Ik heb 2 Creative Soundblaster kaarten, waarvan ik het preciese type niet weet en die geven in een PIII450Mhz systeem met windows2k pro en winamp2.86 alleen maar gekraak en te langzame afspeelsnelheid.
Na 't vermoeden dat de oude sb-kaarten kaput zijn, heb ik nu bij de pcboer hier vlakbij even een Sweex pci (32) geluidskaart gekocht voor 9 euro en deze netjes in win2k pro geïnstalleerd met de erbij geleverde cd-rom. Op het moment dat hij bijna klaar is met installeren, krijg ik een blauw scherm en meteen een reboot. Ik heb nu zelfs alle pci kaarten eruit gehaald (alleen nog agp videokaart), maar op welke manier van opstarten (met F8) dan ook, ik krijg altijd een blauw scherm met: STOP c000026c {kan apparaat stuurprogramma niet vinden}
systeemroot\system32\drivers\ks.sys niet vinden, bla bla
Ik krijg het hele systeem nu dus niet meer opgestart
ps. WKB geeft alleen een oplossing voor XP met recovery
Na 't vermoeden dat de oude sb-kaarten kaput zijn, heb ik nu bij de pcboer hier vlakbij even een Sweex pci (32) geluidskaart gekocht voor 9 euro en deze netjes in win2k pro geïnstalleerd met de erbij geleverde cd-rom. Op het moment dat hij bijna klaar is met installeren, krijg ik een blauw scherm en meteen een reboot. Ik heb nu zelfs alle pci kaarten eruit gehaald (alleen nog agp videokaart), maar op welke manier van opstarten (met F8) dan ook, ik krijg altijd een blauw scherm met: STOP c000026c {kan apparaat stuurprogramma niet vinden}
systeemroot\system32\drivers\ks.sys niet vinden, bla bla
Ik krijg het hele systeem nu dus niet meer opgestart
ps. WKB geeft alleen een oplossing voor XP met recovery
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2005 17:37 ]