Verantwoording afleggen en verdienen aan een community

Pagina: 1
Acties:
  • 140 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Onderstaande reacties zijn afgesplitst uit [rml][ BUG] Algemene voorwaarden in menu, 2 regels[/rml] waar het ontzettend offtopic begon te gaan.

:P

Maar ik kan me wel een beetje in de reactie van Cheetah vinden. We zijn hier op z'n minst Tweakers, om nog maar niet te spreken over n3rds als ik. Dan mag je toch verwachten dat ze meer of minder vreemde en ongebruikelijke software draaien, en daar pas je je als tweakerdevver toch op aan :?

Needless to say, makkelijk aan te passen, neem de moeite. Er word hier al zoveel van het tweakerzijn afgenomen door het Niveau te Handhaven, lees: elitevorming. Maar da's een heel ander topic waard.

[ Voor 15% gewijzigd door Superdeboer op 09-09-2005 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:28

crisp

Devver

Pixelated

Verwijderd schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 17:20:
[...]
Maar ik kan me wel een beetje in de reactie van Cheetah vinden. We zijn hier op z'n minst Tweakers, om nog maar niet te spreken over n3rds als ik. Dan mag je toch verwachten dat ze meer of minder vreemde en ongebruikelijke software draaien, en daar pas je je als tweakerdevver toch op aan :?
Ja, en dat doen we ook. Zo ondersteunen wij alternatieve en zelfs exotische browsersoorten (zoals Opera :P ) tot op zekere hoogte. Firefox is zelfs de norm.
Needless to say, makkelijk aan te passen, neem de moeite. Er word hier al zoveel van het tweakerzijn afgenomen door het Niveau te Handhaven, lees: elitevorming. Maar da's een heel ander topic waard.
Het blijft altijd een afweging: wegen de moeite en kosten op tegen de baten? Oftewel: in hoeverre is het een probleem, en hoeveel gebruikers hebben hier last van. Als daarbij ook nog eens blijkt dat het eigenlijk een browserbug is die in een latere versie gefixed is en er welgeteld 1 iemand last van heeft dan zeg ik: dikke pech ;) Er zijn belangrijkere dingen...

[ Voor 3% gewijzigd door crisp op 09-09-2005 17:38 ]

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom krijg ik nu de indruk dat dit een enorme winstmachine is ipv een community?

Ben ik ff blij dat we besloten hebben met Korax nooit commercieel te gaan, hoe dan ook. Tis zolangzamerhand huilen met de pet op, omdat alles om geld draait, en niet om de community. En dan probeer je het tegen te gaan door users die aanhoudende kritiek hebben een PM ofzow te geven? En dat het ``doktersteam'' gewoon lekker voor de crew kiest? Lijkt de PVP wel, is ook bang voor z'n baan, ook al is ie ``onafhankelijk'' .

EDIT: en sorry dat ik het hier eruitgooi, maar ``netjes'' wil het niet lukken, dan maar zo.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2005 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

De Zeurkous, waar slaat jouw post ineens op :?
Tis zolangzamerhand huilen met de pet op, omdat alles om geld draait, en niet om de community.
Doe eens goed je ogen open, dan zie je dat dat niet zo is.
En dan probeer je het tegen te gaan door users die aanhoudende kritiek hebben een PM ofzow te geven?
Nonsens: users die aanhoudende kritiek hebben worden netjes te woord gestaan zolang die kritiek gefundeerd is.
En dat het ``doktersteam'' gewoon lekker voor de crew kiest?
Kom op zeg hej, doe ff normaal? Doktersteam -is- crew, maar we kiezen zeker nooit altijd 'gewoon lekker' voor de crew :?
EDIT: en sorry dat ik het hier eruitgooi, maar ``netjes'' wil het niet lukken, dan maar zo.
Sorry dat ik zo reageer, maar jouw aannames en aantijgingen kloppen voor geen meter :)

edit: en zie crisp hieronder ook.

[ Voor 3% gewijzigd door Remy op 09-09-2005 17:47 ]

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

kosten/baten speelt altijd en overal waar het gaat om schaarste, en dat is niet alleen een geld-kwestie; ook devtijd is schaars. Daarbij is er ook nog zoiets als prioriteiten - ja, zo gaat dat in de echte wereld...

[ Voor 3% gewijzigd door crisp op 09-09-2005 17:47 ]

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superdeboer
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

Superdeboer

Sa-weee-tah

Verwijderd schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 17:39:
En dan probeer je het tegen te gaan door users die aanhoudende kritiek hebben een PM ofzow te geven? En dat het ``doktersteam'' gewoon lekker voor de crew kiest? Lijkt de PVP wel, is ook bang voor z'n baan, ook al is ie ``onafhankelijk'' .

offtopic:
Mocht je weer bij zinnen gekomen zijn, dan kun je hier over natuurlijk altijd contact met ons opnemen. Een stel boude uitspraken die verder niet van argumentatie voorzien zijn, vind ik een beetje te makkelijk. Ja ik voel me aangesproken als dokter. Kom maar met je klachten, maar leg ze dan bij ons neer. Niet hier spuien terwijl het met deze discussie zelf weinig van doen heeft.

Vertel mij wanneer jij een PM hebt gekregen vanwege aanhoudende kritiek, vertel me wat jouw negatieve ervaring met het doktersteam is, en dan gaan we kijken of we daar een fatsoenlijk gesprek over kunnen voeren. Zo simpel is het bij ons. Datzelfde geldt voor deze discussie hier overigens. Elkaar een sneer lopen geven en roepen dat de ander "voor zijn beurt praat", alleen omdat je 't met elkaar oneens bent, brengt je nergens. Op hoge poten roepen dat de ander "wat rustiger aan moet doen" brengt nou niet echt veel goeds voor een discussie. Dat geldt zowel voor crewleden als een aantal oud-crewleden hier. Die bitterheid en felheid brengt niemand verder... dat weet ieder van hen diep in zijn hart inmiddels toch wel neem ik aan. :)

When I write my code, only God and I know what it means. One week later, only God knows.
Hell yes it's a Cuban Cigar, but I'm not supporting their economy, I'm burning their fields.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04 12:48

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Waarom krijg ik nu de indruk dat dit een enorme winstmachine is ipv een community?

Ben ik ff blij dat we besloten hebben met Korax nooit commercieel te gaan, hoe dan ook. Tis zolangzamerhand huilen met de pet op, omdat alles om geld draait, en niet om de community. En dan probeer je het tegen te gaan door users die aanhoudende kritiek hebben een PM ofzow te geven? En dat het ``doktersteam'' gewoon lekker voor de crew kiest? Lijkt de PVP wel, is ook bang voor z'n baan, ook al is ie ``onafhankelijk'' .

Ok :) Ik reageer nu als user en niet als crew!
Waar haal je deze onzin vandaan ? Het is een community... Waarom denk je dat hier alles om geld draait? Omdat er voor 1 user geen aanpassing gedaan wordt? Het gaat om Een !!!!!!!11111oneoneone user ! En het is dan ook nog niet zozeer een bug in de pagina maar een bug in de browser die opgelost is door een nieuwere versie te gaan gebruiken...

De gebruiker kiest er in dit geval zelf voor om niet een font pakket te gaan gebruiken omdat hij hier principieel op tegen is, niet omdat microsoft rare dingen zegt in de EULA ofzo... Het is een font, wat kan daar mis mee gaan...

Ik vindt ook de opmerking over de PM's en het doktersteam erg overtrokken... Het is zo dat GoT 1 van de weinige communities is, waar je als user ook maar enige inspraak hebt en er iets bestaat als een doktersteam, wil je hier niet komen, dan is dat ook geen verplichting...

Nogmaals, op GoT wordt meer voor de users gedaan als op een enkele andere site... Ga dan nu niet weer lopen huilen omdat er een font gebruikt wordt wat 1 user niet heeft...

