Toon posts:

Apple winkels met kortingen

Pagina: 1
Acties:
  • 186 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Als ik zo de verschillende Apple shops op het internet bekijk liggen de prijzen van de computers zo ongeveer overal hetzelfde. Wat voor mij een beetje onbegrijpelijk is want je kunt dan net zo goed bij Apple zelf bestellen. De 10, 20 euro die de winkels goedkoper zijn dan de Apple store wordt teiet gedaan omdat bezorging via Apple store weer gratis is. Is er een soort beleid bij de winkels die Apple verkopen dat je wellicht kunt of moet onderhandelen over de prijs en dat je gemakkelijk 5 of 10% korting kunt krijgen als je belt of in de winkel zelf onderhandeld?

In dit licht wellicht ook interessant of iemand weet of er winkels zijn die Apple computers verkopen die gewoon goedkoper (en dan niet een paar euro's) zijn dan de rest.

• Wortelsoep
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Afdingen zal niet lukken, de marge die Appledealers ontvangen op de verkoop is namelijk heel erg laag. Apple wil graag zoveel mogelijk zelf verkopen (via de AppleStore dus) en levert aan de dealers daarom nauwelijks goedkoper dan de AppleStore-prijzen.
Jammer, maar helaas.

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-02 10:41

chem

Reist de wereld rond

Zoals wilko2 zegt; dat is allemaal vrij strikt geregeld.

Er zijn echter wel degelijk voordelen: je mag je spullen in de winkel even testen, bij problemen breng je hem naar de dealer en hoeft-ie niet met UPS naar ierland etc. En je hebt een stukje service.

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• Wortelsoep
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
...en het is gewoon leuk om rond te kijken en te kwijlen ;)

Verwijderd

Topicstarter
Laatste ben ik met je eens, lekker kwijlen :)

Maar toch eigenlijk best wel raar die prijzen. Er zijn studenten kortingen van 5%, die marge zou toch ook aan een gewone consument gegeven kunnen worden.

Verder zie ik bij de cinema displays wel aanzienlijke verschillen zo kost de 23 inch bij Applestore 1.549,00 terwijl hij bij Central Point Europe B.V. 1426,67 en dan scheelt toch een dikke 120 euro

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2005 15:58 ]

• Nevie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04-02 19:35
Als student krijg je zowieso 5% korting ofzo, dus dat moet je flink gebruiken.

Verwijderd

Via de Apple Store krijg je als student een hogere korting, en daarnaast valt er naar mijn ervaring daarbovenop ook nog wel het één en ander af te dingen. Dat zul je tegen het gemak van de winkel in de buurt moeten afwegen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 17:20:
Via de Apple Store krijg je als student een hogere korting,
Juist, 8% om precies te zijn.
en daarnaast valt er naar mijn ervaring daarbovenop ook nog wel het één en ander af te dingen.
Daar weet ik niets van... Wat mag dat dan zijn? Vertel op! :)

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-02 14:07

PcDealer

HP ftw \o/

Als ik de prijzen van de Applestore online bekijk met de inkoopprijs van een grote distribiteur, zie ik slechts een verschil van EUR 100,00.

LinkedIn WoT Cash Converter

Verwijderd

PcDealer schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 18:41:
Als ik de prijzen van de Applestore online bekijk met de inkoopprijs van een grote distribiteur, zie ik slechts een verschil van EUR 100,00.
wow. als je een INGcard heb dan krijg je ook 8% korting op apple producten.
Zo kost een Powerbook geen 1519 maar 1399 euro. Een ibook 958 euro ipv 1039. Niet verkeerd. De kaart kost iets van 10, 15 euro per jaar.

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:00
Wat helemaal lullig is: Apple VERBIED Apple Centre's en andere Apple Dealers onder de adviesprijs te zitten. Wat doen ze zelf denk je? Juist, extra korting geven.
Zelfde met kortingen, Applestore kan 8%, soms 10 tot 15% (!!!) geven aan scholen, dealers blijven achter met 5% + wat extra (zeg hoogstens 3%) das toch niet eerlijk?

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:28

Bezulba

Formerly known as Eendje

Ballebek schreef op zaterdag 10 september 2005 @ 00:24:
Wat helemaal lullig is: Apple VERBIED Apple Centre's en andere Apple Dealers onder de adviesprijs te zitten. Wat doen ze zelf denk je? Juist, extra korting geven.
Zelfde met kortingen, Applestore kan 8%, soms 10 tot 15% (!!!) geven aan scholen, dealers blijven achter met 5% + wat extra (zeg hoogstens 3%) das toch niet eerlijk?
tis daar niet eerlijk aan? Apple wil z'n verkopen graag in eigen hand houden... welke wet verbied het dat de fabrikant prijsafspraken maakt met z'n verkopers?

blup

• Matias
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Ballebek schreef op zaterdag 10 september 2005 @ 00:24:
Wat is daar niet eerlijk aan? Ik vind het vrij admirabel dat Apple haar prijzen verlaagt voor scholen.

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

eendje schreef op zaterdag 10 september 2005 @ 00:30:
[...]

tis daar niet eerlijk aan? Apple wil z'n verkopen graag in eigen hand houden... welke wet verbied het dat de fabrikant prijsafspraken maakt met z'n verkopers?
Prijsafspraken zijn verboden.

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:28

Bezulba

Formerly known as Eendje

PcDealer schreef op zaterdag 10 september 2005 @ 07:59:
[...]

