Toon posts:

Opstart probleem: PXE 2.0 Media Test Failure

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste vrienden,

Ik zit met m'n handen in het haar.

Gisteren was ik op mijn laptop bezig (Intel Centrino), toen er opeens een blauwscherm verscheen (XP Home, foutmeldingen aangezet ipv auto reboot). Deze error gaf niet veel info, maar ik startte m'n laptop opnieuw op.

Nu komt het probleem

Na twee seconde het opstartscherm gezien te hebben van BenQ, komt er het volgende in beeld:

Intel UNDI, PXE-2.0 (build 0.0.2)
Copyright Intel 1997-2000

For Realtek RTL8139(X)/0130/810X PCI Fast Ethernet
PXE-E61: Media test failure, check cable
PXE-M0F: Exiting PXE ROM.
Operating System not found.
Nu ben ik een leek op hardware gebied, en weet echt niet wat ik hiermee moet.
Ik neem aan dat ie m'n harde schijf (of in ieder geval m'n OS) niet meer kan vinden? Ik heb m'n bootvolgorde veranderd in alle mogelijkheden, niets werkte.
En wat heeft m'n Realtek Fast Ethernet ermee te maken ?

Wie o wie kan me helpen, ik heb namelijk geen recente backup-s van m'n systeem, en er staat VEEL belangrijke informatie op.

Het enige wat ik misschien als oorzaak aan zou kunnen wijzen, is dat ik een paar minuten voor het blauwe scherm op m'n laptop gesteund heb, en daarbij dacht een krakend geluidje te hebben gehoord.
Ik de laptop opengeschroeft, en wat blijkt, precies op de plek waar ik op 'leunde' zit m'n Realtek Ethernetkaart.
Maar hou je niet teveel vast aan deze gebeurtenis, ik wil graag alle mogelijke oplossing weten!!

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2005 15:13 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:49

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

PXE is een netwerk-bootprotocol

Je laptop geeft aan dat het via netwerk probeert te booten en geen kabel aangesloten vindt - begrijpend lezen van wat je voor je hebt wil helpen :z

Twee mogelijkheden hier:

1) je bootvolgorde is brak, met network boot only ofzo
2) je HDD is aan gort en hij probeert alternate devices

Iig gaat het hier niet over iets PMG gerelateerds...

Move PMG -> OM

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
Okay bedankt de reply (+verplaatsing)

Zover was ik dus al wel, dat ie waarschijnlijk mijn hdd niet vind (in mijn bios staat ook als Primary Master "NONE". Vandaar dat ie daarna mijn LAN probeert te booten, maar daar staat dus geen OS op (logisch).
M'n bootvolgorde heb ik zoals gezegd al in elke volgorde geprobeerd, met als laatste boot to LAN. Een herstel CD werkt dus wel, alleen dan is in één klap m'n data weg.

Ik kan niet in m'n laptop bij m'n harde schijf. Ik heb alleen twee openschroefbare vakjes, 1 voor geheugen, 1 voor m'n netwerkkaart. Ik kan dus niet kijken of er hardwarematig iets mis is (kabel los of zo)??

De garantie heb ik nog wel gewoon, het probleem is alleen dat ik alles geprobeerd wil hebben om m'n data terug te krijgen, en de laptop dan pas opsturen ter reparatie.

Weet iemand hier een oplossing aub?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2005 18:24 ]

Verwijderd

je hd is aan gort, en dit is vrij simpel te bewijzen..
download ff een knoppix iso op de machine waar je nu achter zit, fik die naar cd met bv nero

vervolgens zal je zien dat je vanuit linux ook niet bij je drive komt, wmbt is ie mors dood

je kan zoals ik als zei met een bootable cd/ of usb stick proberen op te starten

maaruh, ik geef je 0,0

(amen)

ps: als je hem eruit zou kunnen halen, en je een 2" bay zou hebben .. en de juiste software dan ook nog is zou hebben
en ook over de juiste kennis beschikt, dan zou je mischien nog wat je schijf af kunnen halen :+

(spijt me maar het is niet anders)

[ Voor 121% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2005 02:57 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 10 september 2005 @ 02:54:
je hd is aan gort, en dit is vrij simpel te bewijzen..
download ff een knoppix iso op de machine waar je nu achter zit, fik die naar cd met bv nero

vervolgens zal je zien dat je vanuit linux ook niet bij je drive komt, wmbt is ie mors dood

je kan zoals ik als zei met een bootable cd/ of usb stick proberen op te starten

maaruh, ik geef je 0,0

(amen)

ps: als je hem eruit zou kunnen halen, en je een 2" bay zou hebben .. en de juiste software dan ook nog is zou hebben
en ook over de juiste kennis beschikt, dan zou je mischien nog wat je schijf af kunnen halen :+

(spijt me maar het is niet anders)
bedankt voor je uitleg

dus het kan zeker niet zo zijn dat er alleen een kabeltje los is ? De schijf is kapot?

Helaas helaas :{

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 10 september 2005 @ 03:19:
[...]

bedankt voor je uitleg

dus het kan zeker niet zo zijn dat er alleen een kabeltje los is ? De schijf is kapot?

Helaas helaas :{
het zou zeer zeker zo kunnen zijn dat er een verbinding stuk is, hier is alleen zo ontzettend moeilijk antwoord op te geven (ik bedoel: laptop werkt intern niet met kabeltjes.. wel met een socket) maar je kan hier niet zelf naar kijken in jou geval kom je al niet bij de HD, als je echt geluk hebt ..
blijkt dat er iets anders stuk is - en heb jij straks je data terug

maar je moet er niet op rekenen.
Pagina: 1