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Remy schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 17:44:
De Zeurkous, waar slaat jouw post ineens op :?
Dat zeg ik erin :X
Doe eens goed je ogen open, dan zie je dat dat niet zo is.
Ogen open. Dat wat die hele maatschappij zegt, maar niet doet?
Nonsens: users die aanhoudende kritiek hebben worden netjes te woord gestaan zolang die kritiek gefundeerd is.
Daar heb je het punt. Right there. Ik heb al menigmaal mijn ongenoegen geuit, maar er werd elke keer als ik het dus fundeerde gezegd: mwah, ik geloof dat het niet zo is. zal wel aan jou liggen.
Kom op zeg hej, doe ff normaal? Doktersteam -is- crew, maar we kiezen zeker nooit altijd 'gewoon lekker' voor de crew :?
Jup. Das de praktijk die ik ervoer. Waarom hoef je me niet te vragen, dat is net zoals bij die pvp van die 1337 instellingen waar ik in heb gezeten (wat hier helemaal niet ter zake doet): hoofd afkeren als het te moeilijk word. Dan krijg je een note ofzow. Ik ga niet opscheppen, maar ik ben zelf ook chanowner (opgewerkt van de grond af) van een redelijk groot kanaal geweeest, en ik heb wel geleerd dat dit niet de manier is om met users om te gaan. Crew is er *voor* de users, zo'n doktersteam is in de praktijk helemaal niet nodig als de crew voor je openstaat.
Sorry dat ik zo reageer, maar jouw aannames en aantijgingen kloppen voor geen meter :)
Daar raak je alweer de zere plek. Mijn aannames en aantijgingen kloppen niet, tot bewezen. Er schijnt wel geen enkel moment nagedacht te zijn over het feit dat crew verantwoording aflegd aan de users, net zoals users onder elkaar. DAT is een community: mensen met meer rechten hebben die alleen maar om (onderhouds)technische redenen, en niet omdat ze daardoor minder verantwoording hoeven af te leggen, in de zin van: ze zijn immers crew, die bepalen wat er gebeurt. Lees: neem de macht uit de handen van de users.
edit: en zie crisp hieronder ook.
Zal ik ff lezen.

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2005 17:55 . Reden: Tagcorrectie ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

crisp schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 17:45:
kosten/baten speelt altijd en overal waar het gaat om schaarste, en dat is niet alleen een geld-kwestie; ook devtijd is schaars. Daarbij is er ook nog zoiets als prioriteiten - ja, zo gaat dat in de echte wereld...
Jah duh. Die basisschooleconomie heb ik ook wel door onderhand :P

Waar het om gaat: wees dan eerlijk, en verkoop het als een commercieel bedrijf ipv een Community. Dan ben je iig eerlijk.

Of je kunt zeggen: wij worden een stichting, ieder crewlid (inclusief FP en MT) kan een grotere of kleinere vergoeding krijgen als het goed gaat, en we gaan echt werken aan de community.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superdeboer
  • Niet online

Superdeboer

Sa-weee-tah

Verwijderd schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 17:58:
Waar het om gaat: wees dan eerlijk, en verkoop het als een commercieel bedrijf ipv een Community. Dan ben je iig eerlijk.
Lieve schat, er zijn hier mensen die hun *brood* moeten verdienen met dit bedrijf. Ja het is een bedrijf; ga jij maar eens een community van deze omvang onderhouden als stichting... 8)7
Er zijn altijd een paar dingen nodig om een onderneming van deze omvang draaiend te houden: kapitaal en veel tijd. Als je kapitaal investeert wil je daar wat van terug zien. Als je zoveel tijd investeert dat je geen andere baan kunt hebben, dan wil je zeker wat inkomsten om je huis te kunnen betalen. Is dat teveel gevraagd door die paar mensen? Benadelen ze jou daarmee? Met zo'n dwarse en wereldvreemde houding is het ook geen wonder dat je niet veel welwillendheid ontmoet zeg... :/

Nogmaals: heb je klachten, meld ze bij de personen over wie de klachten gaan. In ons geval is dat bemiddelaar[at]tweakers[dot]net.

When I write my code, only God and I know what it means. One week later, only God knows.
Hell yes it's a Cuban Cigar, but I'm not supporting their economy, I'm burning their fields.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Superdeboer schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 17:48:
[...]

[offtopic]Mocht je weer bij zinnen gekomen zijn, dan kun je hier over natuurlijk altijd contact met ons opnemen. Een stel boude uitspraken die verder niet van argumentatie voorzien zijn, vind ik een beetje te makkelijk. Ja ik voel me aangesproken als dokter. Kom maar met je klachten, maar leg ze dan bij ons neer. Niet hier spuien terwijl het met deze discussie zelf weinig van doen heeft.
Ach, doe zelf je ogen eens open. Is dit een community of een bedrijf waar winst de hoogste dienst uitmaakt?
Vertel mij wanneer jij een PM hebt gekregen vanwege aanhoudende kritiek
Ja duh, alleen een keer voor een topicreport, waar alleen een smilie instond, terwijl een aantal users dat gewoon zonder waarschuwing deden, en de fout van de TS overduidelijk was. Verder: sorry, ik overdreef.
vertel me wat jouw negatieve ervaring met het doktersteam is en dan gaan we kijken of we daar een fatsoenlijk gesprek over kunnen voeren. Zo simpel is het bij ons. Datzelfde geldt voor deze discussie hier overigens. Elkaar een sneer lopen geven en roepen dat de ander "voor zijn beurt praat", alleen omdat je 't met elkaar oneens bent, brengt je nergens. Op hoge poten roepen dat de ander "wat rustiger aan moet doen" brengt nou niet echt veel goeds voor een discussie. Dat geldt zowel voor crewleden als een aantal oud-crewleden hier. Die bitterheid en felheid brengt niemand verder... dat weet ieder van hen diep in zijn hart inmiddels toch wel neem ik aan. :)[/offtopic]
1) Mijn meeladres zit in m'n profiel. Meel maar, laat het initiatief dat je neemt ivm een vernomen mogelijke fout maar eens zegevieren. Doe ik ook als er een ontevreden user is; die voelt zich dan veel meer serieusgenomen. In dit geval bij mij idem dito. Maar dat wist je denk ik al wel ;) Dan zal ik wel ns uitleggen wat ik hier mis vind, in de hoop dat het me nu niet meer een Note oplevert die ik niet eens fatsoenlijk kan inzien.
2) Voor z'n beurt praten doet niemand. Vind ik een nogal ongelukkig gekozen term persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Waar het om gaat: een browserbug die in een latere versie verholpen is. Daarbij ben ik nog altijd degene die de beste inschatting kan maken of iets 'easy to fix' is, en ik schat dit niet in als een 'easy fix' aangezien een fix op CSS gebied tien tegen 1 weer onwenselijke effecten in andere browsers gaat opleveren. Dat betekent dus weer testen in verschillende browsers en dat kost tijd.

En ja, we zijn een commercieel bedrijf en daar is in mijn ogen niets mis mee. Wij luisteren daarentegen wel degelijk naar gebruikers, ook naar jou. Het feit dat ik en ACM moeite doen om jouw problemen te analyseren en reproduceren en daarbij ook feedback geven moet toch al genoeg zeggen. Dat onze uiteindelijke conclusie is dat het teveel moeite kost om iets te fixen is een inschatting gebaseerd op deze bevindingen afgezet tegenover andere zaken die nog op onze to-do list staan (en die is lang kan ik je vertellen), en ook al is dat niet wat jij graag wilt zien het is wel een teken dat er serieus mee omgegaan word.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Superdeboer schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 18:04:
[...]

Lieve schat, er zijn hier mensen die hun *brood* moeten verdienen met dit bedrijf
Er is een goede kans dat er veel users zijn die flink mee willen aanpoten om dit te laten overleven, en die mensen hun brood te kunnen betalen.
Ja het is een bedrijf; ga jij maar eens een community van deze omvang onderhouden als stichting... 8)7
Ik geloof niet dat je precies doorhebt wat ik bedoel. Ad's, betaalde abbo's, Pricewatch manager, etc; mag wat mij betreft blijven. Het punt is, er is een goeie kans dat meer users zich gaan inzetten, wat de omzet omhoog stuwt, en t.net nog beter kan maken.
Er zijn altijd een paar dingen nodig om een onderneming van deze omvang draaiend te houden: kapitaal en veel tijd. Als je kapitaal investeert wil je daar wat van terug zien. Als je zoveel tijd investeert dat je geen andere baan kunt hebben, dan wil je zeker wat inkomsten om je huis te kunnen betalen. Is dat teveel gevraagd door die paar mensen? Benadelen ze jou daarmee? Met zo'n dwarse en wereldvreemde houding is het ook geen wonder dat je niet veel welwillendheid ontmoet zeg... :/
Ehm.. dwars, ja. define ``wereldvreemd''. Ik weet dat mensen in deze economie geld (*blegh*) nodig hebben, maar dit soort communities zijn wat mij betreft te kostbaar om er een bedrijf van te maken. Stel je voor dat je de NV Gereformeerde Kerk had? Beetje extreem, klopt, maar het schetst wel een beetje wat ik bedoel.
Nogmaals: heb je klachten, meld ze bij de personen over wie de klachten gaan.
En als die er nou neit voor openstaan?
In ons geval is dat bemiddelaar[at]tweakers[dot]net.
Dat is ook weer zo'n punt. Alles officieel moet via de meel </rijm>. We zijn hier een open gemeenschap dacht ik. Dan mag je toch in alle redelijkheid verwachten dat daar gewoon een topic over geopend mag worden, zonder een slotje met een vriendelijke doch opdringende (!) verwijzing naar een meeladres?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

crisp schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 18:10:
Waar het om gaat: een browserbug die in een latere versie verholpen is. Daarbij ben ik nog altijd degene die de beste inschatting kan maken of iets 'easy to fix' is, en ik schat dit niet in als een 'easy fix' aangezien een fix op CSS gebied tien tegen 1 weer onwenselijke effecten in andere browsers gaat opleveren. Dat betekent dus weer testen in verschillende browsers en dat kost tijd.

