[Laptop] reparatie lonend??

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2bmws
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16-07 08:18
Hallo tweakers,

We hebben hier een Acer Laptop. een Pentium 2,5 Ghz. met 512 intern, een 40GB harddisk en een 15" scherm het ding is 3 jaar oud. hiervan is het moederbord overleden (wil vaak niet aan en soms wel, als ie aan is blijft ie ook aan). Reparatie kosten € 400,-

M'n leverancier raad repareren af "Als je laat repareren heb je kans dat binnen een X aantal maanden het scherm overlijd." en een nieuwe (betere) kost tegenwoordig "slechts" € 1200,-

Ik voel er veel voor om gewoon te laten repareren.

Wat denken jullie wat het verstandigste is, naar m'n leverancier luisteren of naar m'n gevoel.

Time is an illusion, Lunchtime doubly so

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cramthabam
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-09 09:32

Cramthabam

Leef en laat leven

Ik Vraag me af of het moederbord wel kapot is. Als de laptop aan is zou die ook rare kuren moeten vertonen met een kapot moederbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2bmws
Volgens Acer is ie stuk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
wat is een x aantal maanden???
1, 2, 5, 50???
Een goed onderhouden laptop kan jaren mee gaan...
Maar zo kan ook een spikspinternieuwe een kapot scherm krijgen...

Wanneer je denkt dat je laptop het nog wel een tijdje uithoudt zou ik het doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VorCha
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-06 21:15
een andere belangrijke vraag is; waarom is het moederbord kapot? slechte voeding? wie zegt dat het niet weer gaat gebeuren? onderdelen in een laptop luisteren behoorlijk nauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2bmws
kon m'n leverancier me ook niet vertellen; maar als je er voorzichtig mee bent moet ie toch zeker nog wel 2 jaar mee gaan toch?

waarom moederbord kapot is, geen idee, zou ik na moeten vragen.

[ Voor 23% gewijzigd door 2bmws op 09-09-2005 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klinkt meer als zo'n defecte soft-push aan/uit knop. Die willen het soms nog wel eens begeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

idd Cramthabam, ik vraag me ook af of het mobo wel stuk is.

2bmws, wat bedoel je met "wil vaak niet aan en soms wel"? Als hij niet aan wil, doet hij dan echt helemaal niets, hoor je nog net een piepje, of blijft ie hangen bij het windows logo?

@Faegan: psies!

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2005 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2bmws
Verwijderd schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 14:22:
...

2bmws, wat bedoel je met "wil vaak niet aan en soms wel"? Als hij niet aan wil, doet hij dan echt helemaal niets, hoor je nog net een piepje, of blijft ie hangen bij het windows logo?
Doet dan echt helemaal niets, geen piepje, of wat dan ook.
Verwijderd schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 14:20:
Klinkt meer als zo'n defecte soft-push aan/uit knop. Die willen het soms nog wel eens begeven.
wat dat betreft zou ik ook hier aan kunnen denken, maar het is het woord van de reparatie afdeling van Acer tegen het mijne...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cramthabam
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-09 09:32

Cramthabam

Leef en laat leven

Als je laptop aan staat en je beweegt je scherm heen en weer blijft die dan ook nog gewoon werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iH8
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-06-2024

iH8

ik zou gewoon een nieuwe barebone kopen en de componenten overzetten. dan ben je zo ongeveer voor 't zelfde geld klaar. maar dan hebbie wel een nieuwe ;)

Aunt bunny is coming to get me!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2bmws
Geen idee, is de laptop van de ICT-coördinator hier, en die kwam er mee toen ie em niet meer aan kreeg (in de vakantie), en ik ook niet, toen is ie gelijk naar m'n leverancier gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightningWave
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 24-09 20:43
hey,

400 euro vindt ik persoonlijk wel idioot veel voor zo'n moederbord. Een vriend van me had hetzelfde probleem met een jewel van 2400 euro en daar koste een nieuw moederbord + inbouwkosten maar 300.

Kijk een soortgelijk systeempje heb je al voor rond de 800 - 900 euro

Dus ik zou je bestaande laptop maar verkopen aan hobby-ist of als server gebruiken (als ie aan staat blijft ie aan ;) jouw woorden).

pricewatch: Acer Aspire 1356LCi (XP 2800+; 512MB; 40GB; combo; 15" TFT; WXP Home)

pricewatch: Acer Travelmate 4051LMi (P-M 715; 512MB; 40GB; DVD+/-RW; 15" TFT; WXP Home)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moeilijk om te zeggen wat ik zou doen... maar zelf twijfel ik heeeel erg of het moederbord wel defect is, vooral omdat hij, als hij niét aangaat, helemaal niets doet; bij een defect moederbord zou je wel enige activiteit verwachten (brandende ledjes, ventilatortje, ofzoiets).

