DOM, XML, AJAX, XMLHttpRequest... pff bomen - bos, anyone?
Goed, ik zal m'n probleem wat verduidelijken. Ik wil een "AJAX" (pff hypewoord) applicatie gaan maken. Nu zijn daar veel tutorials over te vinden van allerlei mensen die denken hier alles over te weten... maar ik heb nog geen enkele goede tutorial gezien over het verzenden van XML / DOM via XMLHttpRequest. Bij de meesten wordt het beperkt tot dit:
Echter... wat ik wil is het volgende:
Vervolgens wil ik binnen PHP dit document binnenkrijgen, evt parsen, en dan lekker mee om kunnen knoeien. Is dit teveel gevraagd, of is het goed mogelijk met javascript?
Goed, ik zal m'n probleem wat verduidelijken. Ik wil een "AJAX" (pff hypewoord) applicatie gaan maken. Nu zijn daar veel tutorials over te vinden van allerlei mensen die denken hier alles over te weten... maar ik heb nog geen enkele goede tutorial gezien over het verzenden van XML / DOM via XMLHttpRequest. Bij de meesten wordt het beperkt tot dit:
Java:
1
2
3
| var request=new XMLHttpRequest(); request.open("POST","receive.php",true); request.send("msgId=666"); |
Echter... wat ik wil is het volgende:
Java:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| // Maak het XML DOM Document xmlDoc=document.implementation.createDocument("", "", null); rootElm=xmlDoc.createElement("root"); xmlDoc.appendChild(rootElm); //verstuur m'n document var request=new XMLHttpRequest(); request.setRequestHeader("Content-Type", "text/xml"); request.open("POST","mijn.php",true); request.send(xmlDoc); |
Vervolgens wil ik binnen PHP dit document binnenkrijgen, evt parsen, en dan lekker mee om kunnen knoeien. Is dit teveel gevraagd, of is het goed mogelijk met javascript?
[ Voor 16% gewijzigd door b19a op 10-09-2005 12:21 ]