En ja, we zijn een commercieel bedrijf en daar is in mijn ogen niets mis mee. Wij luisteren daarentegen wel degelijk naar gebruikers, ook naar jou. Het feit dat ik en ACM moeite doen om jouw problemen te analyseren en reproduceren en daarbij ook feedback geven moet toch al genoeg zeggen. Dat onze uiteindelijke conclusie is dat het teveel moeite kost om iets te fixen is een inschatting gebaseerd op deze bevindingen afgezet tegenover andere zaken die nog op onze to-do list staan (en die is lang kan ik je vertellen), en ook al is dat niet wat jij graag wilt zien het is wel een teken dat er serieus mee omgegaan word.
Ja, maar wat is er voor analyse nodig als ik al een oplossing geef die prima werkt, en met 5 sleutelaanslagen door te voeren is?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2005 18:19 . Reden: Aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-07-2024
Verwijderd schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 18:16:
[...]

Ja, maar wat is er voor analyse nodig als ik al een oplossing geef die prima werkt?
niet alle 'oplossingen' zijn gewenst.. en het is niet aan jouw om te beslissen hoe een bedrijf dat voor jouw een gratis dienst levert omgaat met wensen van klanten..
de wereld is groot, en alle mensen hebben wel een wens.. niet aan alle wensen kan voldaan worden

@zeurkous over die kerk voorbeeld
je zou verbaast staan hoe groot 'bedrijf' de kerk is hoor. het heet dan misschien een stichting oid, maar het idee is precies hetzelfde. 'winst maken' <-- ja serieus.. ook een kerk moet blijven bestaan, en liefst uitbreiden.

bovendien doet de juridische term van iets niet af aan de inhoud

[ Voor 64% gewijzigd door BasieP op 09-09-2005 18:22 ]

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glimi
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
Waar heb ik me in gemengd :D Ik vind juist dat development hier heel netjes gereageerd heeft (de groenen, die er over gaan). Natuurlijk kan de uitslag wel eens niet volgens jou behoefte zijn, maar zo is het nou eenmaal. Ze nemen de beslissing (en na een goede overweging imho) en dat heb je dan te accepteren. Tuurlijk kan je het er niet mee eens zijn, maar dat is een ander punt.

Ook vind ik het nu wel een beetje jammer voor postzegel. Zijn hele kans op een oplossing zonder MScorefonts is wel behoorlijk gereduceerd zo.
Superdeboer schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 17:48:
offtopic:
[..]Op hoge poten roepen dat de ander "wat rustiger aan moet doen" brengt nou niet echt veel goeds voor een discussie. Dat geldt zowel voor crewleden als een aantal oud-crewleden hier. Die bitterheid en felheid brengt niemand verder... dat weet ieder van hen diep in zijn hart inmiddels toch wel neem ik aan. :)
Als dit op mij doelt, wil je het me dan alsjeblieft wat gefundeerder uitleggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BasieP schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 18:19:
[...]

niet alle 'oplossingen' zijn gewenst..
[del]Sjonge, das nou ns een compleet nuttige post 8)7[/del]

Motiveer het dan. Waarom is het niet gewenst? Ik probeer mee te helpen met een compatbug te fix0r3n en dat word zonder duidelijke uitleg afgewezen. Rara, hoe kan dat :?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2005 18:22 . Reden: BasieP = sneleditert :P ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasieP
Verwijderd schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 18:20:
[...]

[del]Sjonge, das nou ns een compleet nuttige post 8)7[/del]

Motiveer het dan. Waarom is het niet gewenst? Ik probeer mee te helpen met een compatbug te fix0r3n en dat word zonder duidelijke uitleg afgewezen. Rara, hoe kan dat :?
waarom moet ik dat motiveren? ik werk niet voor t.net

maar jij moet eens even adem gaan halen en bedenken dat je ook rustig 'oke iig bedankt' kunt zeggen.
niet alles hoeft naar jouw wens te worden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BasieP schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 18:19:
[...]

@zeurkous over die kerk voorbeeld
je zou verbaast staan hoe groot 'bedrijf' de kerk is hoor. het heet dan misschien een stichting oid, maar het idee is precies hetzelfde. 'winst maken' <-- ja serieus.. ook een kerk moet blijven bestaan, en liefst uitbreiden.

bovendien doet de juridische term van iets niet af aan de inhoud
Nee. Maar kijk eens hoeveel mensen er in de kerk actief zijn. Das mss teruggelopen (ik volg dat totaal niet) met de ontkerkelijking, maar wij zijn hier met een enorme userbase. Die kunnen (en ongetwijfeld willen genoeg mensen dat ook) prima meehelpen. En geen misverstanden: daarmee bedoel ik mijzelf incluis. Dan is het precies mijn voorbeeld van daarboven. Rode Kruis draait ook winst. Waarom? om mensen te kunnen helpen. Eigenlijk zelfde basisgedachte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BasieP schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 18:23:
[...]

waarom moet ik dat motiveren? ik werk niet voor t.net

maar jij moet eens even adem gaan halen en bedenken dat je ook rustig 'oke iig bedankt' kunt zeggen.
niet alles hoeft naar jouw wens te worden..
Waarom verdedig je dit standpunt als je niet eens kunt uitleggen waarom? :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasieP
Verwijderd schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 18:26:
[...]

Waarom verdedig je dit standpunt als je niet eens kunt uitleggen waarom? :S
omdat ik zeer tevreden ben met de GRATIS diensten van deze COMMUNITY en ik me NIET kan vinden in jouw standpunt, nl dat alles op alles gezet moet worden om 1 user te plezieren.

verder is de beslissing die genomen is door de juiste personen niet onmenselijk en je kan je best schikken.
kreeg jij vroeger altijd alles wat je wilde? vast niet.. nou zo gaat het hier dus ook :)

offtopic:
darn je doet je naam wel eer aan zeg :/

[ Voor 22% gewijzigd door BasieP op 09-09-2005 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BasieP schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 18:29:
[...]

omdat ik zeer tevreden ben met de GRATIS diensten en ik me NIET kan vinden in jouw standpunt, nl dat alles op alles gezet moet worden om 1 user te plezieren.
Er word net door jan en alleman beweerd dat het leven niet gratis is. Ben je het dan nog met ze eensch?
offtopic:
darn je doet je naam wel eer aan zeg :/
Waarom zou ik anders zeurkous heten?

En dis een slap excuus, zoals zovelen. Als ik als user verantwoording aan de Crew vraag, die verantwoordelijk zijn dat het goed verloopt _tegenover de users_, dan hoor ik dat te krijgen. Dat geld voor iedere ``community''. Zelfde @ korax: problemen, je kunt het gewoon in een publiek topic of een channel spuwen. Als ik iets niet geod doe, dan zoek ik EERST de fout bij mij. Ik wijs niet zomaar iets af omdat het ``ongefundeerd'' is. Dat is een enorm oppervlakkige gedachte.

EDIT: Of ik vroeger kreeg wat ik wilde? Nee. Kreeg ik een bevredigende uitleg? Ja. Zie het Korax-voorbeeld.

En wie in het gebruik van de naam Korax spam zien, hebben het fout, tis gewoon een voorbeeld van een netwerk waar het wel goed gaat volgens ALLE users. Klein of groot, je hoort verantwoording af te leggen aan de users. Je bent eerst user, dan oper/crewlid.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2005 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Verwijderd schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 18:16:
[...]

Ja, maar wat is er voor analyse nodig als ik al een oplossing geef die prima werkt, en met 5 sleutelaanslagen door te voeren is?
Ik geef ook een oplossing: upgrade je browser (Deer Park alfa 2 is voor zover ik heb kunnen beoordelen al behoorlijk stable, Ff 1.5 beta heb ik nog niet geprobeerd) of wacht tot Ff 1.5 beta-af is mocht je niet van alfa of beta-versies houden.
Het is een browser-bug, en ik heb geen zin om voor elke bug in elke browser een workaround te gaan verzinnen; dat doet de onderhoudbaarheid van de code ook geen goed.
vwb je 'oplossing' in het Lynx-draadje; zo eenvoudig ligt het simpelweg niet, en het behelst wel wat meer dan 5 sleutelaanslagen...

