Mijn PC met een ASUS A8V moederbord herkent geen devices op de SATA poorten (beiden poorten niet). Hierdoor kon ik in eerste instantie windows dus niet installeren omdat ik alleen een schijf had op een SATA poort. Na het aansluiten van een extra schijf op een de Primary IDE poort heb ik windows erop kunnen zetten. Maar eenmaal in windows werd de schijf op de SATA poort ook niet gevonden, ook niet na het installeren van de drivers voor de SATA raid controller (VIA VT8237), oftewel de drivers voor die 2 poorten. Die drivers willen niet werken (het klassieke uitroepteken krijg ik te zien)
Dit krijg ik te zien als mijn pc aanzet:

De melding 'Bios dos not be installed' geeft mij nog de meeste vraagtekens, welk BIOS refereren ze hiernaar dan? Is de SATA controller soms kapot?
- de schijf op de SATA poort werkt voor 100% overigens, die heb ik getest in een andere pc.
Dit krijg ik te zien als mijn pc aanzet:

De melding 'Bios dos not be installed' geeft mij nog de meeste vraagtekens, welk BIOS refereren ze hiernaar dan? Is de SATA controller soms kapot?
- de schijf op de SATA poort werkt voor 100% overigens, die heb ik getest in een andere pc.