[PHP] Inloggen op website

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

• Cliff
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-09-2025
Hallo,

Ik heb een website waarbij je op verschillende delen moet inloggen. De verschillende delen gebruiken wel dezelfde wachtwoorden.

Ik zou graag iets maken (in PHP?) waarbij er een inlogscherm op de website verschijnt. Vervolgens na inloggen slaat men de inloginformatie op in een cookie (wachtwoord moet versleuteld zijn) en deze informatie wordt dan doorgegeven wanneer er een ander wachtwoordbeveiligd deel van de website bezocht wordt, zodat er niet opnieuw overal ingelogd moet worden.

Er is wel het één en ander te vinden op bv.hotscripts, maar ik heb een probleem: ik heb geen mySQL ondersteuning. Ik heb wel gebruikerslijsten met wachtwoord en andere gegevens. Deze gegevens zijn in één bestand waarbij de 'velden' gescheiden zijn met een ;

Kan iemand mij een beetje opweg helpen? Is er een uitleg waar ik zoiets kan leren te maken of is er een script wat ik kan aanpassen?

Hartelijk dank,

Cliff.

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08:58

DataGhost

iPL dev

je zou het ook zo kunnen doen dat je eerst een taal leert voordat je ermee aan de gang gaat en als je er dan nog niet uit komt pas vraagt

dat je na 5 jaar nog steeds niet weet dat we standaard groeten... en wat meer eigen inzet tonen...

[ Voor 32% gewijzigd door DataGhost op 09-09-2005 13:36 ]

• flashin
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-12-2023
htaccess

• XippIX
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
op die manier hoe jij vermeld gaat het lastig werken. begin gewoon met een nieuw en 1 goed universeel script. Wat gewoon werkt voor je hele site. Gebruik anders gewoon een mysql database, of gebruik sessies. Begin maar eens met een boek te lezen over php, of om Phpfreakz Officiele php site

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 30-04 18:21

MueR

Admin Devschuur® & Discord

is niet lief

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Verwijderd

en php-sessies, cookies, het staat allemaal op php.net. Je tikt gewoon in de url php.net, dan een slash (/), en dan hetgene wat je zoekt, bijvb. sessions. 9 van de 10 keer zie je direct wat je zoekt.
Geen dank voor deze gratis cursus zoeken in php.net.

Overigens, met textdatabase moet je wel even oppassen dat mensen het niet zomaar kunnen downloaden, of nog erger, overschrijven met uploaden. (want downloaden zou nog niet zo erg zijn als je het wachtwoord versleuteld met md5). Maar dat moet volgens mij met htaccess wel af te dwingen zijn.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2005 13:47 ]

• XippIX
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 13:46:
[...]

en php-sessies, cookies, het staat allemaal op php.net. Je tikt gewoon in de url php.net, dan een slash (/), en dan hetgene wat je zoekt, bijvb. sessions. 9 van de 10 keer zie je direct wat je zoekt.
Geen dank voor deze gratis cursus zoeken in php.net.
ja? en wat heeft dat voor een toegevoegde waarde aan dit topic? ik geef toch ook geen cursus googlen? Geen dank voor deze nutteloze informatie ;) (kom op zeg Tzar :P )

Verwijderd

XippIX schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 13:48:
[...]

ja? en wat heeft dat voor een toegevoegde waarde aan dit topic? ik geef toch ook geen curcus googlen? Geen dank voor deze nutteloze informatie ;) (kom op zeg Tzar :P )
:P Ik bedoelde alleen te zeggen dat wat hij wilde ongetwijfeld heel makkelijk te vinden was op internet, maar ik wou hem toch nog ergens mee helpen :D
Ik had namelijk text-file lezen, md5-versleuteling en session-variabelen laatst ontdekt en geschreven binnen een uur, terwijl ik nooit wat met php doe.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2005 13:54 ]

• XippIX
  • Niet online
hehe oke dan, overigens is de topic starter nergens meer te vinden :P

Dit is misschien toch nog wel handig voor hem en anders zou ik zeggen leer eens de taal eens, en kom dan met een code voorbeeld, ipv te zeggen ik wil dit, ik weet niet hoe het moet, dus help me maar.

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-04 22:07

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Hier is meer dan genoeg over te vinden met 5 minuten Google-werk. Volgende keer dus iets meer moeite doen asjeblieft. :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.