Toon posts:

Pc uit, niet meer aan

Pagina: 1
Acties:
  • 116 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Het zit zo:

Ik heb een nieuwe pc gebouwd (specs below), en nu is het geval dat als ik hem uitzet (via windows of powerknop), dat ik hem niet meer aankrijg... Maar als ik de voeding uitzet en daarna weer aan, doet hij het wel :? Wat ik wel moet vertellen is dat ik een 20>24pins adaptor gebruik.

Verder doet me systeem het goed, games draaien goed enz.

Ik snap er dus echt niks van... ;(

Specs:
Asus A8N5X
AMD64 3200+
Mushkin PC4000 512x2
XFX 6800 GT 256MB
Aopen 350W voeding
3 HD's + Dvd-brander

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2005 16:52 ]

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
Alle kabeltjes wel aangesloten die in je kast zitten???
Je weet maar nooit... :)
Wat voor videokaart zit erin??
Het kan best zijn dat je voeding het niet grappig vind...

Verwijderd

Topicstarter
Vga-kaart, sry even erbij gezet...

Ja alles zit goed naar mijn weten, powerknop werkt, moederbord krijgt stroom (pc doet het), dus dat is het ook niet...

Verwijderd

ik denk dat je een sterkere voeding nodig hebt ;)

Verwijderd

Ga naar je BIOS en speel eens (en alleen!) met de APM (Power Management) instellingen (dus niet de voltage control!).

Probeer ns de powerknop van instant-off -> 4-sec off ofzow te zetten. Probeer eens wake on by keyboard/mouse (zonder pass, iig in 1e instantie). Ram dan ns op je tobo en/of muis en kijk of ie aangaat.

Je kunt ook proberen APM zelf uit te schakelen. Vaak (een van) de bovenste optie(s) in je Power Management-menu.

Verwijderd

Topicstarter
Sterkere voeding.. damn, daar was ik al bang voor. Kan dat ook de reden zijn dat mijn HD's opeens een heel stuk warmer zijn dan met me oude pc?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 16:57:
Ga naar je BIOS en speel eens (en alleen!) met de APM (Power Management) instellingen (dus niet de voltage control!).

Probeer ns de powerknop van instant-off -> 4-sec off ofzow te zetten. Probeer eens wake on by keyboard/mouse (zonder pass, iig in 1e instantie). Ram dan ns op je tobo en/of muis en kijk of ie aangaat.

Je kunt ook proberen APM zelf uit te schakelen. Vaak (een van) de bovenste optie(s) in je Power Management-menu.
Heb ik helaas ook al gedaan. Power-on met spaciebalk, werkte ook niet...

Verwijderd

denk niet dat je hd's er snel warmer van worden,
maar dat je hd's samen met je cpu en vga teveel trekken probeer eens alleen de boot hd eraan te hangen en n gforce 2tje ofzo?

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2005 16:59 ]

• WillemJanJansen
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02-03 15:43
Nou dat valt volgens mij best mee, mijn neef die heeft een 6600Gt Asus mobo , 1024 Mb geheugen, 2 harde schijven, een DVD fikker en een 3500+ op een Aopen 300 watt voeding hangen. Die voeding van de TS hoort het makkelijk te trekken.

[ Voor 4% gewijzigd door WillemJanJansen op 09-09-2005 17:03 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 16:58:
denk niet dat je hd's er snel warmer van worden,
maar dat je hd's samen met je cpu en vga teveel trekken probeer eens alleen de boot hd eraan te hangen en n gforce 2tje ofzo?
HD's proberen is een optie, andere vga kaart niet. Het is PCI-X :(

Verwijderd

houd er rekening mee dat dit n 6800gt is ;) die zuipt wel n stukje meer denk ik

Verwijderd

In de Hang- en Opstartproblementroubleshooter (hier stond een brakke message tag) staat iig eea over lack aan vermogen, gare mobo's en voedingen.

Probeer ns alles eruit te halen en 1 voor 1 terug te plaatsen, en wees creatief met combinaties uitproberen. Kijk bij welk onderdeel het fout gaat. Dat trekt dan het meeste vermogen, of is domweg brak.

Je kunt ook van een Knoppix-cd (knoppix 2 noapm bij het logo opgeven en dan pas op enter drukken, sla je een hoop rotzooi over) of zelfs een DOS bootdisk proberen te b00ten, en hem dan uitzetten. Onder Linux doe je dat met ``halt'' of ``init 0'' en onder dos sluit je het progje af, en zet je m domweg aus.