[ Voor 12% gewijzigd door crisp op 09-09-2005 18:40 ]

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasieP
Verwijderd schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 18:32:
[...]

Er word net door jan en alleman beweerd dat het leven niet gratis is. Ben je het dan nog met ze eensch?
't maakt jouw ook geen flikker uit waar je over 'discuseerd' of wel :S
[...]
*knip*
sorry dat ik het zeg, maar als het je hier niet zint en daar wel..
R O T . D A N . O P
en ja dat klinkt hard, maar word toch wel beetje ziek van je.. (en ik weet zeker dat ik niet de enige ben)

[ Voor 3% gewijzigd door BasieP op 09-09-2005 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

crisp schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 18:39:
[...]

Ik geef ook een oplossing: upgrade je browser (Deer Park alfa 2 is voor zover ik heb kunnen beoordelen al behoorlijk stable, Ff 1.5 beta heb ik nog niet geprobeerd) of wacht tot Ff 1.5 beta-af is mocht je niet van alfa of beta-versies houden.
Het is een browser-bug, en ik heb geen zin om voor elke bug in elke browser een workaround te gaan verzinnen; dat doet de onderhoudbaarheid van de code ook geen goed.
vwb je 'oplossing' in het Lynx-draadje; zo eenvoudig ligt het simpelweg niet, en het behelst wel wat meer dan 5 sleutelaanslagen...
Als je geen zin hebt in werk dat T.net verbeterd, dan vind ik je, met alle respect, een luie eikel. Als je het niet _kan_, leg dan uit waarom niet. Of je nu bij Parse of T.net/GoT werkt, dit is en blijft T.Net/GoT. En dit word hier verkocht als Community, dus zul je er tijd in moeten steken. Daarvoor is Parse toch aangenomen dacht ik? En nu wil ik niet de rol van het MT overnemen, ik wil verantwoording zien. Ik meot dat ook naar anderen users, inclusief de crew, dan moet IEDERE andere gebruiker ook redelijkerwijs verantwoording afleggen aan alle anderen. Zo zit een Community in elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Verwijderd schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 18:32:
En dis een slap excuus, zoals zovelen. Als ik als user verantwoording aan de Crew vraag, die verantwoordelijk zijn dat het goed verloopt _tegenover de users_, dan hoor ik dat te krijgen. Dat geld voor iedere ``community''.
Je "hoort" niks te krijgen. Sorry hoor, maar de meesten van ons zitten hier ook maar voor de lol op het forum, en we zijn echt niet verplicht je voor iedere scheet uit te leggen hoe iets zit. Groene mensen hebben die verplichting dan weer wel, aangezien het hun brood is, maar die staan je hier toch prima te woord? Crisp vertelt je dat de afweging die hij maakt gebaseerd is op compatibiliteit in andere browsers, en op een tijd/geld kwestie. En ja, tijd en geld zijn belangrijk in een bedrijf, ook als het primaire doel van een bedrijf het onderhouden van een community is. Community en stichting betekenen echt niet hetzelfde.

Samenvattend: de gevraagde aanpassing komt er blijkbaar niet omdat het een bug is die bij de client zit en dus door de gebruiker zelf op te lossen is. Wanneer er serverside rekening mee gehouden wordt, komt daar weer extra tijd bij kijken die nodig is om het zaakje te testen in verschillende browsers en besturingssystemen, en op dit moment zijn er wel belangrijkere dingen om te fixen dan iets als dit...
Verwijderd schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 18:44:
Als je geen zin hebt in werk dat T.net verbeterd, dan vind ik je, met alle respect, een luie eikel. Als je het niet _kan_, leg dan uit waarom niet. Of je nu bij Parse of T.net/GoT werkt, dit is en blijft T.Net/GoT. En dit word hier verkocht als Community, dus zul je er tijd in moeten steken. Daarvoor is Parse toch aangenomen dacht ik? En nu wil ik niet de rol van het MT overnemen, ik wil verantwoording zien. Ik meot dat ook naar anderen users, inclusief de crew, dan moet IEDERE andere gebruiker ook redelijkerwijs verantwoording afleggen aan alle anderen. Zo zit een Community in elkaar.
Kerel, serieus, als je niet wil luisteren, moet je niet reageren. Dit heeft niks met communities te maken (vanwaar die hoofdletter C? :?), en ook niks met het al dan niet commerciëel zijn van T.net. Het kost gewoon een hoop tijd en geld om aan te passen, en dat is erg veel van het goede alleen om een clientside browserbug tegen te gaan...

[ Voor 28% gewijzigd door NMe op 09-09-2005 18:51 ]

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BasieP schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 18:39:
[...]
't maakt jouw ook geen flikker uit waar je over 'discuseerd' of wel :S
[...]

sorry dat ik het zeg, maar als het je hier niet zint en daar wel..
Ik probeer het hier een beetje wakker te schudden. Je kunt ook wel zeggen: balkenende word geband uit het torentje omdat ie kritisch is. Nu ben ik geen fan van die vent, maar de analogie kun je prima doortrekken.
R O T . D A N . O P
Ik ga echt geen TR aanmaken voor zoeits onbenulligs, maar ik dacht dat flamen hier verboden was.
en ja dat klinkt hard, maar word toch wel beetje ziek van je.. (en ik weet zeker dat ik niet de enige ben)
LOL Denk je nou echt dat ik de enige ben die hier spuugzat van word? Open zelf eens je ogen. Ik ken genoeg mensen die afgeschrikt worden van GoT door het in de praktijk nogal vreemde userbeleid. En ik ben weer ns hard op weg die richting op. Alleen is het erg als ik me bij voorkeur neit laat wegjagen?

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2005 18:49 . Reden: Tagbugje fix0r3d ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:36
Ik ga Curry684 in een ander topic van je quoten. Dat is zo ongeveer compleet hier weer van toepassing.
curry684 schreef op zondag 17 april 2005 @ 16:55:
[...]

Bij deze dan.

Je bent heel veel mensen aan het irriteren op het moment. Het is perfect dat je een eigen mening hebt, dat maakt je tot een individu in deze maatschappij. Echter, functioneren in diezelfde maatschappij vereist ook dat je kennis neemt van en respect hebt voor de meningen van anderen, zeker als die anderen wel een verantwoordelijkheid hebben die jij op hun gebied niet hebt. Je hebt de afgelopen week een fiks aantal topics in BUG en LA geopend die an sich niet eens allemaal onterecht waren in onze ogen. We hebben je op bepaalde punten gelijk gegeven en op anderen niet.

Waar het fout gaat is dus dat jij onze mening niet respecteert, een grote discrepantie met jouw uitleg dat wij de jouwe niet respecteren. 'Wij' als zijnde de crew en andere users geven keer op keer aan waarom we het niet eens zijn met jouw standpunten, en jij blijft enkel terug komen hameren op dezelfde punten alsof we tegen een muur staan te praten. En ik weet niet of je het wel eens hebt geprobeerd, maar praten tegen een muur wordt heel snel frustrerend, en dan wordt je kortaf. Ook dat heb je in de praktijk mogen waarnemen.

De volgende stap in het verhaal na kortaf zijn wordt bot/onbeschoft zijn, waar men hier en daar al naar neigt, en laten we dat maar even voorkomen in de hoop dat je deze laatste hint snapt. Ik wil je dringend afraden op korte termijn nieuwe topics te openen in BUG of LA die verder doorzagen over deze discussies, als je zelf ook jouw deel wil doen om die volgende fase te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het lijkt me duidelijk dat zodra een probleem wordt geidentificeerd als browser-bug, dat het balletje in principe weer bij de gebruiker ligt. Die zou kunnen kijken of hij ook niet Deer Park of Firefox 1.5 beta 1 wil gaan gebruiken. Ik heb overigens allebei geprobeerd, en surf nu al geheel met Firefox 1.5 beta 1, zonder problemen.
Dit is dus een gevalletje "pech voor de gebruiker". Ongetwijfeld is die bug gefixed in de volgende versie. Tot die tijd heb je een kleine imperfectie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Laatst online: 20:25

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Waarom wil je het hier wakker schudden. Iedereen hier is wakker, alleen jij ziet dat blijkbaar niet in. De crew staat vaak voor veel dingen in, maar als het niet kan dan kan het niet.

