Toon posts:

Problemen met tv out

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Nvidia Gforce FX 5600
Windows XP Professional Engels

Ok kheb een s-vhs kabel van m'n computer naar de tv getrokken waar die in zo'n S-vhs scart adapter gaat, en ik heb een kabel voor m'n geluid daar ook op. Maar als ik switch naar tv dan is het beeld zwart wit en flikkert als ik bijvoorbeeld een venster beweeg. En de kabel is nu maar 1 meter lang, kheb wel een 5 meter liggen maar ik wil hem eerst met 1 meter aan de praat krijgen voordat ik 5 probeer.
Nou doe ik dit voor het eerst dus heb ik geen idee eigenlijk wat ik zou moeten doen, de nvidia faq helpt ook niet echt dus hoopte ik dat iemand mij hier kan helpen.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2005 20:08 ]

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Ik denk dat je iets verkeerd hebt ingestelt.
Wat dat is weet ik niet, want daar geef je geen informatie over ;)

Verwijderd

Topicstarter
Wat wil je allemaal weten? Want ik zou niet weten wat ik allemaal moet doen. Uber noob op dit gebied zeg maar.

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21-02 22:00
Kun je de output settings niet wijzigen?
Dus pal of ntsc. Je probleem zou daar kunnen liggen.

Verwijderd

beetje klooien met je tv-out instellingen.
Pal.. ntsc.. stuff like that.
ik had na een kwartiertje kleur en geluid en in het begind zwart wit zonder geluid.

Verwijderd

Topicstarter
Nu ben ik alle format's afgegaan en nog geen geluk.
Gebruiken jullie nog een extra progje hiervoor of gewoon die nvidia shit?

Komt als ik nu weer terug switch een enge rode vlek op m'n tv

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2005 20:16 ]

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Ga zelf ns kijken bij de instellingen, het is behoorlijk makkelijk te begrijpen, ik heb ooit als n00b het ook gewoon met wat prutsen aan de praat gekregen.
Zo zonder informatie valt er weinig over te zeggen voor ons.

Edit: Alleen met de Nvidia intellingen moet het lukken.

[ Voor 12% gewijzigd door RoD op 09-09-2005 20:17 ]

• Kuhlie
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Je hebt uiteraard de Tv-out-faq gelezen?

Verwijderd

Topicstarter
tv out faq van nvidia? Tuurlijk, maar dat werkte ook niet. Volgens die tutorial van nvidia zou ik ook m'n tv moeten kunnen configureren zonder te moeten switchen en dat klopt bij mij niet. Ik moet eerst switchen naar m'n tv voordat ik z'n instellingen kan veranderen. Maar dan is het niet te lezen zo slecht zijn de letters. Daarom zelf er aan knutselen is nogal moeilijk als je niet kan lezen wat je doet.

• Clox
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22-12-2025
Volgens mij komt dit probleem dan meer voor want bij mij is het precies hetzelfde. Ik heb 1 avond zonder problemen een film kunnen kijken op mn tv alleen de dag erop gaf ie alleen maar zwart wit.
Daarna heb ik alles geprobeerd (faq, nieuwe drivers, nieuwe windows install) alleen dat maakte helemaal niks uit. Dus het kan goed zijn dat Khank en ik hetzelfde probleem hebben

specs: nvidia 6600GT (gigabyte met zon heel tv out blok erbij)
Windows XP64 (normale 32 bit XP werkte ook niet)

Als iemand nog een oplossing weet graag want een film kijken op een tv is toch echt fijner dan op een computer.

Macbook Pro, 640 WD extern

Verwijderd

Topicstarter
Nou zegt die tutorial ook dat ik de nieuwste forceware moet installeren. Is dat gewoon een nvidia woord voor de laatste geforce drivers of is het iets anders. Want als dat het geval is dat het iets anders is wat is het dan? Ik kan nergens de forceware dl vinden op die nvidia site.

Verwijderd

Volgens mij ligt het aan je tv ;) als je tv geen svideo ondersteund zie je idd zwart wit beeld ja :P

Als je meerdere scart ingangen op je tv hebt kan je een andere ingang proberen.
Heb je dat niet denk ik dat je zo een svideo -> composite adaptertje zal moeten kopen. (de kwaliteit is dan wel minder dan svideo..)

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
met ^^^^^

En loop ook de instellingen van je tv ff door, kan zijn dat je
die kunt instellen op s-vhs of composiet

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Verwijderd

Topicstarter
Ok het werkt dankzij die laatste tip. Gewoon meerdere keren op de av knop duwen en voila svhs signal geselecteerd en kleur deed het. Thx all
Pagina: 1