Als dat hetzelfde oplevert, weet je dat het niet OS-geboden is.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2005 17:07 . Reden: Message-tag werkte niet :\ ]

Verwijderd

met mijn pc heb ik ook problemen met aanzetten... als ik m uit heb staan, en ik wil m aan zetten, dan draaien de fan's nog geen halve seconde... en dan moet ik dat knopje op de voeding ff omzetten en weer terug, en dan doet ie het soms... vaak genoeg moet ik wel 10 keer dat knopje ff een keer omzetten, voodat de pc werkt.
naar mijn idee is het bij mij de voeding, het is een standaard 300Watt voeding, en er hangen als 6 8cm fan's aan, waarvan 1tje echt veel Amperes vraagt....
dus miss eens kijken naar een nieuwe voeding? moet ik ook doen, maar ik heb geen geld

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik heb wat in de bios ligge klooien (die btw me instellingen van vorige keer niet onthouden heeft :?) en nu werk tie wel... rara. Wat ik ook nog eens zag, was dat ik maar 1 van de 2 stekker van me vga kaart had aangesloten |:( Toch draaide alles goed (3d mark etc). Ik heb die nou ook maar aangesloten, maar ik denk dat me 350W toch wat krapjes wordt... Binnekort maar eens gaan kijk voor een nieuwe.

Edit: en nu weer niet 8)7 8)7 Ik word gek

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2005 17:38 ]

• sekeroglan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 25-05 08:45

sekeroglan

Bezint eer ge begint.

Hiii,

Denk dat 350W niet genoeg is.En die 20>24 pins is geen probleem

https://card.exophase.com/1/1116015.png

• KneppaH
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online

KneppaH

Singleplayer/Co-op

Ik heb ongeveer een soortgelijk probleem.
Als ik mijn pc uitzet via de powerknop dan schakelt de pc uit, maar blijft het powerlampje branden, evenals mijn USB-lightpad. Ik kan dan ook niet opstarten via de powerknop. Ik moet eerst de voeding helemaal uitschakelen en daarna weer inschakelen en daarna kan ik de pc weer aanzetten.

ik had al met de power opties in de bios gespeeld om het probleem te achterhalen.
Sommige instellingen werkten een paar keer goed (opstarten en afsluiten) ,maar na een paar keer kreeg ik weer t zelfde probleem. Denk dat er iets mis is met óf mijn biosversie, óf met mijn mobo.

Tagan 480w
Asus a8n-sli

AMD X6 1055T @ 3,6Ghz, 2x AMD HD6850 Toxic @ 1Ghz/4,8Ghz, 8GB DDR3, Asrock Extreme III, Anteq HCG 620, Scythe Mugen 2

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga zometeen eens proberen, met een extra voeding... Kijken wat hij dan doet :+

• Iet
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-08-2025

Iet

Voeding zou genoeg moeten zijn. Wellicht is je mobo defect. Is je pc geaard?

I use a <insert heavy config>."Dude! Solitaire must load like instantly"

Verwijderd

Topicstarter
Nee niet geaard. Maar dat heb ik nog never nooi gedaan....

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Grote kans dat het daar dan aan ligt, der zijn al meer mensen die op een niet geaard stopcontact werken en dan de meest vreemde dinge meemake. Hier in België zijn zowat alle huizen voorzien van geaarde stopcontacten, is verplicht, ook met oude huizen en zo. Probeer een sergens een verbinding met een geaard voorwerp te maken (misschien is een draadje tss je massa kast dus en de verwarming of zo voldoende om te testen, maar toch niet echt een definitieve oplossing)

Verwijderd

Topicstarter
Hmm valt te proberen :)

• Frigolamptje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01-05 11:20
Verwijderd schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 17:10:
met mijn pc heb ik ook problemen met aanzetten... als ik m uit heb staan, en ik wil m aan zetten, dan draaien de fan's nog geen halve seconde... en dan moet ik dat knopje op de voeding ff omzetten en weer terug, en dan doet ie het soms... vaak genoeg moet ik wel 10 keer dat knopje ff een keer omzetten, voodat de pc werkt.
naar mijn idee is het bij mij de voeding, het is een standaard 300Watt voeding, en er hangen als 6 8cm fan's aan, waarvan 1tje echt veel Amperes vraagt....
dus miss eens kijken naar een nieuwe voeding? moet ik ook doen, maar ik heb geen geld
En voor een nieuw systeem zul je wel geld hebben als de voeding alles meetrekt in z'n graf?

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

kluyze schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 19:36:
Grote kans dat het daar dan aan ligt, der zijn al meer mensen die op een niet geaard stopcontact werken en dan de meest vreemde dinge meemake. Hier in België zijn zowat alle huizen voorzien van geaarde stopcontacten, is verplicht, ook met oude huizen en zo. Probeer een sergens een verbinding met een geaard voorwerp te maken (misschien is een draadje tss je massa kast dus en de verwarming of zo voldoende om te testen, maar toch niet echt een definitieve oplossing)
wat kan er zoal gebeuren dan?? --> P1 166MHz, 64 (4 keer 16)MB EDO RAM, simpel pci-videokaartje, usb-kaart, wlan kaart, 2 gig hd, win98se, isa geluidskaartje.
Dit is mams der pc, staat in de woonkamer en daar is NIKS geaard. De pc werkt verder wel goed. Maar had laatst toch wel iets mafs. Kreeg een of andere foutmelding bij de bios post en stopte ie met starten. Weet niet meer exact wat het was maar had met toetsenbord te maken. Na paar keer uit en in schakelen startte ie op en nooit meer probs gehad.

