[MCE 2005] Traag openen van bestanden

Pagina: 1
Acties:

• 0123456
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 28-07-2010
Ik heb hier een Windows MCE machine draaien en nou draait dit alles super...
Maar bij het openen van bestanden (bijvoorbeeld tekstbestanden, word, enz.), is hij SUPER traag..

Het duurt soms wel 20 tot 30 seconden 8)7

Nou heb ik een paar dingen uitgeprobeerd en ben ik erachter gekomen, dat als ik mijn netwerk eruit trek, alles het weer goed doet, maar als ik het netwerk er weer terug in doe dan gaat het weer TRAAG.... |:(

Ik heb al verschillende spyware programma's en anti-virussen gedraait, maar die vinden allemaal niks..

Heeft hier iemand een oplossing voor? :?

• Sayko
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-02 20:17

Sayko

Knowledge Is Power

Kijk eens welk proces het meeste cpu tijd opslokt in taskmanager wanneer je op het netwerk zit.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ik zou ook eens kijken met een netwerksniffer als Ethereal wat er op zo'n moment allemaal over die lijn vliegt aan requests, het lijkt erop dat je ergens een file link of iets dergelijks probeert te resolven die er niet meer is en dat er gewacht wordt op een time-out.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• 0123456
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 28-07-2010
Er is op het moment dat het bestand geopend wordt, geeneen process dat ineens meer tijd opslokt..

Als ik bij de netwerk instellingen, mijn NETBios via TCP/IP uitschakel, dan doet hij het wel weer goed..
Maar dan kan ik niet meer de PC's op mijn netwerk benaderen met //PC-naam...

Zeer vaag probleem dit, al zeg ik het zelf :?

Verwijderd

Lijkt erop dat je netbios protocol opzich of icm iets anders loopt te k*tten. Probeer anders eens nieuwe netwerkkaart drivers te vinden, of als je ethernet onboard is, nieuwe moederborddrivers?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

0123456 schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 18:12:
Als ik bij de netwerk instellingen, mijn NETBios via TCP/IP uitschakel, dan doet hij het wel weer goed..
Maar dan kan ik niet meer de PC's op mijn netwerk benaderen met //PC-naam...

Zeer vaag probleem dit, al zeg ik het zelf :?
Er is dus ergens in die files iets waar een naam-IP resolutieprobleem optreedt, dat vertraagt de boel.

Probeer het eens met een goed ingevulde HOSTS file en een correct aangemaakte LMHOST file?
(mooiste werkt een omgeving met een lokale DNS + lokale WINS service, desnoods een Linux doosje met BIND en SAMBA).

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1