Toon posts:

Is mijn processor nu dood?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Aangezien mijn mobo een MATX (s775) was, wat ik niet wist toen ik hem kocht, had ik besloten om m in een mATX kast te bouwen. Ik had een Arctic freezer op mn CPU zitten maar aangezien ik een beter airflow wilde in mn kast(3x niks, CPU 56 graden ipv 38!) en een fan wilde plaatsen in het zijpaneel had ik besloten om de originele intelkoeler erop te zetten. Dit in verband met plaatsgebrek.

Na dit klaar te hebben, zette ik m aan, net lang genoeg om in de bios vluchtig te zien dat de temp van de CPU 90 graden was, of 90 fahrenheit???. Verrek. Koeler erafgehaald--->gecontroleerd (pasta e.d) en er weer opgezet en aangezet. precies hetzelfde liedje.

Nu is mn vraag: wat kan er gebeurd zijn?
1. De koeler er hard opgedrukt zodat mn moederbord is gebarsten?
2. Beschadiging van CPU, deze heb ik vanmiddag wel laten nakijken met een "loep" bij een winkel. Er was verder echt niks aan te zien. alle contactpuntjes waren netjes
3. ?

Even dit nog. Het ledje op het moederbord brand. Bij het aandrukken van de PC reageert er verder niks. :?

gegevens: P4 3,2 775 530, Asus P5GD1-VM

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
Hoor je piepjes?

Verwijderd

Topicstarter
nee, hij doet echt compleet niks meer. Ook daarvoor trouwens vlak voor die uitging niks gehoord...

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online
Als je CPU dood is, gaan nog wel je fans draaien, als ik je verhaal zo hoor is dat niet het geval. Dus ik denk dat er iets anders aan de hand is.

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• dotcode
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 25-05 11:09

dotcode

///\00/\\

Zit de stekker er wel in? Of de knop aan de achterkant ingedrukt?

Verwijderd

Topicstarter
ik hoop, scheelt 110 euro, dat het het moederbord is. Maar stel dat ie stuk is waarom brand dat ledje dan? of zal die net niet in het betreffende kapotte circuit zitten? En hoe kan het dan dat ie nog wel 2 maal opstart? en dan niet meer.... De voeding heb ik trouwens ook, nadat ie t niet meer deed, vervangen om t econtroleren of t aan de voeding lag. niet het geval. Stekkers e.d. zijn allemaal gecontroleerd. maar: hoe kan het dan dat ie nog wel 2 maal opstart? Dat vind ik vreemd.

• dotcode
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 25-05 11:09

dotcode

///\00/\\

Misschien is hij daarna te warm, of reset je bios eens. Misschien is daar iets mis.

Verwijderd

Topicstarter
hoe kan ik de bios resetten als ik m niet aan kan zetten? Ik vraag eigenlijk af of er iemand is die een soortgelijk probleem had of hetzelfde... ;(

• vleesjus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06-05 10:47

vleesjus

echte vleesjus!

ik heb een zlefde soort probleem gehad moederbord was toen doorgebrand o i d

beste is even de bios met de hand te resetten door een jumper omtezetten of de batterij eruit te halen
hopelijk doet ie het dan weer

iig suc6

i7 4790k; 12GB ram; Asrock Z97 Extreme4; 1080ti;

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

meestal is de temp in Celcius iig...
en een P4 hoort terug te schakelen in snelheid alssie te heet word...Tomshardware had daar zo'n leuk videotje van

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Verwijderd

hij bedoelt dat je je jumper ff 1 minuut eruit haalt en er weer in doen.

Zo doe je een cmos clear als je comp nie meer geageerd.Kijk in je mobo boekie war je jumper cmos clear zit.

Verwijderd

Topicstarter
Maandag wordt ie nagekeken. Voor diegene die zich intresseren; de oplossing/probleem zal ik dan op deze topic zetten..... als je nog ideeen hebt?

bedankt voor de hulp!

Verwijderd

ik kan je geruststellen, ik heb nog pics op mijn fototoestel staan van een P4 die op 91.5°C draaide (in bios genomen). Wat je kan proberen is om (tegen wat je overal leest in) eens lekker te smossen met je koelpasta... als ik er een laagje van bijna 1 mm erop legde wou ie achteraf wel weer voort, en nu draait die aan een aanvaardbare 55a60°

bios resetten bij een asus bordje: fiche van de voeding halen, w8en tot het lichtje op mobo uit is, biosbatterij eruithalen, 5 secondjes wachten, en dan alles weer erin plaatsen. Bij mij heeft dit geholpen (maar moederbord doet wel af en toe raar, kan zijn dat dit er onder geleden heeft)

• Calamor
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:11
Misschien is het de voeding. Heb hier ook een pc staan. Starte eerst wel gewoon op en nu niet meer. helemaal niks. Wel brande de led dat er power is. Maar het is een cheap voedig. Zet een andere voeding op en werkt weer.(dit is misschien als je fans niet doen)

Verwijderd

Topicstarter
De kast was 38 euro incl. voeding van 300 watt. (waarschijnlijk dus cheap ass) Heb al gekeken naar een andere matx voeding maar die zijn moeilijk te vinden. 350 en hoger en van goede kwaliteit.
Ook al gekeken hier op tweakers.
Heb m wel getest met de 350 watt Aopen voeding en toen deed ie ook nog niks.
Pagina: 1