Daarnaast is rot dan op geen flame :)
Verder heeft dit niets meer met dit topic te maken ;)
Verwijderd schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 18:52:
Het lijkt me duidelijk dat zodra een probleem wordt geidentificeerd als browser-bug, dat het balletje in principe weer bij de gebruiker ligt. Die zou kunnen kijken of hij ook niet Deer Park of Firefox 1.5 beta 1 wil gaan gebruiken. Ik heb overigens allebei geprobeerd, en surf nu al geheel met Firefox 1.5 beta 1, zonder problemen.
Dit is dus een gevalletje "pech voor de gebruiker". Ongetwijfeld is die bug gefixed in de volgende versie. Tot die tijd heb je een kleine imperfectie.
Zo is het :)
Ik neem aan dat het probleempje vast wel word opgelost, alleen niet nu :)

[ Voor 56% gewijzigd door Outerspace op 09-09-2005 18:54 ]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Verwijderd schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 18:44:
[...]

Ik geloof dat ik toch wel aardig wat aan verbeteringen doe voor Tnet, en dat is nog maar een klein gedeelte aangezien er achter de schermen nog veel meer gedaan wordt en niet alleen door mij. Verder heb ik ook nergens gezegd dat iets niet kan (of dat ik het niet kan, maar dat is hetzelfde als 'het kan niet' :P ), maar wel uitgelegd waarom bepaalde oplossingen onwenselijk zijn (onderhoudbaarheid bijvoorbeeld).
Verder ben ik jou geen directe verantwoording verschuldigd, maar het feit dat ik hier nog rustig antwoord op geef is misschien wel een teken dat ik me wel verantwoordelijk voel. Ik hoef alleen verantwoording af te leggen aan het MT, en het MT is zeker niet verplicht om datzelfde naar de users te doen... (hoewel ze dat wel vaak doen).

Verder: Parse is niet aangenomen; Parse levert ons een produkt en wij gebruiken dat produkt.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-NMe- schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 18:48:
[...]

Je "hoort" niks te krijgen.
Oud argument. Gooit het forum dan >/dev/null, niemand kijkt er toch naar om.
Sorry hoor, maar de meesten van ons zitten hier ook maar voor de lol op het forum
Probeer ik dat dan niet?
, en we zijn echt niet verplicht je voor iedere scheet uit te leggen hoe iets zit.
Ja duh. Er is een verschil tussen verantwoording krijgen en mierennuecken. En nee, die grens kun je niet defineren. Ik zit ook niet te zeuren waarom we het paarse theme niet meer default hebben want het witte vind ik afgrijselijk. Of neem de ads.
Groene mensen hebben die verplichting dan weer wel, aangezien het hun brood is, maar die staan je hier toch prima te woord? Crisp vertelt je dat de afweging die hij maakt gebaseerd is op compatibiliteit in andere browsers, en op een tijd/geld kwestie. En ja, tijd en geld zijn belangrijk in een bedrijf, ook als het primaire doel van een bedrijf het onderhouden van een community is. Community en stichting betekenen echt niet hetzelfde.
Duhtje'skie. Een stichting is een mooie bedrijfsvorm voor een community. En heb ik de vereniging al genoemd? My point is, een gezellige en/of interessante community moet IMO niet aan verdiend worden. Het verleden heeft geleerd dat dit meestal uitmond op een puinzooi. Nu wil ik GoT atm niet een puinzooi noemen, maar ik moet helaas bekennen dat ik het erop vind beginnen te lijken.[/quote]
Samenvattend: de gevraagde aanpassing komt er blijkbaar niet omdat het een bug is die bij de client zit en dus door de gebruiker zelf op te lossen is.
Ow mooi. IE neit ondersteunen dan maar? Wij volgen toch de Standaarden en dan kan IE stikken.
Wanneer er serverside rekening mee gehouden wordt, komt daar weer extra tijd bij kijken die nodig is om het zaakje te testen in verschillende browsers en besturingssystemen, en op dit moment zijn er wel belangrijkere dingen om te fixen dan iets als dit...
Nogmaals, is hier niemand op het idee gekomen om de users _zelf_ het te laten testen? Er word toch ``wel wat creativiteit en eigen inzet'' van users verwacht? Is dat niet een regvoorwaarde oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

djluc schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 18:51:
Ik ga Curry684 in een ander topic van je quoten. Dat is zo ongeveer compleet hier weer van toepassing.
[...]
Ja precies. En even compleet discutabel. Bedankt, ik was het al kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 18:52:
Jup, in dit geval wel. Lynx-topic weer niet. En ik tel alle evt reacties minder of meer haastig gemaakt na dit topic maar eventjes niet mee. Dat is ook al een trucje uit het jaar -1337. Maar het gaat me hier erom, dat er gewoon altijd het balletje bij de gebruiker wordt neergelegd: de mentaliteit: als-je-het-neit-zint-rot-je-maar-opperus. En dat weiger ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Verwijderd schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 18:56:
[...]
Ow mooi. IE neit ondersteunen dan maar? Wij volgen toch de Standaarden en dan kan IE stikken.
Die analogie gaat hier gewoonweg niet op omdat IE (helaas) nog door zo'n 40% van onze userbase wordt gebruikt. Firefox op een box zonder MS Core fonts is net als Lynx echter hoogst uitzonderlijk...

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Verwijderd schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 18:56:
Oud argument. Gooit het forum dan >/dev/null, niemand kijkt er toch naar om.
Je kan inderdaad ook alleen lezen wat je wil lezen...
Probeer ik dat dan niet?
Als ik heel eerlijk ben: daar lijkt het af en toe niet op nee.
Duhtje'skie. Een stichting is een mooie bedrijfsvorm voor een community. En heb ik de vereniging al genoemd? My point is, een gezellige en/of interessante community moet IMO niet aan verdiend worden. Het verleden heeft geleerd dat dit meestal uitmond op een puinzooi. Nu wil ik GoT atm niet een puinzooi noemen, maar ik moet helaas bekennen dat ik het erop vind beginnen te lijken.
Ah, dus mensen die fulltime, 40+ uur per week hun ziel en zaligheid in T.net steken mogen hier niet aan verdienen? Ik wens je succes in het echte leven als dat je mening is, want vrijwilligerswerk legt geen brood op de plank.
IE is in elke versie (tot nu toe) brak, en wordt nog gebruikt door een HEEL groot deel van alle gebruikers. Daar hou je sneller rekening mee dan met één bepaalde versie van één client die gecompileerd is voor één besturingssysteem. Dat is gewoon zo...
Nogmaals, is hier niemand op het idee gekomen om de users _zelf_ het te laten testen? Er word toch ``wel wat creativiteit en eigen inzet'' van users verwacht? Is dat niet een regvoorwaarde oid?
Soms kun je nu eenmaal alleen jezelf vertrouwen, dan weet je zeker dat het goed gaat.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djluc
  • Laatst online: 13:36
Sorry hoor, maar de meesten van ons zitten hier ook maar voor de lol op het forum
quote: zeurkous
Probeer ik dat dan niet?
Nee, je doet er nog geen poging toe en je verpest het voor mensen die hier wel voor de lol verblijven. Misschien is dit forum gewoon niet precies hét voor je, jammer dan, ga ergens anders zoeken maar ga hier niet de sfeer verpesten. Eigenlijk wil ik je aanraden om hier gewoon niet meer te komen, het is dat ik het niet mag besluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Outerspace schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 18:53:
Waarom wil je het hier wakker schudden. Iedereen hier is wakker, alleen jij ziet dat blijkbaar niet in.
Ik zal eerlijk zijn: ik word een beetje ziek van die standaardsmoezen. Ogen wel open, maar blik op oneindig en we zien wel, wat wij doen is toch goed.
De crew staat vaak voor veel dingen in, maar als het niet kan dan kan het niet.
En dan leg je, vooral als er expliciet om gevraag is (!), verantwoording af. Punt.
Daarnaast is rot dan op geen flame :)
Whatever you want to call it :P Ik voel me niet echt aangesproken. Die tijd heb ik wel gehad
Verder heeft dit niets meer met dit topic te maken ;)
Heb ik nou net weer ns voor niets zitten uitleggen dat een apart topic toch neit helpt? Tis toch mijn schuld uiteindelijk.
[...]

