Dual Proc. 1 werkt?

Pagina: 1
Acties:
  • 50 views sinds 30-01-2008

• neggix
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-05 22:38
Vriendin waar ik nu zit heeft een mobo met een dual processor. Het zijn 2 proc's van beide 733. Nu zie ik staan bij windows systeemeigenschappen/algemeen, dat het ook maar op 733 draait en niet op 1466.. Kan dit kloppen? In de hardware lijst vind ie er wel 2 en die draaien ook correct..Bios ziet alles er ook goed uit en met opstarten klopt het ook

Er staat wel een geel vraagteken bij een raid controller? Kan dit er iets mee te maken hebben? Of is dat echt voor HD's?

Zelf vind ik het systeem niet echt snel als het een 1466 zou moeten zijn..

MSI 694D Pro (MS-6321) VIA VT82C694X Apollo Pro133A
2x Intel Pentium IIIE, 733 MHz (5.5 x 133)
RADEON 9550 Secondary (128 MB)
WinXp

Mario Kart FC 1590-4774-1019

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-05 22:41
Hoe kom je erbij dat je het aantal megahertzen van je cpu's op kan tellen? Je hebt gewoon 2x733, dat is van een compleet andere orde als 1466. Parallele verwerkingseenheden moet je niet optellen. Juist geschreven software zou in theorie de de beide cpu's volledig in kunnen zetten waardoor je performance vergelijkbaar met 1466 wordt, maar zulke software is eerder uitzondering dan regel. Overigens vind ik dat persoonlijk (in het geval van een desktop PC) geen probleem: Je kunt nog eens meedere zware taken draaien zonder dat je er erg in hebt.

[ Voor 77% gewijzigd door Brent op 09-09-2005 19:53 ]

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

2x 1 Ghz wordt echt niet 2 Ghz hoor ;)
Die dingen blijven afzonderlijk lekker op 1 Ghz (in jou geval 733 draaien) :)
En als je er 2 ziet in je windows kun je ervan uitgaan dat ze goed geinstalelerd zijn.

En dat uitroep teken bij je device manager kun je oplossen dmv de goede drivers ;)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-05 21:33
Je zou in de task manager 2 processors moeten zien, en de load die ze hebben.

Je pc draait inderdaad niet op 1466Mhz. Maar als het goed is worden de diverse taken verdeeld over de 2 processoren. De prestaties zouden dus wel richting een 1400Mhz moeten liggen.

• neggix
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-05 22:38
Maar het kan dus wel zijn dat heel veel programma's, games etc niet werken op 2x733 maar gewoon alleen op 733? Wat dan ook de traagheid verklaard?

Mario Kart FC 1590-4774-1019

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-05 22:41
Software moet zodanig geschreven worden dat ze om te beginnen 2 cpu's zien en ten tweede er nuttig gebruik van maken (zodat je performance verhoogt wordt, doordat je de load over 2 cpu's verdeeld). Bij games is daar nooit sprake van (de enige uitzonderingen zijn games op de Quake3-engine, maar ook daar is de taakverdeling verre van optimaal).

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• martijnve
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12:30
neggix schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 19:54:
Maar het kan dus wel zijn dat heel veel programma's, games etc niet werken op 2x733 maar gewoon alleen op 733? Wat dan ook de traagheid verklaard?
alle games en bijna alle programmas zullen op 1x733 werken (zal binnekort wel verandering in komen)

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-05 15:34

Mentalist

[avdD]

Ja. Maar dit is basic, er is geen reden om aan te nemen dat je met dual processor je megahertzen zomaar op zou kunnen tellen. Dat als je maar één taak met één thread laat draaien je slechts de performance van 1 processor hebt is ook te vinden in de faq. Installeren van drivers is ook genoeg over te vinden en hoort niet thuis in dit subforum, zodoende gaat hier een slotje op :)

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.