Soundblaster Audigy 2 ZS Probleem

Pagina: 1
Acties:

• MaddoxX
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 05-10-2023
Na een tijdje zoeken zonder resultaat d8 ik maar ens effe bij de tweakers langs te gaan ;)

Ik zit met een klein probleempje :/ namelijk:
Als ik muziek luister met mijn 5.1 boxen (alles staat op 5.1 ingesteld) dan hoor ik uit de "right front speaker" geen geluid.

De rest geeft allemaal wel geluid. (dus left front, left rear, right rear en center werken.
Alle draden zitten er ook goed in :/
En de box is niet kapot want als ik m effe in een andere uitgang stop dan doet de box et wel :/ (maar dan doet een andere het weer niet..)
Dus er is ergens een setting verkeerd ofzo maar alles staat op 5.1.

Iemand een idee?

[ Voor 5% gewijzigd door MaddoxX op 09-09-2005 15:55 ]

Een Dennis bier, 2 Dennis bier, 1 2 3 4 Dennis bier :D

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:30
Ik begin te twijfelen of het uberhaupt wel met de Audigy te maken heeft. Als het goed is heeft de Audigy 2 ook een tool waarmee je een test kan uitvoeren op alle speakers. Mocht er geen geluid uit komen, denk ik dat het eerder met de boxenset te maken heeft dan met de geluidskaart

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-02 15:46
Als ik dit zo lees, denk ik eerlijk gezegd dat de uitgang, waar je het rechter frontspeakertje in plugd defect is.

Ik denk dat iedere speaker die je daar op aansluit geen geluid zal geven. Probeer het desnoods met licht wrikken. Indien je garantie hebt niet eens doen maar gewoon garantie verhalen op je speakerset.

Edit:

Idd is het te proberen drivers te verwijderen en opnieuw te plaatsen, ging er vanuit dat het gebeurd was.
Dank je voor de post hieronder :9

[ Voor 20% gewijzigd door Suicyder op 09-09-2005 16:47 ]

• The Mystic
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-11-2025
Heb ik ook vaak meegemaakt. Een deel van je speakers doen het dan gewoon niet. Meestal is het een probleem met je drivers. Even je drivers weghalen en de originele drivers erin doen zou moeten helpen.

• MaddoxX
The Mystic schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 16:45:
Heb ik ook vaak meegemaakt. Een deel van je speakers doen het dan gewoon niet. Meestal is het een probleem met je drivers. Even je drivers weghalen en de originele drivers erin doen zou moeten helpen.
Zijn de drivers van de orginele cd :/
En kabeltjes zitten allemaal goed etc etc
Kan ik ook drivers van internet gewoon pakke ?

[ Voor 6% gewijzigd door MaddoxX op 09-09-2005 17:07 ]

• jeroenzelle
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-02 14:44
www.kxproject.com

Zijn goede alternatieve drivers voor de ZS... ik gebruik ze ook :)

• JuuL20
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18-11-2021
wat:
- Als je er een andere speaker op aansluit?
- Je de inputkabeltjes verwisselt, dus voor met achter verwisselen bijv?

• MaddoxX
JuuL20 schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 21:12:
wat:
- Als je er een andere speaker op aansluit?
dan doet een andere box het weer niet .. maar volgens mij is het deze gare boxenset :P dus ik koop binnekort wel effe een 5.1 setje van creative, maar het rare is op mijn oude pc had ik een soundblaster live 5.1 kaartje zitten en daar doen ze het wel allemaal :/ zou het toch de kaart zijn :S ?
Jeroenz18 schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 21:05:
www.kxproject.com

Zijn goede alternatieve drivers voor de ZS... ik gebruik ze ook :)
wat is het verschil met de orginele?

[ Voor 36% gewijzigd door MaddoxX op 09-09-2005 23:04 ]

• JuuL20
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18-11-2021
JuuL20 schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 21:12:
Heb je dat ook geprobeert?
Als hij het dan nog steeds niet doet ligt het idd aan je boxen. Doet hij het dan wel, dan ligt het aan je geluidskaart

Btw, ik heb ook een audigy2zs, doet het hier perfect met de standaard dirvers.

[ Voor 12% gewijzigd door JuuL20 op 09-09-2005 23:46 ]

• The Mystic
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-11-2025
Ik heb zoiets dus eerder meegemaakt. Paar maanden geleden deden bij mij de linker box en de rear boxen het niet. Kreeg dus alleen geluid uit 1 box :/ . Tijdje ermee gezeten. Wat bleek, mijn meegeleverde Creative mediaspul had een soort van softwareconflict met windows. Na dat weggehaald te hebben (alles dus), doet hij het gewoon zoals het hoort. De Creative sodftware heb ik maar weggelaten, gebruik nu alleen Winamp. De drivers heb ik wel geinstalleerd als ik me niet vergis. Ik heb dan weliswaar een Soundblaster Live maar zoiets kan ook voor jou gelden, je geeft namelijk aan dat het niet aan je speakers ligt. Een schone installatie zou dus kunnen helpen.

[ Voor 6% gewijzigd door The Mystic op 10-09-2005 00:56 ]

• MaddoxX
The Mystic schreef op zaterdag 10 september 2005 @ 00:50:
Ik heb zoiets dus eerder meegemaakt. Paar maanden geleden deden bij mij de linker box en de rear boxen het niet. Kreeg dus alleen geluid uit 1 box :/ . Tijdje ermee gezeten. Wat bleek, mijn meegeleverde Creative mediaspul had een soort van softwareconflict met windows. Na dat weggehaald te hebben (alles dus), doet hij het gewoon zoals het hoort. De Creative sodftware heb ik maar weggelaten, gebruik nu alleen Winamp. De drivers heb ik wel geinstalleerd als ik me niet vergis. Ik heb dan weliswaar een Soundblaster Live maar zoiets kan ook voor jou gelden, je geeft namelijk aan dat het niet aan je speakers ligt. Een schone installatie zou dus kunnen helpen.
Kheb ook alleen maar de drivers installed :/

• Xadeon
  • Registratie: April 2005
  • Niet online

Xadeon

[☆] Generaal Laagvlieger [☆]

Nope, zoals eerder suicyder aangaf het is je uitgang dat gewoon stuk is. Ik heb dit prob zelf ook gehad en een schone install gaat hier echt niet helpen. Ik hoop dat je nog in de garantie periode zit.

succes :/

Gigabyte Aorus X570 Master / AMD Ryzen 9 5900X / G.Skill Trident Z 4000@3800 32GB / PowerColor Red Devil Radeon RX 7900 XTX 24GB | Tesla M3 LR '21

Pagina: 1