Maar hoe zit dat in nederland dan?? zijn stopcontacten in het gehele huis verplicht? (met name in huizen uit de jaren 80) Of niet....

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Verwijderd

Opstartproblemen heb ik ook vaak gehad. Dan hoorde je de voeding draaien (de fan dus) en that's it!
Lag vaak aan het werkgeheugen, eruit gehaald en weer in gestoken, opstarten --> deed ie het weer.

Waar het ook aan lag is het koelen van de processor! Laat je hem wel goed koelen? (koelpasta, goede fan)

Anders, zoals vaker gezegd, is een andere voeding proberen, als je zelf zegt dat na je voeding ná uit/aan te zetten, de pc wel weer opstart! (misschien iets in de voeding wat stuk is...of moet ontladen ofzo :? )

Succes

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Verwijderd schreef op maandag 12 september 2005 @ 13:22:
Opstartproblemen heb ik ook vaak gehad. Dan hoorde je de voeding draaien (de fan dus) en that's it!
Lag vaak aan het werkgeheugen, eruit gehaald en weer in gestoken, opstarten --> deed ie het weer.

Waar het ook aan lag is het koelen van de processor! Laat je hem wel goed koelen? (koelpasta, goede fan)

Anders, zoals vaker gezegd, is een andere voeding proberen, als je zelf zegt dat na je voeding ná uit/aan te zetten, de pc wel weer opstart! (misschien iets in de voeding wat stuk is...of moet ontladen ofzo :? )

Succes
in zo'n geval als dit is het best wel lastig te achterhalen waar de oorzaak zit, kan overal aan liggen....

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• scorenborgo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-06-2025
Ik heb ook hetzelfde moederbord als jou (A8N5X).
Heb hem vandaag in elkaar gezet.
Exact hetzelfde probleem als ik hem uitzet krijg ik hem niet meer aan en moet ik de switch aan de achterkant aan en uit zetten en dan doet hij het wel weer.
Geen vastlopers en heb alles stabiel lopen.
Heb een nieuwe kast van enlight met 350 watt en een peak vermogen van 400 watt.
Snap er totaal niks van en heb dit dan ook nog nooit meegemaakt laat staan met een nieuwe pc.

Verwijderd

Als je USB-apparaten hebt aangesloten, bijv stick, dongle, muis, printer or whatever ontkoppel die dan eens en prbeer dan nog eens een restart

• scorenborgo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-06-2025
Er is niks aangesloten.
Dus alleen toetsenbord en muis, beeldscherm, voeding en netwerkkabel.
Met netwerkkabel eruit zit ook geen verschil in.

• Brainstorm86
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 25-05 21:19
Ik heb dit zelfde probleem ook me onderstaande configuratie

Verwijderd

bartgrefte schreef op donderdag 15 september 2005 @ 18:49:
[...]

in zo'n geval als dit is het best wel lastig te achterhalen waar de oorzaak zit, kan overal aan liggen....
niet overal...... niet aan het verf op de kast niet aan de wieken van de ventilator , niet aan het schriefje van de cd rom speler :p etc etc

• Kwomkwommr
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 04-05 21:50
Verwijderd schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 16:30:
[...]

niet overal...... niet aan het verf op de kast niet aan de wieken van de ventilator , niet aan het schriefje van de cd rom speler :p etc etc
prutser :p ontopic :')

• Face_-_LeSS
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Bij een maat van me was dit ook. Lag aan de voeding.

Verwijderd

Topicstarter
scorenborgo schreef op woensdag 28 september 2005 @ 21:40:
Ik heb ook hetzelfde moederbord als jou (A8N5X).
Heb hem vandaag in elkaar gezet.
Exact hetzelfde probleem als ik hem uitzet krijg ik hem niet meer aan en moet ik de switch aan de achterkant aan en uit zetten en dan doet hij het wel weer.
Geen vastlopers en heb alles stabiel lopen.
Heb een nieuwe kast van enlight met 350 watt en een peak vermogen van 400 watt.
Snap er totaal niks van en heb dit dan ook nog nooit meegemaakt laat staan met een nieuwe pc.
Ik weet niet of je het probleem nog steeds hebt, ik heb de laatste bios update gedaan (de enige ook), en nu doet hij het... Ik weet niet of echt aan de update heeft gelegen, maar ik zou het proberen !!
Pagina: 1