Toon posts:

2 wireless netwerken koppelen

Pagina: 1
Acties:
  • 42 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb 2 SMC routers staan. De een word gebruikt voor een ADSL verbinding en de ander voor Wireless Lan. Hoe kan ik deze met elkaar koppelen zodat alle PC op WLan ook toegang hebben tot het internet?

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08:18
De AP gewoon inprikken in de eerste router die het internet verzorgt.
IPadres in de juiste range, en klaar.

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
Hallo...
Staat daar niks over in in je handleiding?
Heb je gezocht op Google?

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben vast een beetje dom. Maar wat is AP? Verder de routers staan dusdanig ver uit elkaar dat er geen LAN-kabel tussen kan

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
AP - Access Point

Verwijderd

Topicstarter
Okay. Ik heb nu dus 1 WLAN router staan. Deze zou draadloos moeten communiceren met de andere wirelessrouter welke functioneerd als ADSL-router. Bijde zijn van SMC. Ik kan in de handleiding niet terug vinden (ook niet op internet) hoe ik dit moet instellen

• Paradox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-05 22:32
ik neem aan dat je ook bij de smc site hebt gekeken voor de handleiding?
ik kan het me niet voorstellen dat ze geen handleiding online hebben staan

http://www.smc.com/index....riteria&localeCode=EN_NLD

daar vul je je nummertjes in van het product wat je hebt
ik weet wel dat je een wlan router hebt maar nou niet echt welk type
misschien moet je nog even wat verder kijken op de website van smc.

Verwijderd

Topicstarter
De handleiding staat hier: http://www.smc.com/files/AR/MN_SMCWBR14T-G_EN.05.30.05.pdf
Alleen ik kan er niets over terugvinden

• jvvv
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-11-2025
Je hebt twee draadloze routers.... Is eentje niet genoeg? Ik zie niet echt wat je allemaal bedoelt..

Geef eens de productcodes van de zaken die je hebt liggen.

Verwijderd

Topicstarter
Als ik een router zou gebruiken is de afstand te groot. De router voor het WLAN is een SMCWBR14T-G ik weet het type van de ADSL router zo niet. Dit is in iedergeval ook een SMC router.

Er was dus al een bestaand 'netwerk'. Meerdere PC maakte al gebruik van draadloos ADSL. Vervolgens zijn er 8 PC bij geplaatst welke in een WLAN zitten. Dit werkt prima. Maar nu wil ik op die PC ook internet. Ik krijg op de eerste 2 PC wel het signaal van het Wireless modem/router, maar wil alle PC gebruik laten maken van deze internet toegang. Ik gebruik op alle PC Windows XP

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:18

Korakal

Up up up!

In de handleiding is wel te vinden of je router een 'repeater' mode ondersteunt. Zoniet, dan moet je 'm óf bedraad verbinden en als AP gebruiken, óf naar een repeater op zoek gaan: [search=wireless repeater]. Ik vind trouwens wel dat je je er een beetje gemakkelijk vanaf maakt, ik zie weinig initiatief van jouw kant, dat is wel iets wat we hier van je verwachten.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.