[WC] Temp verschil door weerstand.

Pagina: 1
Acties:

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:11
Goed, Ik stond gisteren in de pc-zaak. Nu lagen daar de VGA waterkoelblokje van de reserator 1. Afbeeldingslocatie: http://www.zalman.co.kr/upload/product/zm_gwb1_c_p.jpg

Deze heb ik gekocht omdat ik wist dat ze vrijwel geen enkel weerstand bieden(1 recht pijp) . Nu ben ik mijn bak aan het voorzien van WC. Er zit een Gforce 4 MX 64 mb kaartje in. Eigenlijk wil ik daar ook wc op maar dit is vooral niet nodig. Het dingetje word pasief gekoeld en dan max 40 graden. Maar toch wil ik WC daarop want mischien valt er wel iets over te clocken.

Nu heb ik ook nog een ander wc blokje voor die kaart. Deze geeft echter wel weerstand, althans meer als de ZM-GWB1. Eigenlijk wil ik die op mijn vidkaartje zetten ipv de zalmans. Want die zalmans kan ik ook nog wel op een Celleron gooien en dan heb ik daar dus meteen een setje van 2 voor (2 blokjes in 1 doosje van zalman).

Toen vroeg ik me af hoeveel impackt de weerstand van dat andere blokje kan hebben op de Proc temps. Als dit dermate veel is dan ga ik toch de zalman gebruiken want die geeft geen weerstand.

Nu weet ik niet hoe het andere blokje (waar ik dus ook geen naam van heb) er uit ziet binnenin, En ik krijg hem niet open. Het was geen duur blokje dus ik stel me er niet veel van voor. Laten we uitgaan van één slinger in het blokje ofwel een S vorm erin. Hoeveel invloed zou deze weerstand hebben, liefst nog hoeveel temp verschil. (hoe warm het blokje van de vidkaart word, dus hoeveel hitte de kaart naar het blokje en water doorgeeft vind ik niet belangrijk.)

Thanks

FreeReef.nl

• PassieWassie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-03-2025
Wat voor pomp denk je te gaan gebruiken ?
Dit speelt denk ik een grotere rol in de temperatuur bij een wat meer uitgebreide waterset.
Een pompje van 600l/h kan makkelijk een dergelijk systeem trekken. Ik denk dan ook dat het hooguit 1 graadje kan gaan schelen op je proc. temp.

Tevens is het niet zo dat je rechte zalman blok geen weerstand geeft, er zitten koelvinnetjes in (net zoiets als bij een luchtkoeler) die ook weerstand leveren. Dit geldt ook voor de versie met een bocht.

[ Voor 28% gewijzigd door PassieWassie op 10-09-2005 11:27 ]

Specs: http://specs.tweak.to/14936= Nieuwe Spekjes mensen !

Verwijderd

Ik zou eerst even je geld besteden aan een nieuwe videokaart ;)