Toon posts:

dvd's printen met een laserprinter

Pagina: 1
Acties:
  • 126 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een laserprinter, maar dan 1 die op dvd's kan printen. Zijn die er (al) en zo ja zijn ze betaalbaar? O-)

• TheovdS
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20-02 06:34
Niet echt een uitgebreide start-post. Heb je zelf al wat onderzoek gedaan?

Waarom moet het een laserprinter zijn? Je kan toch ook dvd's 'printen' op een gewone printer?

• Lolhozer
  • Laatst online: 18-02 17:14

Lolhozer

Cetero censeo birrum bibendum

Ehh, volgens mij gebruiken laserprinters een drum, waarop zelfs je hand vastsmelt, zo warm zijn die. De toner moet namelijk warm gestookt worden, wilt t op papier blijven plakken En die drum is ook nog rond.

Je dvd-tjes zullen dat niet overleven, en je laserprinter ook niet

Waarom? Omdat het kan!!

Verwijderd

Topicstarter
theovds schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 21:34:
Niet echt een uitgebreide start-post. Heb je zelf al wat onderzoek gedaan?

Waarom moet het een laserprinter zijn? Je kan toch ook dvd's 'printen' op een gewone printer?
Ja heb al eea bekeken en gegoogled.
Ik was op zoek naar een printer om dvdhoesjes te printen op gewoon papier. Vanwege de niet-afveegbaarheid en de betere kleurvastheid gaat mijn voorkeur hierbij uit naar een laserprinter. De kosten per afdruk zijn daar geloof ik ook lager van.
Toen kwam ik erachter dat je tegenwoordig ook direct op dvd's kan afdrukken (de sticker-oplossing kende ik wel maar die heeft weer veel nadelen heb ik gehoord). Nu wil ik dat hebben :z Maar dan het liefst in laseruitvoering. Er zijn wel veel inkjetprinters die dit kunnen, waarbij canon een aantal modellen heeft die hoog worden aangeschreven in verschillende fora (kieskeurig, tweakers). Maar over een laserprinter die dat kan ben ik niks tegen gekomen nog 8)

• Mr.Qips
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14:44
daarvoor moet je volgens mij zo'n nieuwe brander hebben met zo'n techniek van HP, ik weet alleen ff niet meer hoe dat heet |:(

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-02 17:04

TheBorg

Resistance is futile.

Mr.Qips schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 21:43:
daarvoor moet je volgens mij zo'n nieuwe brander hebben met zo'n techniek van HP, ik weet alleen ff niet meer hoe dat heet |:(
Er zijn verschillende varianten. Lightscribe is er één van.

-edit-
Een CD'tje door een laserprinter gaat niet lukken, het velletje gaat altijd langs de ronde drum.
Misschien als je flexibele CD's ofzo hebt. :D

[ Voor 23% gewijzigd door TheBorg op 09-09-2005 21:45 ]

• TheovdS
  • Laatst online: 20-02 06:34

Verwijderd

http://www.mister-q.nl/os...Path=43_48&products_id=28

Werkt met printlinten, weet iemand wat dat is :? is het net als pressed disc ?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2005 21:52 ]

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

laser pinter ? wat zou jij doen als er iemand een strijkbout op jouw dvd zet ?

zo'n laserprinter is net zo heet als een frituurpan dude

[ Voor 6% gewijzigd door Fish op 09-09-2005 23:11 ]

Iperf

• Tallguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

Lijkt mij wel handig, maar ook nog best duur. Ik print nu mijn hoesjes gewoon op een kleuren deskjet en dat gaat prima, vooral omdat ik alleen maar wil weten wat er op de CD staat (schrijf ik er ook wel op natuurlijk), maar zo professioneel...nuh...hoeft niet van mij voor die prijs.

specs | 3360wP met SE3000

Pagina: 1