[MP3] ID3-tag editor uit Windows properties verdwenen

Pagina: 1
Acties:

• Arthurke
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-02-2017
Wanneer ik in de verkenner een map met MP3-bestanden sorteert op details worden de artiest, titel van het album en de nummertitels niet meer weergegeven. De kolommen zijn er dus wel maar de ID3-tags zijn volgens Windows leeg. Volgens diverse audioprogramma's hebben deze MP3-bestanden wél de benodigde metadata.

Wanneer ik in de fileproperties van het MP3-bestand kijk zou ik hier normaal deze waardes moeten kunnen aanpassen, ook deze zijn allen verdwenen. Ik kan enkel het nummer, een titel en opmerkingen invullen (niet in de eenvoudige maar geavanceerde modus), dat zijn de enige mogelijkheden die ingevuld kunnen worden. Tot voorkort werkte dit alles goed. Ik heb geen idee waar (misschien bij de installatie van een of ander programma?) het fout gelopen is.

Ik heb al gezocht naar een mogelijk antwoord op fora en op de Microsoft site maar kon het niet vinden. Verder heb ik Microsoft gecontacteerd. Een standaarde-mail en de reden dat ik een OEM-licentie heb volgens meneer van de telefoon betekent dat ik het zelf moet oplossen. Wie helpt?