Problemen installatie SB Live! CT 4830

Pagina: 1
Acties:

• jobcohen
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11:18
Beste medetweakers,

Laat ik beginnen mij te verontschuldigen voor het feit dat ik totaal niet bekend ben met de hardware van computers en ik nu dus misschien dingen vraag die óf te simpel zijn óf misschien niet kunnen/mogen...

Van m'n zwager heb ik een computer overgenomen waarin de betreffende geluidskaart (SB Live) zit ingebouwd. Het gaat om een P3 van 1gig met 512mb werkgeheugen en windowsXP home. Het probleem wat ik hiermee heb is dat ik geen geluid uit het kaartje krijg en dus ook niet uit mn luidsprekers. Het rare is dat het zaakje eerst wel heeft gewerkt!
Nu ben ik dus even gaan kijken wat het probleem zou kunnen zijn. Ik heb de driver opnieuw geïnstalleerd, maar toen kwam er een foutmelding dat er geen geluidskaart geïnstalleerd was. Ik dus gecontroleerd of de kaart wel goed was ingebouwd, maar hier ligt het niet aan. Alles zit nog goed aangesloten.

Nu dus de kern van het verhaal: ik heb geen cd bij het kaartje gekregen om deze evt. opnieuw te installeren, en ook op internet kan ik hier niks voor/over vinden. Is het misschien mogelijk om deze ergens vandaan te halen of kan iemand dat misschien mailen? Of moet ik het probleem ergens anders zoeken?
Het rare is dus (nogmaals) dat de geluidskaart het wel heeft gedaan voor een paar dagen! Ook als ik kijk bij apparaatbeheer (of hoe heet dat precies) staat de geluidskaart er niet tussen, alleen een paar audio-codecs. :/ Hulp gevraagd dus..

• Yofresh
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08:55
http://nl.europe.creative.com/support/downloads/

voor de drivers, daar al gekeken?

"Aliena vitia in oculis habemus, a tergo nostra sunt", Seneca

• jobcohen
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11:18
Ik heb al geprobeerd om de drivers opnieuw te installeren, maar tijdens deze installatie krijg ik de melding dat er geen geluidskaart is geïnstalleerd. Moet ik daarvoor dan weer een ander bestand hebben ofzo? Of is er iets anders wat ik over het hoofd zie...