DFI Lanparty NF4 icm 6600GT PCIe werkt niet

Pagina: 1
Acties:

• ikbenwouter
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-05 10:46
Ik heb de volgende specs (nieuw mobo en nieuwe vid-kaart):

Mobo: DFI Lanparty nF4 Ultra-D
Videokaart: Club3D 6600GT PCI Express
CPU: Athlon 64 3000+
Voeding: 380W Truepower (zat bij Antec Sonata kast)
Geheugen: 512MB Kingston PC-3200 Valueram

Windows draait op mijn Sata schijf maar zodra ik de videokaart drivers installeer blijft Windows hangen in het opstartscherm (waar dat blauwe balk rondloopt stopt het balkje gewoon en gaat niet verder met booten).

Dit heb ik allemaal geprobeerd om het op te lossen:

1. Draaien zonder mijn dvd speler en brander om te kijken of de voeding het misschien niet redde maar dat hielp niet.

2. Tweede PCIe slot geprobeerd, schijnt te moeten werken volgens een ander GOT topic maar dan op 2x ipv 16x, blijft hetzelfde probleem.

3. Andere videokaart geprobeerd, wellicht ook een Club3D Geforce 6600GT maar dat werkte ook niet.

4. De safeboot jumper van het DFI bordje omgewisseld en weer terug gezet, opnieuw booten gaf hetzelfde probleem.

Nu zit ik dus steeds in safemode te werken zodat ik toch nog kan internetten. Probleem is dat niemand in mijn omgeving een andere PCIe kaart heeft om te testen dus nu hoop ik dat jullie me uit de brand kunnen helpen?

........................................................................................................................................................

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:24

Thandor

SilverStreak

Heb je de chipset drivers geïnstalleerd ?
Indien dat het geval is, probeer dan eens andere (zowel nieuwere als oudere) drivers uit.

Probeer ook eens andere drivers voor de videokaart :)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• evil kim
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-05 15:29
als het mogelijk is probeer eens met een ati kaart, dat zijn volledig andere drivers, als het zo niet lukt kan je direct een ander mb gaan vragen

• ikbenwouter
Ik was inderdaad vergeten te zeggen dat ik al de nieuwste Forceware WHQL drivers heb geprobeert en ook de nieuwste NForce 4 chipsetdrivers, maar dat werkt allemaal niet.

Morgen ga ik mijn videokaart ruilen voor een Ati kaart, dat is wel een goed idee en anders zal het inderdaad m'n mobo wel zijn die stuk is. Dat zou wel minder zijn, heb ik weer wat uit te bouwen :Z

........................................................................................................................................................

• ikbenwouter
Ik heb vandaag een Ati kaart geprobeerd en die gaf dezelfde problemen dus nu ga ik er vanuit dat het aan het moederbord ligt. Of zou het misschien ook nog aan het geheugen kunnen liggen?

• syberjunky
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09-02-2025
Heb je 1 of 2 maxtor hd op de sata port zo ja haal is 1 maxtor los en probeer dan eens op nieuw je videokaart drivers te installeren.

• ikbenwouter
Ik heb inderdaad een Maxtor schijf op een sata poort maar dat is ook gelijk m'n enige harde schijf.

Adviseer je me nu om een nieuwe ata schijf te kopen of een niet Maxtor sata schijf?

• Lennieboy83
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-05-2024
Heb je die Windows installatie ook gebruikt met je oude mobo en oude videokaart :?
Als dat zo is verklaart dat een hoop ;)
Mocht dit dus het geval zijn, Windows opnieuw installeren B)

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-05 11:34
En zorg ervoor dat je NIET de IDE-drivers installeert van NVidia, die zijn overbodig en zouden dit soort problemen kunnen geven... Als safe-mode nog werkt, moet je ze daar verwijderen en het opnieuw proberen.

• ikbenwouter
Het was een verse Windows install uiteraard (toch bedankt voor de tip), zo slim ben ik nog wel ;)
En die IDE-drivers problemen had ik ook van gehoord dus die heb ik nooit geinstalleerd. Waarschijnlijk krijg ik morgen een nieuw moederbord en kan ik zien of het daar aan ligt.

[ Voor 6% gewijzigd door ikbenwouter op 14-09-2005 11:37 ]

Verwijderd

die ide driver problemen was met eerdere versies van nforce, tegenwoordig is dat volgens mijn geen probleem meer, ik heb em gewoon geinstalleerd zonder problemen (nforce 6.66)

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
Verwijderd schreef op woensdag 14 september 2005 @ 12:30:
die ide driver problemen was met eerdere versies van nforce, tegenwoordig is dat volgens mijn geen probleem meer, ik heb em gewoon geinstalleerd zonder problemen (nforce 6.66)
Welke maxtor schijf heb je precies?
Het kan zijn dat je net de verkeerde hebt die niet goed overweg kan met de Nforce4 chipset...
Zie Compatibiliteit Maxtor DiamondMax10

• ikbenwouter
Ik krijg morgen een Hitachi Desktstar T7K250 250 GB S-ATA schijf binnen dus dan kan ik straks in ieder geval uitsluiten dat het aan de Maxtor ligt. Hopelijk is het probleem dan opgelost.

Welke Maxtor schijf ik heb zal ik morgen gelijk even checken, van welke datum. Ik heb hem een maandje of 3 terug gekocht dus het zou heel goed kunnen dat het er eentje van voor februari.

• ikbenwouter
Ok, het probleem is met de Hitachi schijf opgelost. Blijkbaar had mijn moederbord problemen met mijn Maxtor harde schijf van April 2005 zodra ik de videokaart drivers ging installeren.

Met de Hitachi ging het probleemloos en de Maxtor hangt er nu bij als 2e schijf.

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-05 11:34
Verwijderd schreef op woensdag 14 september 2005 @ 12:30:
Dit is voor veel mensen verschillend. Ook ik heb er geen problemen mee gehad, totdat ik images ging mounten met Starforce-protectie. Ik schakel dan met Starforce Node en CD-players uit, maar toch bleef hij het niet doen. Na de drivers verwijderd te hebben werkte het echter weer. Dus helemaal probleemvrij zijn ze voor bijna niemand.

• mertun
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-05 15:15
Heb hetzelfde probleem gehad, uiteindelijk een pata schijf uit mijn server erin gehangen als 1e schijf en de sata maar in mijn server gezet, nu werkt alles naar behoren.

Maar ik lees hier dat de nvidia drivers niet nodig zijn, dat was bij mij dus wel het geval, zonder drivers werd geen hdd gedetecteerd en met drivers ging het even goed tot in windows en dan werd de schijf soms niet meer gedetecteerd...... (ook een maxtor trouwens..)

Das nie neijt

Pagina: 1