Waarschijnlijk is de link gewoon te lang om in het menu te passen, en gaat het daarom op de volgende regel verder.
De gebruikte browser is Firefox 1.06 op Ubuntu Hoary 64 bit. Ik heb geen vergrootte letters o.i.d. (Ctrl+0 verandert dus niets).
Verwijderd
Als er Microsoft in de naam staat kun je er in mijn geval gevoeglijk vanuit gaan dat ik het niet geïnstalleerd heb. En waarom zou ik, er zijn zat mooie fonts.Verwijderd schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 13:29:
-knip- Kan de TS bevestigen dat hij de standaard Microsoft fonts niet geinstalleerd heeft?
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2005 13:31 ]
* media-fonts/corefonts Latest version available: 1-r2 Latest version installed: 1-r2 Size of downloaded files: 3,842 kB Homepage: http://corefonts.sourceforge.net/ Description: Microsoft's TrueType core fonts License: MSttfEULA
Compatibiliteit?Verwijderd schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 13:31:
[...]
Als er Microsoft in de naam staat kun je er in mijn geval gevoeglijk vanuit gaan dat ik het niet geïnstalleerd heb. En waarom zou ik, er zijn zat mooie fonts.
[ Voor 33% gewijzigd door Osiris op 09-09-2005 13:32 ]
Ja, dat weet ik. Het ubuntu-pakket heet msttfcorefonts, en die heb ik dus niet geïnstalleerdOsiris schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 13:32:
* media-fonts/corefonts Latest version available: 1-r2 Latest version installed: 1-r2 Size of downloaded files: 3,842 kB Homepage: http://corefonts.sourceforge.net/ Description: Microsoft's TrueType core fonts License: MSttfEULA
Ik wel iig, zou idd aan 't font kunnen liggen
[...]
Compatibiliteit?
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2005 13:37 ]
SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate
Hij stelt niet dat men rekening met hem moet houden, maar constateert gewoon iets wat bij hem niet goed werkt en dat hij niet bereid is de MS Eula te accepteren om het wel te laten werken.Apen-nootjes schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 14:30:
Tsja.. dan zijn er dus 2 mogelijkhedenJe blijft met deze fout zitten, of je gaat er toch mee accoord en installeert het gewoon...
Als je namelijk helemaal compatible wilt zijn en totaal onafhankelijk van ook maar enige ondersteuning van welk OS dan ook heb je namelijk maar 5 lettertypen
namelijk:
Serif
SansSerif
MonoSpaced
Dialog
DialogInput
(Volgens mijn JAVA boek)
Lijkt me niet dat je dan dus met iedereen rekening kan houden
Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl
[ Voor 27% gewijzigd door addictive op 09-09-2005 14:48 ]
Dat is precies wat Ctrl+0 ook doet. En, dat doet dus niets, ik gebruik namelijk al de normale grootte.addictive schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 14:48:
wanneer je onder 'text size' in het 'view' menu even klikt op 'normal size' is dan niet opgelost?
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2005 14:51 ]
Het bedrijf heet Microsoft, en je kunt ook wat meer ontspannen reageren. Niemand hier zit op jouw mening te wachten over Microsoft, of de Glorieuze Waarheid van Linux.Verwijderd schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 13:41:
Feit is dat er een M$ EULA op zit, en daar ga ik niet mee accoord. Ik kan dat pakket dus niet gebruiken.
Klaar voor een nieuwe uitdaging.
C'm on gast, wees zelf es wat meer relaxed. Hij geeft gewoon aan dat hij [al dan niet uit princiepe, zijn zaak] de MS-fonts package wil installeren en vraagt zich af of jullie een andere oplossing zouden willen proberen (en dat niet eens expliciet). En dan kan het antwoord 'ja' of 'nee' zijn, meer is er niet nodig.chem schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 14:55:
Het bedrijf heet Microsoft, en je kunt ook wat meer ontspannen reageren. Niemand hier zit op jouw mening te wachten over Microsoft, of de Glorieuze Waarheid van Linux.
[...]
Het gaat me om vrijwel elke post van de TS hier; hij suggereert dat er geen rekening wordt gehouden met alternatieve browsers - wat zeker niet het geval is. Wel zou hij ook zelf moeten overwegen waar de oorzaak van het probleem zit; en in *mijn* mening is dat eerder door het ontbreken van een lettertype bij de gebruiker dan de CSS.Glimi schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 15:10:
[...]
C'm on gast, wees zelf es wat meer relaxed. Hij geeft gewoon aan dat hij [al dan niet uit princiepe, zijn zaak] de MS-fonts package wil installeren en vraagt zich af of jullie een andere oplossing zouden willen proberen (en dat niet eens expliciet). En dan kan het antwoord 'ja' of 'nee' zijn, meer is er niet nodig.