Zo is het :)
Ik neem aan dat het probleempje vast wel word opgelost, alleen niet nu :)
Nou dan, zeg het dan gewoon. Geef openbaarheid op de todo-lijst. Je kunt er best bijzetten: Als er teveel commentaar op gaat dan sluiten we uiteindelijk al die todolijstcommentaartopics. DAT is creativiteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superdeboer
  • Niet online

Superdeboer

Sa-weee-tah

Afgesplitste reacties uit [rml][ BUG] Algemene voorwaarden in menu, 2 regels[/rml] waar het ontzettend offtopic begon te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Verwijderd schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 19:03:
[...]
Nou dan, zeg het dan gewoon. Geef openbaarheid op de todo-lijst. Je kunt er best bijzetten: Als er teveel commentaar op gaat dan sluiten we uiteindelijk al die todolijstcommentaartopics. DAT is creativiteit.
Dat is er grotendeels al; de devtrack is openbaar en React Bugs en Featurerequests ook; alles wat daarin nog open staat is in feite nog to-do tenzij later anders wordt besloten. Waar onze prioriteiten liggen en wat er verder nog op de plank ligt gaat je, zachtsgezegd, niets aan voor zover het MT daar geen mededelingen over doet of heeft gedaan ;)

[ Voor 6% gewijzigd door crisp op 09-09-2005 19:16 ]

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-NMe- schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 19:02:
[...]

Je kan inderdaad ook alleen lezen wat je wil lezen...
Mag ik even heel verbaasd vragen waar je dat op baseerd :?
[...]

Als ik heel eerlijk ben: daar lijkt het af en toe niet op nee.
Ik zal ook heel eerlijk zijn: ik probeer hier een beetje de spirit van Het Internet door te voeren: iedereen is gewoon gelijk, inclusief de crew. Je kunt zeggen: dat is ouderwetsch, en daar heb je mss ook wel gelijk in. My point is gewoon: het kan zoveel mooier. Alleen hoe kan ik in hemelsnaam goede topics erover plaatsen als ik totaal neit weet wat er achter de schermen gebeurt? Geef daar maar ns openheid in, dan zal ik echt wel wat soepeler worden.
[quote]
[...]

Ah, dus mensen die fulltime, 40+ uur per week hun ziel en zaligheid in T.net steken mogen hier niet aan verdienen? Ik wens je succes in het echte leven als dat je mening is, want vrijwilligerswerk legt geen brood op de plank. Ehm, dat zeg ik niet :X Ik zeg: mensen die er fulltime of zelfs parttime aan werken mogen ook wel loon krijgen. Het gaat erom dat het puur om de Community gaat, en wat eromheen zit, al dan niet belangrijk, randvoorwaarden zijn. En daarmee zeg ik niet dat gewoon iedereen op water en brood moet gaan leven.
[...]

IE is in elke versie (tot nu toe) brak, en wordt nog gebruikt door een HEEL groot deel van alle gebruikers. Daar hou je sneller rekening mee dan met één bepaalde versie van één client die gecompileerd is voor één besturingssysteem. Dat is gewoon zo...
Again, zijn wij de gemiddelde Computeraar? Je kunt toch verwachten dat er hier tweakers aankomen met vreemde en onalledaagse software. Laat users helpen! Dat probeer ik i'n m'n lynx topic ook te doen, ik geef een oplossing aan, en wil het zelf nog wel in zoveel mogelijk browsers testen. Maar daar word met geen woord over gerept.
[...]

Soms kun je nu eenmaal alleen jezelf vertrouwen, dan weet je zeker dat het goed gaat.
Das ook weer zo'n punt. Als je jezelf alleen vertrouwd, dan heb je een probleem. Ik kan ook niet snel andere mensen meer vertrouwen; daar ben ik heel eerlijk in. Maar ik heb wel het vertrouwen dat openheid naar users niets schaadt; en er is een goede kans dat het nog wel kan baten ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

djluc schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 19:03:
[...]

[...]
Nee, je doet er nog geen poging toe en je verpest het voor mensen die hier wel voor de lol verblijven. Misschien is dit forum gewoon niet precies hét voor je, jammer dan, ga ergens anders zoeken maar ga hier niet de sfeer verpesten. Eigenlijk wil ik je aanraden om hier gewoon niet meer te komen, het is dat ik het niet mag besluiten.
Waarom heb ik nou steeds het beeld voor ogen van een huis waarin iedereen uiteindelijk voor zichzelf kiest? Ik weiger kiezen voor anderen op te geven, al gaat het pijnlijk. We kunnen hier met z'n alleen royaal samenleven; toch gaat het om winst en dat schrikt nou eenmaal veel mensen (en dat kan ik weten) af. Tis net als een overname: Er veranderd niets, maar toch word het stiekum compleet anders. Dat is de transitie die t.net heeft meegemaakt in mijn ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Owkee, prima. Werd idd wel erg offtopic, maat zo krijgen we iig aandacht voor dit onderwerp. Slorry voor de trashbeschuldiging :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

crisp schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 19:15:
[...]

Dat is er grotendeels al; de devtrack is openbaar en React Bugs en Featurerequests ook; alles wat daarin nog open staat is in feite nog to-do tenzij later anders wordt besloten. Waar onze prioriteiten liggen en wat er verder nog op de plank ligt gaat je, zachtsgezegd, niets aan voor zover het MT daar geen mededelingen over doet of heeft gedaan ;)
Nou dan. Zeg dan ook: submitted, submit het maar ff, of: het staat op devtrack, we zullen ernaar kijken.

Dat heb ik voor het doodbloeden (en mogelijke hervatting ivm deze discussie, maar again, daar kijk ik nu ff niet naar) van het Lynx-topic niet gezien.

In plaats daarvan werd Lynx als een soort nepbrowser afgeschilderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Laatst online: 14:28

SmartDoDo

Woeptiedoe

De Zeurkous, probeer de Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif eens, die doet wonderen ;)
Tis zolangzamerhand huilen met de pet op, omdat alles om geld draait, en niet om de community. En dan probeer je het tegen te gaan door users die aanhoudende kritiek hebben een PM ofzow te geven? En dat het ``doktersteam'' gewoon lekker voor de crew kiest?
"Alles"? Geen geweldige generalisatie en ook niet erg onderbouwd zo te zien :) Er moeten gewoon keuzes gemaakt worden en soms zitten daar keuzes bij die niet voor iedereen geweldig uitpakken. Verder zie ik genoeg gebeuren waaruit blijkt dat de community in het algemeen als belangrijk wordt gezien. Waarom zouden wij in SG bijvoorbeeld SG Feedbacktopic hebben geopend? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Verwijderd schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 19:22:
[...]
Dat heb ik voor het doodbloeden (en mogelijke hervatting ivm deze discussie, maar again, daar kijk ik nu ff niet naar) van het Lynx-topic niet gezien.

In plaats daarvan werd Lynx als een soort nepbrowser afgeschilderd.
Wie zegt dat dat topic is doodgebloed? Het staat er nog en heeft dus nog onze aandacht, alleen nu ff niet...

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superdeboer
  • Niet online

Superdeboer

Sa-weee-tah

De Zeurkous:
Owkee, prima. Werd idd wel erg offtopic, maat zo krijgen we iig aandacht voor dit onderwerp. Slorry voor de trashbeschuldiging :X
Beste De Zeurkous,

Het topic is nu een beetje een rommeltje doordat het afgesplitste reacties uit topic zijn dat origineel in BUG geplaatst was en dat ging over een layout-probleempje door het gebruik van non-Microsoft-fonts.

Voor mijn gevoel 'plotseling' kwam jij met deze reactie:

Ben ik ff blij dat we besloten hebben met Korax nooit commercieel te gaan, hoe dan ook. Tis zolangzamerhand huilen met de pet op, omdat alles om geld draait, en niet om de community. En dan probeer je het tegen te gaan door users die aanhoudende kritiek hebben een PM ofzow te geven? En dat het ``doktersteam'' gewoon lekker voor de crew kiest? Lijkt de PVP wel, is ook bang voor z'n baan, ook al is ie ``onafhankelijk'' . [...]
Daar zit meer achter natuurlijk. Ik zou graag willen dat je eens duidelijk (daarmee bedoel ik niet: met een omhaal van woorden, het hoeft niet eens lang te zijn) je bezwaren uiteenzet. Een discussie over zwakke punten in het beleid of de organisatie van Tweakers.net is heel goed te voeren, maar dan moet die discussie wel helder blijven en niet vertroebeld worden door constant terug te grijpen op concrete zaken met betrekking tot Lynx, Firefox, Ubuntu of wat dan ook maar van technische aard.

