Nieuwe AOpen voeding: vreemd voltage op -5V-lijn?

Pagina: 1
Acties:

• gowiththeflow!
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-09-2025

gowiththeflow!

!wolfehthtiwog

Topicstarter
Ik heb vandaag een nieuwe voeding aangeschaft, een AOpen XPower AO400-12AHNF. Specs zijn te vinden in de tabel op: http://www.hardware.info/reviews.php?id=585&page=14

Hij doet t prima, alleen geeft Speedfan op de -5V-lijn een voltage van +3,55V. Nu is mijn vraag: hoe kan dat komen? En maakt het uit?Ik weet verder weinig van dit soort apparatuur.

Mijn systeem bestaat verder uit een Athlon XP 2500+ en een Abit NF7-Sv2.0 moederbord. Mijn gok is misschien dat dit moederbord niet berekend is op een voeding met 2 verschillende 12V lijnen en dat dat iets in de war schopt oid.
Ik hoop dat jullie me meer kunnen vertellen! Alvast bedankt voor jullie reacties.

I'd rather have a full bottle in front of me than a full frontal lobotomy

Verwijderd

ik dacht hier ergens eens opgevangen te hebben dat die -5v lijn vantegenwoordig niet door alle moederborden meer gebruikt wordt, en alleen eventueel voor onboard sound dient (correct me if i'm wrong). Maakt eigenlijk niet uit dat je daarop verkeerde waarden krijgt, dat gebeurt frequent. Ik heb op een OCZ ModStream zelfs +9V op mijn -5...

als je zeker wil zijn, nameten met een multimeter

• Giel
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-02 22:22
Ik heb op mijn OCZ modstream 450watt op de -5 lijn een voltage van -8.8volt. Denk dat het dus wel klopt en misschien hoort?

• gowiththeflow!

gowiththeflow!

!wolfehthtiwog

Topicstarter
OK, bedankt! Het zal wel kloppen dan wat die -5V betreft.
Voor de rest is het een supergoeie voeding! Ik kan in ieder geval veel verder overklokken dan met mijn oude Antec TruePower 380s voeding. Relaxed!

• gowiththeflow!

gowiththeflow!

!wolfehthtiwog

Topicstarter