[Flash Lite 1.1] Iets draaien in de achtergrond

Pagina: 1
Acties:

• hobbit_be
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-07 12:07
Hoi

ik heb flash lite v1.1 op mijn Symbian phone. (Nokia 3650). Nu zou ik graag terwijl deze applicatie draait een kleine J2ME (zonder visuals) willen 'draaien' op diezelfde phone op het zelfde moment (zoiets als een 'service' op Desktop machines

Vraag alleen is of dat uberhaupt mogelijk is?

Desnoods mag het background process ook C(++) zijn.

Verwijderd

Als je binnen Symbian een applicatie start en je houd dan je Symbian toets ingedrukt kom je toch in de Symbian versie van Atl-Tab? Je kan dus een FlashLite applicatie en een J2ME applicatie tegelijk starten. Of ze ook allebei blijven draaien als ze de focus verliezen weet ik niet.

Met C++ zou je een deamon kunnen maken die op een port luistert (socket server). Je zou dan misschien op deze port een verbinding kunnen leggen vanuit Flash (ken FlashLite niet zo goed helaas, is Flash 4 achtig niet?)

Success!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 01:09

alienfruit

the alien you never expected

Hmm, je kan alleen midlets (MIDP 2.0) niet voor altijd in de achtergrond draaien om bijv. inkomende telefoontjes op te vangen e.d. Hiervoor moet je eerder kijken naar een native Symbian oplossing als je zoiets wilt. Wat wel op sommige telefoons kan is dat je de midlet laat slapen waardoor de UI niet zichtbaar wordt, het probleem is alleen vaak dat een telefoon maar één midlet kan draaien...

Maar goed je kan we een J2ME ding maken die vervolgens een Flahs Lite movie opent en op het moment dat de Flahs Lite movie wordt gesloten de J2ME sluit.Hetzelfde kan je natuurlijk ook doen met een Symbian applicatie (flexibeler dan J2ME) en vervolgens de Flash Lite movie en de applicatie als een SIS deployen. Dan wordt de applicatie automatisch gestart verder kan je een native symbian applicatie ook registeren als "service" zodat automatisch opnieuw wordt gestart als het systeem/terminal wordt opgestart.

Maar wat wil je precies gaan doen?

[ Voor 43% gewijzigd door alienfruit op 14-09-2005 22:20 ]