Toon posts:

Loginprobleem^2 (nu met oplossing)

Pagina: 1
Acties:
  • 51 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem met de quicklogin @ list_categories is dat het na het inloggen verwijst naar /forum ipv /. Dit merkte ik op omdat het ``gewone'' login form het wel goed deed, en die _wel_ naar de root verwees.

Dus redirect @ quick login: ``http://gathering.tweakers.net/forum'' moet zijn: ``http://gathering.tweakers.net''.

Lag dus toch niet aan lynx 8)7

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2005 15:12 . Reden: Typotje'skie ]

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:00

crisp

Devver

Pixelated

http://gathering.tweakers.net/forum is gewoon een geldig en werkend URL hoor :?

Intentionally left blank

Verwijderd

Topicstarter
Ja, dat kan wel zijn, maar ik kom steevast op dezelfde (_zonder_ error) pagina uit na de refresh, als /forum gebruikt word.

Dat merk ik ook als ik na het inloggen handmatig de url verander naar /, dan gaat ie wel verder, ingelogd en al.

Raar probleem, maar makkelijk oplossing lijkt me ;)

EDIT: Voor en na het inloggen werd die url overigens prima.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2005 15:19 . Reden: Additie ]

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:13

Zoefff

❤ 

Gebruik dan gewoon een normale browser, en geen text-only browser als Lynx?

Ik vind het een beetje vragen om problemen die er eigenlijk niet zijn :P

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Verwijderd

Topicstarter
Ach, ik ga toch niet klagen omdat er geen plaatjes zichtbaar zijn 8)7

ff serieus, als je Lynx niet wilt ondersteunen moet je dat bij IE ook niet doen, is een veel grotere ramp :X

Maar goed, ik begrijp ook niet waarom er zoveel heisa word gemaakt om het verwijderen van 5 letters :S

Verwijderd

Zoefff schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 15:25:
Gebruik dan gewoon een normale browser, en geen text-only browser als Lynx?

Ik vind het een beetje vragen om problemen die er eigenlijk niet zijn :P
Lynx is een gewone browser. En ik vraag me af wat jij hierover te zeggen hebt.

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Ik heb even in Links2 getest of die wel goed in kon loggen. Het leek erop dat ie niet ingelogged bleef. Maar toen kwam ik er achter dat je domweg een 'Ctrl+r' kon opgeven en dan kreeg ik wel de goede index-pagina.

Het lijkt er dus op dat Links2 (en ik vermoed dat het met Lynx net zoiets is) de index-pagina ten onrechte cached. En als je dan naar een andere url navigeert dan lijkt het dus daaraan te liggen.

Kan je controleren of bij Lynx ook een refresh (Links2 doet dat dus met ctrl+r) werkt om de pagina toch in de ingelogde vorm te krijgen?

Verwijderd

Topicstarter
Nee, allang geprobeerd :\

Refreshen werkt voor geen nanometer.

EDIT: aan de meldingen te zien doet ie een gzip -d, en er is meer netactiviteit dan bij dezelfde pagina als ik m gecached oproep (dwz volgens de META refresh). Dat van die netactiviteit is ff uit het hoofd, door omstandigheden gebruik ik atm heel ff mijn shell account @ XS4ALL :)

[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2005 15:57 ]

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Verwijderd schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 15:45:
Nee, allang geprobeerd :\

Refreshen werkt voor geen nanometer.

EDIT: aan de meldingen te zien doet ie een gzip -d, en er is meer netactiviteit dan bij dezelfde pagina als ik m gecached oproep (dwz volgens de META refresh). Dat van die netactiviteit is ff uit het hoofd, door omstandigheden gebruik ik atm heel ff mijn shell account @ XS4ALL :)
Tjah; de index.php die doet volgens mij ook gewoon een
'include forum.php';
De aanname dat hier iets te fixen zou zijn is dus niet correct :) Run anders eens een ethdump oid om te kijken wat nou echt het verschil is tussen beide requests :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Topicstarter
Spider.007 schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 16:01:
[...]

Tjah; de index.php die doet volgens mij ook gewoon een
'include forum.php';
De aanname dat hier iets te fixen zou zijn is dus niet correct :) Run anders eens een ethdump oid om te kijken wat nou echt het verschil is tussen beide requests :)
Ik denk in dit geval dat het echt in de headers zit dan. Heb hier helaas heel ff geen ethdump, kan het ook niet installen (ouwe knoppert), maar ik ben over een paar uurtjes klaar met repareren als het goed is. Dan zal ik iig nog ff kijken :)

Maar omdat het, voor zover ik het me kan herinneren zowel @ ouwe versie at knoppert, nieuwe @ slackware-current. xs? (die draaien op FreeBSD), de precompiled slack 8/9, en de zelfgecompilede source van isc.gov (2.8.5-rel2 volgens mij), hetzelfde is, kan het gaan om een feature of een eeuwenoude bug in lynx, maar dat lijkt me eerlijk gezegd een beetje vreemd, omdat ie ook gewoon de headers volgt.