Van de andere kant, het is idd jou woord tegen dat van de leverancier. Als hij kan garanderen dat hij voor 300 a 400 gemaakt wordt... dan is het waarschijnlijk wel de moeite. 2e hands koop je zo'n laptop echt niet voor 400 euro, en ik denk dat je daar het beste mee kunt vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:41

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Kun je trouwens niet proberen of ze het moederbord op willen sturen? dan kun je het eventueel zelf vervangen... Scheelt allicht in de kosten... Als ze moeilijk gaan doen is dus duidelijk niet het moederbord kapot :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2bmws
Als ik em terug laat komen, is het dan mogelijk om de soft-push knop te testen (Zou Acer toch ook hebben moeten testen?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je wilt testen zul je 'm open moeten schroeven. Ik weet niet hoeveel ervaring je hebt met het opereren van laptops; het kan wel, maar het is een Uitdaging.

Ik gok dat je van Acer Nooit zult horen dat je knop stuk is, ook al is dat zo. Daar kunnen ze namelijk niets aan verdienen; het kost veel arbeidstijd en dus -kosten, en als een klant hoort dat hij/zij 200 euro op moet hoesten voor het repareren van een knopje....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik het goed begrijp is het een bedrijfs notebook. Je hebt dan twee keuzes:
1) Werk je voor een groot bedrijf en gaat het financieel goed met het bedrijf, dan nieuwe notbook kopen.
2) Werk je voor een klein bedrijf en moet je op de centen letten, dan laten repareren.

Wat mensen prive zouden doen is niet zo relevant in dit geval. Je moet een kosten baten afweging maken en die is voor een persoonlijk eigendom anders dan voor een zakelijk apparaat.

Het valt niet mee een goede beurt te maken bij de baas. LOL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2bmws
Verwijderd schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 15:04:
Als je wilt testen zul je 'm open moeten schroeven. Ik weet niet hoeveel ervaring je hebt met het opereren van laptops; het kan wel, maar het is een Uitdaging.

...
..
eh. nou ik heb er in totaal 3 opengehad, en dat is al een heel poosje geleden.. :X
maar ik ben niet al te onhandig. dus zou moeten lukken... B)
Verwijderd schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 15:24:
Als ik het goed begrijp is het een bedrijfs notebook. Je hebt dan twee keuzes:
1) Werk je voor een groot bedrijf en gaat het financieel goed met het bedrijf, dan nieuwe notbook kopen.
2) Werk je voor een klein bedrijf en moet je op de centen letten, dan laten repareren.
Ik werk op een school met een zeer beperkt ICT budget (we zijn er nu al bijna doorheen en we moeten nog tot december... :'(

[ Voor 39% gewijzigd door 2bmws op 09-09-2005 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik neem aan dat je geen garantie meer hebt?

Wat let jou dan om het apparaat open te schroeven en even te testen of die aan/uit knop wel goed werkt? Ik heb nu al bij 3 (drie!!) laptops gehad dat zo'n soft-touch knop het begaf.
Knoppie is simpel gemaakt hoor, daarvoor kan je denk ik wel terecht bij een pc hobby shop als je het zelf niet durft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2bmws
Verwijderd schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 15:38:
Ik neem aan dat je geen garantie meer hebt?

Wat let jou dan om het apparaat open te schroeven en even te testen of die aan/uit knop wel goed werkt? Ik heb nu al bij 3 (drie!!) laptops gehad dat zo'n soft-touch knop het begaf.
Knoppie is simpel gemaakt hoor, daarvoor kan je denk ik wel terecht bij een pc hobby shop als je het zelf niet durft.
Hoe kan ik een soft-touch knop testen? of spreekt dat voorzich?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je een multimeter? Zo'n button is een moment contact; als je 'm induwt laat ie stroom door, laat je 'm los, dan niet meer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

2bmws schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 14:15:
...wil vaak niet aan en soms wel, als ie aan is blijft ie ook aan...
Had ik pas ook last van. Laptop opengeschroeft en wat bleek, er lagen 2 kleine schroefjes los op het moederbord (tegen allerlei pinnetjes van chipjes aan enzo). 8)7 :X

Geen idee waar ze vandaan kwamen en wat ze daar deden, maar toen ik ze weghaalde deed 'ie het weer perfect...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2bmws
Ik zal em terug laten komen en ff kijken..

Pagina: 1