Als we het gaan hebben over hoe een community het best (dat wil zeggen een mix van utopie en praktische uitvoerbaarheid!) ge-organiseerd, geleid en vormgegeven kan worden, dan moet je het dáár over hebben. Kortom: wat doen we volgens jou fout, wat valt er te verbeteren en hoe zou dat volgens jou kunnen? Maak er nou geen grote filosofieën van, maar vertel dan gewoon wat er dan zo ruk gaat. Er komen per dag wel 100 geregistreerde gebruikers bij, die blijkbaar allemaal wel iets zien in Tweakers. Hebben zij het verkeerd? En waar dan precies? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SmartDoDo schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 19:27:
De Zeurkous, probeer de [afbeelding] eens, die doet wonderen ;)
Ja, maar dan ben ik uren kwijt aan gpm'en. Bovendien is het reactie op reactie. Tis zo imo wel veel overzichtelijker; ieder krijgt afzonderlijk antwoord. En BTW, ik heb dus een [edit] ;)[quote]
[...]
"Alles"? Geen geweldige generalisatie en ook niet erg onderbouwd zo te zien :)[/qoute] Again, beetje overdreven. Mijn excuses.
Er moeten gewoon keuzes gemaakt worden
Waar heb ik dat eerder gehoord als een zoethoudertje? Ik weet niet meer waar en hoevaak, maar tis iig nogal wat keertjes. Keuzes moet je dan ook uit belang van de community maken.
en soms zitten daar keuzes bij die niet voor iedereen geweldig uitpakken.
Ja duhskie'tje, ik vraag ook niet om perfectheid voor iedereen, maar we hebben het hier over een specifiek punt, namelijk winst tov community. Zie topictitel.[quote] Verder zie ik genoeg gebeuren waaruit blijkt dat de community in het algemeen als belangrijk wordt gezien.[quote]Ja, behalve als de winstgevendheid in gevaar komt. Je kunt ook zeggen: niet bijdragen, gaat GoT/T.Net failliet. Dan schieten er ineens honderden handen omhoog.
Waarom zouden wij in SG bijvoorbeeld SG Feedbacktopic hebben geopend? :)
Mss omdat het over SG gaat, en niet over dealen met users (nee, zo bedoel ik het niet ;) ) in het algemeen? Tis altijd: meel maar. Initiatief moet van de User komen. Alweer: kom zelf ns met het initaitief. Je bent zelf meer user dan crewlid, wat er ook op je visitekaartje staat. Crew moet zich net zo goed houden aan de userpolicy, met zo weinig mogelijk uitzonderingen. Lees: als je iets niet goed vind, brengt het dan zelf ter sprake. Dat heb ik crew weinig zien doen in LA etc.
Ik heb persoonlijk niet het
Ligt het nu aan mij of is dit truncated? :X
crisp schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 19:30:
[...]

Wie zegt dat dat topic is doodgebloed? Het staat er nog en heeft dus nog onze aandacht, alleen nu ff niet...
Ja idd. Dat is nou wat ik noem een zwaktebod; ff laten rusten omdat dan de gemoederen wat bedaren, ipv gewoon to-the-point zijn en antwoord geven.

Graag de editbutton gebruiken bij reacties na elkaar op verschillende mensen, dat was al eerder gevraagd.

[ Voor 12% gewijzigd door Superdeboer op 09-09-2005 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dusty
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-09 02:30

dusty

Celebrate Life!

Verwijderd schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 19:38:
[...]
Ja, maar dan ben ik uren kwijt aan gpm'en. Bovendien is het reactie op reactie. Tis zo imo wel veel overzichtelijker; ieder krijgt afzonderlijk antwoord. En BTW, ik heb dus een [edit] ;)
[..]
Als je op quote drukt, krijg je de laatste reacties onder de reactie scherm te zien, die hebben ook weer een 'quote' knop, druk je daarop komt meteen die quote onderin je reactie scherm te staan. Dus kan je alles prima in een reactie beantwoorden. En imho is dat juist een stuk netter dan 6 reacties van dezelfde user onder elkaar.

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind dat je nu wel op heel rare wijze je gelijk probeert te halen. Ja natuurlijk spelen tijd en geld een rol. FYI, Tweakers.net is een bedrijf, en als je dat niks vindt, dan moet je maar ergens anders heengaan. Ik vind GoT nog steeds heel bijzonder, en ook al heb ik soms het idee dat ik niet helemaal serieus genomen wordt, er wordt geluisterd.

Je ziet nu problemen waar ze helemaal niet zijn. Toevallig was er een aantal topics in BUG waarvan niet meteen duidelijk was of het aan het forum lag, of aan de software van de gebruikers. Toevallig bleek in beide gevallen dat het voornamelijk aan de software van de gebruikers lag. Maar wat jij ziet, is dat de problemen niet door de crew worden opgelost. Dat is ook zo, maar dan moet je ook inzien dat de oorsprong van die problemen bij de gebruiker ligt. Die kan er ook iets aan proberen te doen.

Heb je zelf al een bug report gedaan bij de open source community? Heb je zelf ook wat verschillende dingen getest, zoals caching compleet uitzetten?

Dat is even iets totaal anders dan met je vingertje naar de grote, boze, op geld beluste crew wijzen. Je moet verschillende dingen wel apart kunnen zien. Ik heb in die BUG topics min of meer aangegeven dat de developers moeten beslissen, dat hebben ze gedaan, ze hebben hun redenen gegeven om het niet aan te pakken, klaar!

Wat valt er verder nog over te zeggen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben niet een Beste. Ik ben een enorme zeikerd, wat je ook beweert. Dat meen ik, en ik ben er trots op.[quote]
Het topic is nu een beetje een rommeltje doordat het afgesplitste reacties uit topic zijn dat origineel in BUG geplaatst was en dat ging over een layout-probleempje door het gebruik van non-Microsoft-fonts.
Jup, dus heb je het afgesplitst. Zou ik ook gedaan hebben. Heb ik mijn excuses net niet aangeboden?
Voor mijn gevoel 'plotseling' kwam jij met deze reactie:
Ja, pas zodra je een grote bek opzet dringt het door.
[...]

Daar zit meer achter natuurlijk. Ik zou graag willen dat je eens duidelijk (daarmee bedoel ik niet: met een omhaal van woorden, het hoeft niet eens lang te zijn) je bezwaren uiteenzet. Een discussie over zwakke punten in het beleid of de organisatie van Tweakers.net is heel goed te voeren, maar dan moet die discussie wel helder blijven en niet vertroebeld worden door constant terug te grijpen op concrete zaken met betrekking tot Lynx, Firefox, Ubuntu of wat dan ook maar van technische aard.
Owkee, nu vraag je erom. Weet je wat ik _echt_ denk? Dat hier het Tweakerszijn ronduit Verpest word. Echte tweakers zijn in mijn ogen juist niet commercieel, maar creatief en mensen met een visie. Dat zie je zelfs aan de naam. Mensen die hun best willen doen het beste uit computers en soms ook zo ver als uit deze wereld proberen te slepen. Mensen die nadenken, en houden waarvan ze doen, zonder door een loonstrookje vertroebeld te worden. En als je dat toch doet, dan blijf je misschien populair, maar dan mis je
in 99% van de gevallen de mensen die alles voor hun plezier doen. Dus niet de mensen die ``alleeen maar'' een oplossing willen of een competitie aangaan, die komen toch wel, en zijn natuurlijk ook welkom, maar mensen die hun leven van computers hebben gemaakt. Die een computer respecteren, en er immens plezier uit halen om ermee te werken. Die zie ik hier bijzonder weinig helaas, vaak met het argument: je moet toch ergens je geld mee verdienen. Ik zeg nu niet dat de rest moet oprotten; ik zeg dat we best eens plaats kunnen maken. We zijn een Community, en een community is vrijwel puur uit idealen, welke dan ok, gedreven, en zonder winstbejag, of dat soort ongein.
Als we het gaan hebben over hoe een community het best (dat wil zeggen een mix van utopie en praktische uitvoerbaarheid!) ge-organiseerd, geleid en vormgegeven kan worden, dan moet je het dáár over hebben. Kortom: wat doen we volgens jou fout, wat valt er te verbeteren en hoe zou dat volgens jou kunnen? Maak er nou geen grote filosofieën van, maar vertel dan gewoon wat er dan zo ruk gaat. Er komen per dag wel 100 geregistreerde gebruikers bij, die blijkbaar allemaal wel iets zien in Tweakers. Hebben zij het verkeerd? En waar dan precies? :)
Zie boven :)

Ik weet dat dit sommigen vreselijk hoogdravend in de oren zal klinken, maar ik ben er van overtuigd dat we het grootste deel best kunnen inlossen, als we er samen als Community voor werken. Maar ik weet het: dat gebeurt niet. Het allerergste dat ik hieraan vind is dat het _verkocht_ word als een community. Maar dat is het in mijn ogen totaal niet. Vrijwel iedereen kiest uiteindelijk voor zichzelf. Ik heb een aantal topics met onconventionele (noem het maar enorm gekke) ideeen geopend, maar t werd altijd persoonlijk. Of niemand reageerde erop. Het was niet interessant. Ik moest maar een diploma gaan halen.