Hmja, ik kan ook ff de headers opvragen van de quicklogin redirect. Zal ik meteen ff naar kijken.

EDIT: Hier is de header van de redirect direct na de quicklogin:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
HTTP/1.1 200 OK
Date: Fri, 09 Sep 2005 14:10:02 GMT
Server: Apache/1.3.33 (Unix) PHP/4.3.11 mod_gzip/1.3.26.1a
Content-Location: forum.php
Vary: negotiate,Accept-Encoding
TCN: choice
X-Powered-By: PHP/4.3.11
Expires: Mon, 26 Jul 1997 05:00:00 GMT
Last-Modified: Fri, 09 Sep 2005 14:10:02 GMT
Cache-Control: no-store, no-cache, must-revalidate
Cache-Control: post-check=0, pre-check=0
Pragma: no-cache
Connection: close
Content-Type: text/html; charset=iso-8859-15

EDIT2: De ``gewone'' login page geeft dit bij de redirect:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
HTTP/1.1 200 OK
Date: Fri, 09 Sep 2005 14:13:38 GMT
Content-Location: forum.php
Vary: negotiate,Accept-Encoding
TCN: choice
Last-Modified: Fri, 09 Sep 2005 14:13:38 GMT

Ben ik het nou, of lijkt het enorm op elkaar :?

EDIT3: De headers van de root na het inloggen is in beide gevallen (handmatig in het geval van de quicklogin, via de (in dit geval dus werkende) refresh bij de gewone login) hetzelfde:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
HTTP/1.1 200 OK
Date: Fri, 09 Sep 2005 14:18:31 GMT
Last-Modified: Fri, 09 Sep 2005 14:18:31 GMT

Wat ik met nu ook weer zie en herinner, is dat Lynx beweert dat op de redirectpage POST-data zit, en dat die verloren gaat als je van de pagina afgaat (dus niet de buggy redirect @ quicklogin). Maar in de source van de redirect zit helemaal geen form 8)7

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2005 16:28 . Reden: Typo en aanvullingen ]

Verwijderd

Een testje van mij zojuist gaf aan dat Lynx de pagina's gewoon cachete, ongeacht wat er in de configuratie stond. Lynx had het ook over malformed HTML, maar ik denk niet dat dat een deel van het probleem is. Het lijkt de cache te zijn. Zowel bij inloggen als bij het uitloggen blijven pagina's hier gecachet. Het inloggen zelf werkt wel, maar de pagina die wordt teruggegeven klopt niet.

Mogelijk op te lossen door een speciale pagina te maken (unieke url) om naar te verwijzen na het inloggen, al gaat dit alweer vrij ver. Maar dit zodat de gebruiker daarna altijd een "nieuwe" url opvraagt. Lynx lijkt de pagina sowieso uit de cache te halen als de URL hetzelfde is. Dit wordt volgens mij bevestigd door het feit dat ik na het inloggen, en het volgen van de link naar http://gathering.tweakers.net/forum weer een POST request zou doen als ik op Ctrl+R druk. Lynx lijkt niet te beseffen dat er een nieuwe pagina getoond moet worden (en dus wel met een GET request).

Ik houd het daarom toch maar op een bugje in Lynx.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2005 16:35 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nou, dan is de oplossing simpel ;)

Makkelijke Oplossing 1:
code:
1
refresh="http://gathering.tweakers.net/forum" -> refresh="http://gathering.tweakers.net/forum"

Omslachtige oplossing 2:
code:
1
2
ln -s /home/www/forum /home/www/forumblaat
refresh="http://gathering.tweakers.net/forum" -> refresh="http://gathering.tweakers.net/forumblaat"

voor het geval bovenstaande ivm code ofzow niet werkt (ik weet niet de mate van brakheid in de code hier :+ ).

Dan is het fix0r3d. Again, waarom zoveel heisa (ook al is het een bug'skie in lynx)? :X

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2005 16:40 . Reden: Aanvulling ]

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:00

crisp

Devver

Pixelated

Nee, ranzige workarounds voor een bug in Lynx beginnen we niet aan :P

Intentionally left blank

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.