Heeft iemand hier ervaring met het probleem dat als je een <svg> of <symbol> tag binnen een svg document gebruikt en dit bestand opent in Illustrator (getest met versie 10 en 11) dat alles binnen de geneste svg/symbol tag dan horizontaal gespiegeld wordt? Voorbeeld:
Dit ziet er prima uit in de Adobe SVG viewer binnen IE/FF maar als je het opent in Illustrator zie je dat de tekst binnen <symbol> en <svg> gespiegeld is (de svg staat zelfs onderaan de pagina).
Ik heb juist een symbol of svg tag nodig omdat die viewBox ondersteunen. Als je direct binnen de svg/symbol tag eenzelfde tag gebruikt wordt het weer teruggeflipped maar daardoor kloppen m'n coordinaten weer niet.
Het gaat er vooral om dat ik kan aantonen of dit een bekend probleem is en of er omheen te werken is.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
| <?xml version="1.0" standalone="no"?>
<!DOCTYPE svg PUBLIC "-//W3C//DTD SVG 1.0//EN" "http://www.w3.org/TR/SVG/DTD/svg10.dtd">
<svg width="113" height="28" xmlns="http://www.w3.org/2000/svg">
<defs>
<symbol id="test_a">
<text font-size="10" x="104.5" y="24.5" fill="#000000" text-anchor="end" baseline-shift="baseline"><![CDATA[USING SYMBOL]]></text>
</symbol>
<g id="test_b">
<text font-size="10" x="104.5" y="24.5" fill="#000000" text-anchor="end" baseline-shift="baseline"><![CDATA[USING GROUP]]></text>
</g>
<svg id="test_c">
<text font-size="10" x="104.5" y="24.5" fill="#000000" text-anchor="end" baseline-shift="baseline"><![CDATA[USING SVG]]></text>
</svg>
</defs>
<use xlink:href="#test_a" width="113" height="28"/>
<use xlink:href="#test_b" width="113" height="28"/>
<use xlink:href="#test_c" width="113" height="28"/>
<text font-size="10" x="104.5" y="40" fill="#000000" text-anchor="end" baseline-shift="baseline"><![CDATA[NORMAL]]></text>
</svg> |
Dit ziet er prima uit in de Adobe SVG viewer binnen IE/FF maar als je het opent in Illustrator zie je dat de tekst binnen <symbol> en <svg> gespiegeld is (de svg staat zelfs onderaan de pagina).
Ik heb juist een symbol of svg tag nodig omdat die viewBox ondersteunen. Als je direct binnen de svg/symbol tag eenzelfde tag gebruikt wordt het weer teruggeflipped maar daardoor kloppen m'n coordinaten weer niet.
Het gaat er vooral om dat ik kan aantonen of dit een bekend probleem is en of er omheen te werken is.