Om nou zo te reageren alleen voor M$?
Verwijderd
Het werkt ook zonder dat lettertype, het is immers enkel een cosmetische 'bug' en beperkt verder geen functionaliteit.Verwijderd schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 15:36:
Als ik het arial lettertype niet mooi vind, moet ik toch ook kunnen werken zonder dat lettertype. Net als mensen die liever Fx dan IE gebruiken dat ook moeten kunnen.
Intentionally left blank
---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate
Je mag gewoon 'nee, kost te veel tijd, sorry'. Of 'nee, sorry, we hebben de aname dat arial geïnstalleerd is, omdat dat bij 99% van de PC's zo is'. Hij vraagt het alleen maar, niet geschoten is altijd mis.Spider.007 schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 16:05:
Het probleem zit hem imo ook meer in het feit dat de TS een cosmetisch fout vindt, zich realiseert dat het komt doordat hij een bepaald pakket niet heeft geinstalleerd en vervolgens besluit een topic te openen met de vraag het op te lossen. Je kan gewoon niet verwachten dat er rekening wordt gehouden met tekstbrowsers, mensen die geen toetsenbord of muis hebben, of mensen die lettertypen weigeren te installeren. Ergens moet immers een aanname kunnen worden gemaakt over de basisconfiguratie van de gemiddelde gebruiker? Om vervolgens heel hard te weigeren het probleem wat je zelf veroorzaakt op te lossen en bij degene neer te leggen die je een dienst aanbiedt is niet zo netjes
Verwijderd
Dar is imho ook redelijk normaal. Als je met een doodnormale linux distributie dergelijke imperfectheden ziet, mag je dat gerust melden. Waarom denk je dat ik meteen wist wat ht probleem was en hoe het wellicht opgelost zou kunnen worden? Dat is iets waar bij het testen overheen gekeken is. En volgens mij is het eenvoudig te herstellen.Spider.007 schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 16:05:
Het probleem zit hem imo ook meer in het feit dat de TS een cosmetisch fout vindt, zich realiseert dat het komt doordat hij een bepaald pakket niet heeft geinstalleerd en vervolgens besluit een topic te openen met de vraag het op te lossen.
Dat kun je wel. De expertise is aanwezig. Het zal niet voor het eerst zijn dat adviezen uit gemakzucht aan de kant geschoven worden. Welnu, als dat gebeurt, dan wil ik als gebruiker zien dat dat gebeurt door iemand die er iets over te vertellen heeft. Afaik passeer je je collega crewleden met deze uitspraken.Je kan gewoon niet verwachten dat er rekening wordt gehouden met tekstbrowsers, mensen die geen toetsenbord of muis hebben, of mensen die lettertypen weigeren te installeren.
Ja, er kan worden uitgegaan van een kale Windows, Mac OS X of Linux installatie. En aangezien Ubuntu zeker niet de minste is, is het volgens mij niet teveel gevraagd.Ergens moet immers een aanname kunnen worden gemaakt over de basisconfiguratie van de gemiddelde gebruiker? Om vervolgens heel hard te weigeren het probleem wat je zelf veroorzaakt op te lossen en bij degene neer te leggen die je een dienst aanbiedt is niet zo netjes
Intentionally left blank
wat een kutbrowser!crisp schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 16:24:
Ik heb overigens nog even gekeken in de CSS; technisch gezien zou de tekst gewoon over 2 regels verdeelt moeten worden, en wat denk je? In Deer Park alfa 2 gebeurd dat ook gewoon.
Het is dus feitelijk gewoon een bugje in Firefox 1.0.6
Verwijderd
Aha, dus als ik een standaard $randomUNIXos-font niet heb op mijn (in dit geval fictieve) Windows-installatie, dan moet ik ook maar stikken?Dennahz schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 17:30:
Pff, ik erger me altijd zo aan mensen die absoluut geen Microsoft software ofzo willen installeren ook al ist maar een fontje ofzo.. want stel je voor Microsoft![]()
![]()
Doe gewoon niet zo moeilijk en installeer dat font, dan ben je van dat gezeik af.. en je systeem wordt er niet slechter van hoor.. en btw, wie leest er nou eula's?
[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2005 17:36 ]
[ Voor 23% gewijzigd door Daniel op 09-09-2005 19:07 ]
Verwijderd
Zijn tweakers in de ogen van de Gemiddelde mensch niet hoogst uitzonderlijk?crisp schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 19:02:
[...]
Die analogie gaat hier gewoonweg niet op omdat IE (helaas) nog door zo'n 40% van onze userbase wordt gebruikt. Firefox op een box zonder MS Core fonts is net als Lynx echter hoogst uitzonderlijk...
Intentionally left blank
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq