Ervaringen met ROUTIT

Pagina: 1
Acties:
  • 2.032 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flyduck
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-03 13:37
Ik wil graag weten wat jullie ervaringen zijn met het bedrijf Routit. Wij zijn zelf CSP partner van Routit.
De afgelopen week heeft Routit 4 grote storingen en erg veel downtime gehad.
Ben dus eigenlijk op zoek naar reacties van andere CSP partners en hun ervaringen mbt het opleveren van ADSL lijnen en ervaringen over de support.

Ik moet zeggen dat ik in het begin erg tevreden was, maar ik denk dat ze veel te snel groeien.
Kwaliteit van de support is erg afhankelijk van de persoon die je aan de lijn krijgt op dat moment. Daar tegenover staat dat je over het algemeen wel snel iemand aan de lijn krijgt.

Zijn er mensen die deze regel lezen? Graag terugkoppeling gewenst (onopvallend)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scubapro
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-11-2022
Wij zijn sinds kort ook CSP. Het probleem wat ik heb is dat er te veel verrassingen achteraf zijn. Zo staat er in het productoverzicht niets over afsluitkosten bij een BBNed lijn. Op basis van het productoverzicht doe je een voorstel bij je klant. Na het aanvragen van de nieuwe lijn staat er in eens 75 euro afsluitkosten bij wanneer onze klant er van af wil. Omdat de marges al minimaal zijn lopen wij dus het risico om nog geld te moeten toeleggen ipv dat we er een paar centen aan overhouden.

Verder lopen CSPers te veel risico voor te weinig marge. Als je klant niet meer wil of kan betalen tijdens een contract zit je als CSP met de gebakken peren en kun jij opdraaien voor de kosten en moet er dus flink wat geld bij.

Je bent pas echt lui als je het gemak niet zoekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flyduck
Vandaag weer de hele middag last van storingen bij Routit / BBNED :(
Is echt om gek van te worden.
We hebben een grote klant die op VOIP & Terminal server draait, en is helemaal afhankelijk van zijn dsl verbindingen, en deze zijn nu al voor de 5e keer in 2 weken tijd down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klovan
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-08 22:37
Ja, vandaag een algehele storing bij Routit, vanaf een uurtje of 11 tot 14. En je kon Routit niet bereiken omdat ze zelf waarschijnlijk iets van VOIP hebben en dat er dus ook uitlag. Naderhand toen ze wel weer via de telefoon 'bereikbaar' waren, werd er na 45 minuten nog steeds niet opgenomen. De laatste tijd zijn er vaker storingen bij Routit, dus dat is erg irritant.

Ik lees net dat de storing van vandaag werd veroorzaakt door een Ddos-attack op één van de core-switches.

[ Voor 15% gewijzigd door Klovan op 16-09-2005 16:38 . Reden: toevoeging Ddos ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flyduck
Ja die uitleg heb ik ook gelezen, vind het alleen beetje vage verklaring. Ik vind het nogal wat dat je blijkbaar met een DDOS attack een 1gbit uplink naar de AMS-IX plat kan leggen.
Verder hebben wij nu nog steeds +/- 50 klanten met een KPN verbinding die nog steeds geen internet hebben. Ik vraag me af hoe dat dan kan als het alleen een DDOS attack is geweest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20:30

netblade

Sunrise

Hmm hier ook last gehad...
Op m'n werk, 50min in de wachtstand gehangen, waar ze trouwens wel hele relaxte lounge muziek aan hadden staan >:) .

Afgelopen weken inderdaad veel downtime gehad. En opeens vinden ze me niet meer zo gek met m'n telfort edge kaartje >:)

There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Routit heeft erg veel downtime gehad de laatste tijd.
en dat was ook zeer lastig bij het bedrijf waar ik werk.
vanmorgen ook weer om 11 uur down en routit niet te bereiken.
en die ddos aanval, ik vind het wel erg vreemd want zoiets heb ik nog nooit gehoord bij
@home of upc. ( ik heb zelf bij upc gewerkt. )

met andere woorden het is een teringzooitje daar!!
en wij verkopen het ook niet meer en dat vinden ze daar niet leuk.
tevens zijn de afsluitkosten belachelijk en ook bij abbonement verhogingen vragen ze 50 euro.

van mij krijgen ze een dikke 2.

en vandaag was ik behoorlijk pissed dat het niet werkte simpel weg omdat ik bij de politie via internet aangifte moest doen en het lag dus alweer eruit. bij de politie wordt je op het bureau gewoon weggestuurd.

Voor de mensen die de contracten van routit lezen, ze hebben er al 3,5 dagen uitgelegen en
de adsl abbo's voor telewerker hebben een uptime garantie van 95% dus als ik dat goed zeg is dat 3,8 dagen ongeveer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 23:02:
en vandaag was ik behoorlijk pissed dat het niet werkte simpel weg omdat ik bij de politie via internet aangifte moest doen en het lag dus alweer eruit. bij de politie wordt je op het bureau gewoon weggestuurd.
Dus omdat de politie geen tijd voor je heeft, ben je pissed op Routit? :?
Uiteraard snap ik dat het een door het ander komt, maar je doet het voorkomen alsof Routit iets met je aangifte van doen heeft.
Voor de mensen die de contracten van routit lezen, ze hebben er al 3,5 dagen uitgelegen en
de adsl abbo's voor telewerker hebben een uptime garantie van 95% dus als ik dat goed zeg is dat 3,8 dagen ongeveer.
Goed rekenen: 95% uptime betekent dat ze er per jaar 18,25 dagen uit mogen liggen. Daarnaast durf ik te wedden dat ze zichzelf volledig ingedekt hebben en niet 'gepakt' kunnen worden op veel downtijd.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 16:09
438 uur downtime valt binnen die 95%, wat idd 18,25 dagen inhoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-09 01:41
pven schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 23:14:
[...]
Goed rekenen: 95% uptime betekent dat ze er per jaar 18,25 dagen uit mogen liggen. Daarnaast durf ik te wedden dat ze zichzelf volledig ingedekt hebben en niet 'gepakt' kunnen worden op veel downtijd.
Alleen als ze ook in het contract aangegeven hebben dat ze de uptime garantie geven op jaarbasis, en dan nog zouden ze een onderhoudsvenster kunnen hebben waardoor die 18,25 dagen wel eens niet het juiste getal zou kunnen zijn.

* aZuL2001 durft zijn klanten gerust een uptime garantie van 99,999 % te geven (tussen 02.00 en 03.00 uur) :+

Abort, Retry, Quake ???

Verwijderd

jullie hebben gelijk, ik had het verkeerd geteld.
wat betreft die aangifte, het is heel irritant als je aangifte wilt doen bij de politie en daar weggestuurd wordt.
Om vervolgens op kantoor te komen om daar via internet aangifte te doen en dan te horen krijgen dat internet het weer niet doet.

Wij verkopen liever @home hier in de buurt maar op dit moment werken de diensten weer wel van routit. Ze moeten alleen beter telefonisch bereikbaar zijn.

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2005 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie dat de laatste post hier van 17-09-2005 is. Zijn er ondertussen al andere ervaringen met deze provider?

Ze claimen namelijk een betrouwbare profesionele partner te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 08:09
Hoe zijn jullie ervaringen tegenwoordig met routit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 08:09
Nog updates hoe routit tegenwoordig bevalt?

Verwijderd

Moet ook aangeven dat de support en technische ondersteuning en naleveringen van RoutIT heel goed zijn. KPN kan hier nog van leren met dat putjes gedrag van ze..
Pagina: 1