Prijsafspraken zijn verboden.
met je concurent ja... niet met je eigen verkoopkanalen..

blup

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

eendje schreef op zaterdag 10 september 2005 @ 13:48:
[...]

met je concurent ja... niet met je eigen verkoopkanalen..
Wel degelijk met je eigen kanaal. Je mag een adviesverkoopprijs geven, niet een prijs opdringen. Het juiste wetsartikel heb ik niet kunnen vinden helaas.

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:54
En bovendien zijn de Centers niet alleen verkoopkanalen, maar ook de concurrenten van de Apple Store... Dus :) Lekker tweevoudig...
Afdingen zal niet lukken, de marge die Appledealers ontvangen op de verkoop is namelijk heel erg laag.
Niet waar... Een goede vriend van me heeft wel degelijk bij Mac House af kunnen dingen toe hij een mooie desktop opstelling aanschafte... En dan hebben we het niet over een bulk bestelling, maar gewoon een wat sjieke desktop omgeving.

Liege, liege, liegebeest!

• Bartjeee
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 18:59:
[...]

wow. als je een INGcard heb dan krijg je ook 8% korting op apple producten.
Zo kost een Powerbook geen 1519 maar 1399 euro. Een ibook 958 euro ipv 1039. Niet verkeerd. De kaart kost iets van 10, 15 euro per jaar.
Heb je een bron oid? Klinkt erg goed :9.

• Mighty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Mighty

Brains & Steel

|| The harder you fall the more it hurts - be awesome ||

Verwijderd

Topicstarter
Ik zie dat je dan dat je ook een Postbank of ING bankrekening moet hebben. Dus je kan die kaart weer niet zomaar aanvragen.
Hoe zit het trouwens met die kortingen. Op die ING site staat geselecteerde producten, dat is dus duidelijk niet op alles. Wil je bv een cinema display, staat die er misschien precies weer niet bij...

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

Ik zie dat je dan dat je ook een Postbank of ING bankrekening moet hebben. Dus je kan die kaart weer niet zomaar aanvragen.
Op ingcard.nl staat bij de inschrijfprocedure anders sinds mensenheugenis dat het geen barst uitmaakt bij welke bank je een rekening hebt. Er bestaat idd ook een creditcard specifiek voor Postbank of ING klanten, maar dat is dan ook een heel andere kaart dan de ING card. (Wel schijnen ze dezelfde voordeeltjes te hebben, o.a. de korting bij de Apple Store... maar vergeet bijvoorbeeld ook de korting bij bol.com niet ;) ).
Hoe zit het trouwens met die kortingen. Op die ING site staat geselecteerde producten, dat is dus duidelijk niet op alles. Wil je bv een cinema display, staat die er misschien precies weer niet bij.
Bij de Apple shop die bij de ING card hoort kun je met een leuke (volgens mij zelfs hogere) korting aan Apple gadgets komen (denk hierbij bijvoorbeeld aan de iPod). Daarnaast is er voor klanten een kortingscode beschikbaar, als je die invoert in de Apple Store van Apple zelf krijg je dus 8% korting op de producten in het winkelmandje. Hierbij is het overigens wél verplicht om de producten af te rekenen met de ING card.

[ Voor 40% gewijzigd door mindcrash op 13-09-2005 10:18 ]

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

Verwijderd

Topicstarter
Okay bedankt :)

Het verhaal is me overigens nog steeds niet helemaal duidelijk.
Als ik het dus goed begrijp is die ING card dus niet gekoppeld aan een ING bankrekening nummer... ?
Maar het is me nu nog steeds onduidelijk of je nu een ING bankrekening moet hebben, de apple shop maakt immers gebruik van het nummer van de ing card.

Verwijderd

mindcrash schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 10:12:
[...]

Op ingcard.nl staat bij de inschrijfprocedure anders sinds mensenheugenis dat het geen barst uitmaakt bij welke bank je een rekening hebt. Er bestaat idd ook een creditcard specifiek voor Postbank of ING klanten, maar dat is dan ook een heel andere kaart dan de ING card. (Wel schijnen ze dezelfde voordeeltjes te hebben, o.a. de korting bij de Apple Store... maar vergeet bijvoorbeeld ook de korting bij bol.com niet ;) ).

[...]

Bij de Apple shop die bij de ING card hoort kun je met een leuke (volgens mij zelfs hogere) korting aan Apple gadgets komen (denk hierbij bijvoorbeeld aan de iPod). Daarnaast is er voor klanten een kortingscode beschikbaar, als je die invoert in de Apple Store van Apple zelf krijg je dus 8% korting op de producten in het winkelmandje. Hierbij is het overigens wél verplicht om de producten af te rekenen met de ING card.
heb al een week of anderhalf problemen om via mijn ingcard kortingen te krijgen bij de apple store, hij vertikt het gewoon om korting te geven. Heb de ING al 2 keer gemaild maar die zeiden dat ze er naar zouden kijken, hadden meer vragen hierover gehad.

kun jij svp kijken of je korting krijgt als je via de ing shop site inboekt en uets in je mandje doet ( je hoeft het niet te kopen uiteraard, alleen in t mandje doen )
dank!

• Prutsky
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11-02 20:09
Krijg je ook korting als je niet bij de apple online shop koopt, maar bijvoorbeeld Apple Centre HTR in Arnhem? Dan ik heb en iBook besteld en het zou handig zijn als ik die korting dan ook krijg. (moet ik nog wel even die INGcard aanvragen >:) )
Pagina: 1