Is dat een community?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dusty schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 19:49:
[...]

Als je op quote drukt, krijg je de laatste reacties onder de reactie scherm te zien, die hebben ook weer een 'quote' knop, druk je daarop komt meteen die quote onderin je reactie scherm te staan. Dus kan je alles prima in een reactie beantwoorden. En imho is dat juist een stuk netter dan 6 reacties van dezelfde user onder elkaar.
offtopic:
Dat gaat dus niet, ik gebruik Lynx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Ik snap echt niet waarom je de hele community er nou ineens bijhaalt, en waarom dat nou ineens helemaal verkeerd is?
De site en het forum moeten draaiende gehouden worden, daar heb je dus geld en tijd voor nodig.
Daarom moet je ook prioriteiten stellen, als we al jou idealistische ideeën moeten volgen, dan loopt het behoorlijk mis straks.

En ik zie op GoT _genoeg_ topics die echt met Tweaken te maken hebben, misschien moet je die ns gaan lezen in plaats van "gekke ideeën" te verzinnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Ik mag dan wel crew zijn, maar ook als gebruiker merkte ik dat op GoT en T.net zeker wel goed naar je geluisterd wordt, dat er veel wordt aangepast voor de gebruikers. Niet voor niets is de forumsoftware zó goed afgestemd (in het algemeen dan) op de gebruikers, dat zie je bijna nergens. Volgens mij zie je dan (bewust of niet) achter elke boom een vijand, De Zeurkous. Ik weet niet of het een hobby van je is en je er bij vermaakt, maar ik zou het haast wel geloven met je nickname en historie hier.

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 19:54:
Ik vind dat je nu wel op heel rare wijze je gelijk probeert te halen.
Duh'plie, ik ben raar.
Ja natuurlijk spelen tijd en geld een rol. FYI, Tweakers.net is een bedrijf, en als je dat niks vindt, dan moet je maar ergens anders heengaan. Ik vind GoT nog steeds heel bijzonder, en ook al heb ik soms het idee dat ik niet helemaal serieus genomen wordt, er wordt geluisterd.
Als jij prettige ervaringen hebt dan heb ik daar totaal geen problemen mee. Mooi toch? :)
Je ziet nu problemen waar ze helemaal niet zijn.
Ze zijn er wel, alleen ziet niemand ze hier. Heb ik niet het volledige recht om dat eens goed onder de aandacht te brengen?[/quote]Toevallig was er een aantal topics in BUG waarvan niet meteen duidelijk was of het aan het forum lag, of aan de software van de gebruikers.
Nou, dan zeg je: ik zal ff kijken, ipv niet te reageren.
[...]
Dan moet je maar gaan telnetten en het zelf rederen, werkt altijd. Zo kun je hun reactie heel makkelijk doortrekken.
[...]
Precies. En waarom is mij een compleet raadsel.
Dat is ook zo, maar dan moet je ook inzien dat de oorsprong van die problemen bij de gebruiker ligt.[/quote]Zie telnetvoorbeeld <--. Ik probeer _samen te werken_ aan een oplossing. Er word echter niet op ingegaan, maar het word afgewimpeld met: dat is niet
zo makkelijk, doe maar gewoon.
Die kan er ook iets aan proberen te doen.
Ja idd. Dan kunnen ze de user ook even op de hoogte houden.
Heb je zelf al een bug report gedaan bij de open source community?
Was al gesubmit, maar de devel van Lynx is soms wat sloom. Ik wou eigenlijk nog gaan kijken of er een nieuwe versie was.
Heb je zelf ook wat verschillende dingen getest
Zie topic :X
, zoals caching compleet uitzetten?
Nope, maar we wisten toch al waar het aan lag? Dis mosterd na de maaltijd.
Dat is even iets totaal anders dan met je vingertje naar de grote,
Ja.
boze,
Zo te zien iig gepikeerd.
op geld beluste
Dat kan ik niet met zekerheid zeggen, maar ze geven geen openheid van zaken.
crew wijzen.
Ik wijs niet naar de crew, ik wijs naar de notaris :+
Je moet verschillende dingen wel apart kunnen zien. Ik heb in die BUG topics min of meer aangegeven dat de developers moeten beslissen, dat hebben ze gedaan, ze hebben hun redenen gegeven om het niet aan te pakken, klaar!
Of die redenen sluitend voor iedereen zijn, is een volgende vraag.[quote]
Wat valt er verder nog over te zeggen dan?
Zie boven, en de rest van het topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

De Zeurkous, heb je wel eens van de uitdrukking "bord voor je kop" gehoord?

Mooi, want dat is waar jij heel erg last van hebt. Je loopt hier allerlei kritiek te leveren zonder dat je een flauw benul hebt van hoeveel er eigenlijk wel niet getweakt hier.

Ga alsjeblieft eens die oogkleppen afdoen, zodat je echt kan zien wat er op het forum gebeurt, ipv allerlei loze uitingen en gekke ideëen zoals RoD ze hierboven noemt, hier het forum op te slingeren.

Iemand die zich op zo'n manier over Tweakers.net en de community uitlaat, heb ik echt geen respect voor, sorry. Op zo'n manier ga je niet met de crew èn met je medeusers om.

Ga dan zelf een community opzetten als je hoe het er hier aan toe gaat, zo fout vindt.

edit: nog een toevoeging van collega Sprite_tm:
Zeurkous, even over het originele probleem: We hebben hier te maken met
een stel devvers die maar een beperkte tijd hebben om aan het forum te
devven (wat mede gelimiteerd is doordat T.net BV haar devvers in
loondienst heeft, en maar een beperkte hoeveelheid geld binnenkrijgt). De
devvers moeten dus prioriteiten stellen. Ik weet niet of je de ToDo's al
bekeken hebt, maar er staan een boel dingen in waar veel meer mensen dan 1
iemand die een font weigert te installeren en daar heel soms last van
heeft, blij van worden. De devvers zien dat en hebben zoiets van: heej,
het loont veel meer om nieuwe features toe te voegen en grotere bugs op te
lossen dan deze ene user een klein beetje blijer te maken. Vind je het
vreemd dat ze, met dat in hun achterhoofd, die kleine fout laten voor wat
'ie is?

Verder zeg je wel zo mooi dat wij verantwoordelijkheid af hebben te dragen
aan onze community, en voor een groot gedeelte (iig qua groenen hier) geef
ik je daar gelijk in: aan de community. Niet aan de individuele
leden van de community, maar aan het geheel. Als we dus tig users blijer
kunnen maken door er 1 die alles verziekt, te bannen doen we dat, hoewel
die ene user evengoed tot de community behoort als die tig anderen.
Hetzelfde geldt hiervoor: we kunnen beter de community vrolijk maken door
wat anders te gaan doen dan deze individuele fout te fixen. Het heeft dus
verrekte weinig zin om te zeggen: (wat overdreven) 'ik vind dit, ik ben
onderdeel van de community, dus moeten jullie het doen.'

[ Voor 53% gewijzigd door Remy op 09-09-2005 20:29 ]

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:49

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

:D

Nu moet ik, als ik heel eerlijk ben, bekennen dat ik het soms, héél soms wel eens moeilijker vind om serieus naar sommige klachten te luisteren ....

laten we het erop houden dat ik dit ook maar doe voor mn lol doe en niet voor geld, en ergens zit er ook een breekpunt waar ik een bepaalde redenatietrand van gebruikers niet geheel meer serieus neem ... ;)
Ik hoop niet dat er ooit een werkelijk serieuse gebruiker van slachtoffer geworden is, maar soms kom je op GoT dingen tegen die lastig nog serieus te nemen zijn en waar je echt met open ogen naar zit te kijken :)

Ik kan ook niet anders dan aangeven dat deze thread dr ook een beetje onder valt .. hoe moet je dit nog serieus nemen? Is dat geen doorgeslagen vorm van een IT-weltschmerz, ergrernis over zoveel 'onrecht in de IT-wereld' die waarschijnlijk altijd onoplosbaar zal blijven ... enkel de suggestie wekken dat er (een misschien platoiaanse) oplossing voor is, is enkel ten onrechte iemand hoop bieden dat de wereld zich vormt naar zulk een logica.

dat is eigenlijk de grootste verdienste aan het crewwerk, dat wat betreft modereren op het forum allemaal door vrijwilligers gedaan wordt, de opzienbarende en soms wat vreemde zaken die langskomen ...

[ Voor 37% gewijzigd door RM-rf op 09-09-2005 23:53 ]

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.