kans dat ik als Nederlander op een Duitse site naar een vrouw ga zoeken is wel zo extreem klein. Daar zijn genoeg Nederlandse alternatieven voor.
Je zult de advertentie dan ook alleen tegenkomen als je zelf in Duitsland zit he...

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:18

momania

iPhone 30! Bam!

XanderH schreef op zaterdag 10 september 2005 @ 01:04:
[...]

Je zult de advertentie dan ook alleen tegenkomen als je zelf in Duitsland zit he...
Waarschijnlijk ook als je locale settings op Duitsland ingesteld staan ;)

Ze zullen of op die waarden uit de http request filteren, of misschien zelfs een database met ip-adres ranges bijhouden die er per land worden gebruikt :)

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• teun-v
  • Niet online

teun-v

Koffie? ja graag...

Topicstarter
XanderH schreef op zaterdag 10 september 2005 @ 01:04:
[...]

Nou mijn put is dus dat ik denk dat er wijnig duitser hier op got rondhangen en zijn het eigenlijk zinloose ads want ik kan hier in duitsland met mijn nederlandse mobiel geen real toon bestellen bijvoorbeeld
momania schreef op zaterdag 10 september 2005 @ 01:09:
[...]

Waarschijnlijk ook als je locale settings op Duitsland ingesteld staan ;)

Ze zullen of op die waarden uit de http request filteren, of misschien zelfs een database met ip-adres ranges bijhouden die er per land worden gebruikt :)
Het is een computer met win xp geinstaleerd een jaar gelden in nerderland met dus ook nederlandse locaties, ik denk dus dat het doormidel van ip bepaald wordt.

[ Voor 11% gewijzigd door teun-v op 10-09-2005 02:38 ]

• Luke!
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06:31

Luke!

#Treinbaas
teun-v schreef op zaterdag 10 september 2005 @ 01:24:
[...]
Nou mijn put is dus dat ik denk dat er wijnig duitser hier op got rondhangen en zijn het eigenlijk zinloose ads want ik kan hier in duitsland met mijn nederlandse mobiel geen real toon bestellen bijvoorbeeld
En wat heeft Tweakers dan te maken met de taal van de ads die webads/adremedy levert? Weinig, lijkt me.

• Renegade
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-10-2020
teun-v schreef op zaterdag 10 september 2005 @ 01:24:
Ach, we hebben ook bezoekers die in het buitenland wonen. Ik ben daar zelf een voorbeeld van, ik woon namelijk in zuid Duitsland, en in die zin is het dus niet zo gek dat de reclame dan ook in het Duits gepresenteerd wordt. Zo weet ik dat binnen de crew nog wel meer mensen in een ander land leven, dus heel erg raar is het niet lijkt me? Daarnaast heeft t.net inderdaad geen invloed op de taal van de advertentie die geleverd wordt, maar je kunt er wel van van op aan dat op een Nederlandse site de taal die hoofdzakelijk gebruikt zal worden ook Nederlands is. Tenslotte zijn ze bij de bannerleverancier ook malle pietje niet, die zullen heus snappen dat een reclame gericht moet zijn op het herkomstland van de bezoeker. Zit je dus in Duitsland, dan is de reclame Duits. :)

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter

Pagina: 1