[Sapphire Ati Radeon 9800 pro] Foutmelding bij opstarten

Pagina: 1
Acties:

• mennuz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-07 18:17
Hallo mensen, ik heb een Ati Radeon 9800 pro, en naja, hij doet het niet meer
Het begon een week terug, ik startte mn PC op, en ik kreeg meteen een herhaaldelijke piep, met in beeld een melding, met een rode achtergrond en witte letters "You have not connected your power extention cable, please refer to the "getting started" guide". Ik zette m'n PC uit, daarna weer aan, en hij deed het weer. vrij vreemd vond ik.daarna kwamen die meldingen steeds vaker. Ik heb gechecked of de ventilator het wel deed, etc etc, geen problemen. Inmiddels start mn pc niet meer op, ook niet meer af en toe, elke keer die power cable melding. Ik dacht toen aan een kapotte voeding, maar toen ik mn reservevoeding aansloot op m'n PC gebeurde hetzelfde, dus een brakke voeding is uitgesloten, tenzij heel toevallig allebei de voedingen ineens stuk zijn. op de videokaart is geen zichtbare schade oid, heeft iemand een idee wat het kan zijn?
O ja, voor de wijsneuzen onder ons, JA, die powerkabel zat er gewoon in, anders postte ik dit niet ;)

Specs:
AMD Athlon XP 2600+ 333 fsb
Sapphire Atlantis Ati radeon 9800 pro, de (256 bit geheugenbus versie)
MSI KT4AV moederbord
512 MB Kingston Valueram
Maxtor 160 gb hd, 7200 rpm, 8 mb cache
Qtec 400 watt voeding + Testvoeding Target 350 watt voeding.
Asus DVD speler
LiteOn 48-12-48 brander
HD koeler, slotkoeler die lucht naar buiten blaast, Coolermaster kastkoeler
Sound blaster live player 1024.

Help eens meedenken ;)
Bij voorbaat dank Mennuz

[ Voor 6% gewijzigd door mennuz op 09-09-2005 15:51 ]

• SmoothVision
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18-05 21:27
Wat d8 je van de kleine 4 pins voedings kabel aan te sluiten op je videokaart..

Kijk maar eens goed.. je kunt er nog 1 extra bij aansluiten zodat de kaart niet alleen voeding via het AGP slot krijgt..

suc6 ;)

zoiets als het goed te zien is dus :)

http://images10.newegg.com/productimage/14-131-278-01.JPG

Vermeld dat dan gelijk dat je de power extention cable al aangeloten had. :+

[ Voor 34% gewijzigd door SmoothVision op 09-09-2005 15:53 . Reden: url toegevoegd ]

• mennuz
SmoothVision schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 15:48:
Wat d8 je van de kleine 4 pins voedings kabel aan te sluiten op je videokaart..

Kijk maar eens goed.. je kunt er nog 1 extra bij aansluiten zodat de kaart niet alleen voeding via het AGP slot krijgt..

suc6 ;)
Voor de duidelijkheid, dat had ik allang gedaan, anders had ik wel geweten wat er mis was :P
Maar die kabel zat er gewoon in. goed aangedrukt en wel, en dat met 2 verschillende voedingen.
Er moet gewoon een molex in, misschien vergeten erbij te vertellen :d

Verwijderd

Misschien een andere kabel proberen? Misschien dat er een breukje in zit. |:( lezen Sas!! |:(
Andere koeler proberen misschien. Als het een 256MB versie is dan heb ik hier wel een nieuwe silencer voor je liggen,

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2005 19:17 ]

• mennuz
Nee, het is de 128 mb versie. Zoals ik al aangaf heb ik het met 2 voedingen getest.

• mennuz
Is inmiddels opgelost. ik had een splitter kabel voor de molex, die was een beetje aangebrand :D, die ertussenweg gehaald, en de boel deed het weer. De 2e voeding waar ik mee testte bleek achteraf het gewoon niet te doen, wat het geven van geen beeld ook wel weer verklaarde.

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Als die kabel aanbrandt, dan trek je voeding het dus niet. Zou er mee uitkijken.

• goeievraag
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
KillerAce_NL schreef op zaterdag 10 september 2005 @ 10:53:
Als die kabel aanbrandt, dan trek je voeding het dus niet. Zou er mee uitkijken.
Wat heeft het aanbranden van kabels te maken met een voeding die het niet trekt? Er gaat gewoon zo veel stroom door 1 kabel dat die wat warm wordt met de gevolgen van dien.

I fell with my reet in the prikkeldreed. How do I frommel my hand in the cookiestrommel? The sun is shining over het randje van de heining. I'm shocking klem between de deuren van de tram.

• mennuz
Indeed, en het was een verlengsstukje wat verbrand was, (molex splitter). denk dat ie gewoon niet goed was aangesloten.

• mennuz
Oke, heb m'n PC inmiddels terug, start gewoon op. Alleen nu heb ik een ander probleem, als ik een 3d toepassing start valt m'n pc uit na verloop van tijd, en kan ik hem pas weer aanzetten als ik de powercable eruit haal, en er weer instop, kortom, even de stroom er helemaal af.Ee CPU temperatuur is na het uitvallen gewoon iets van 52 graden, niks ernstigs dus. case is 37 graden, ook vrij normaal lijkt me, alleen mn videokaart heeft de R350 core, dus ik kan daar geen temperaturen van aflezen, maar die voelt wel vrij heet aan.fan draait gewoon. Is dit een voedingsprobleem, of kan mn Radeon naar de schroothoop?.

offtopic:
is dit goed of is een nieuw topic aanmaken toegestaan?
Pagina: 1