Toon posts:

[XP] NAT foutmelding bij gebruik Shoutcast

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik heb een probleem met mijn NAT configuratie. Ik zit hier met mn computer direct aan het internet via een USB modem. Vanuit deze computer gaat het internet via een crosscable naar een andere PC. Lekkere goedkope oplossing!
Nu het probleem. Als ik bij Azureus de poort test doe krijg ik een NAT error. Ook nu ik een beetje wil SHOUTcasten krijg ik een error, en wel deze:
<09/09/05@19:01:18> [yp_add] yp.shoutcast.com gave extended error (Cannot see your station/computer (IP: 145.53.4.8:8000) from the Internet, disable Internet Sharing/NAT/firewall/ISP cache (Connection timed out))
Ok dus wat met mn portforwarding gespeelt, maar dat wil niet werken. Firewall uit, nogsteeds het probleem. Mensen kunnen mn stream niet openen... Nu weet ik niet wat het probleem precies is, maar het is dus iets met mn NAT. Kan iemand mij op weg helpen?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 19:04:
Nu weet ik niet wat het probleem precies is, maar het is dus iets met mn NAT. Kan iemand mij op weg helpen?
Jijzelf, door duidelijker te zijn met wat je gebruikt om je internet te delen (ICS?) en hoe je je netwerk ingedeeld hebt.
Ook wat je al nagekeken hebt en geprobeerd hebt (dingen van FAQs, googlezoektochten) is voor ons handig om te weten zodat je geen dubbele dingen krijgt.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm ik vond net iets wat me geholpen heeft, dat ik dat niet eerder heb gezien. Een simpele instelling die blijkbaar nogal verstopt zit. Het werkt nu. Sorry voor dit topic
slotje

Verwijderd

Geen slotje, hij blijft open voor de search als jij nog even aangeeft welke simpele instelling die zo verstopt zit het nou was wat je probleem heeft opgelost :)
Geef ook je OS nog even aan zodat ik je titel kan fixen.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2005 19:54 ]

Verwijderd

Topicstarter
nou het verstopt zijn valt opzich wel mee, ik kon eerst alleen niets vidnen op google (domme zoekopdrachten...).
Ik moest dus de TCP/IP en UDP pooort 8000 (voor SHOUTcast dan) openzetten in de firewall (duh) maar ook bij Mijn netwerklocaties->eigenschappen->eigenschappen inet verbinding->geaffanceerd->instellingen->services->toevoegen. Dat was dus dat hele NAT probleem tja eienlijk heel simpel maar ik kwam er niet op

edit:

ohja Windows XP home SP1

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2005 14:44 ]

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Bedankt voor het nog even vermelden van de oplossing :)

Meer informatie over het probleem dat je had is overigens in Het Grote Poortmappingsverhaal te vinden :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1