3dmark03 score 2500 punten omlaag

Pagina: 1
Acties:

• HydroDiOxide
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-08-2025
Heb gisteren een Zalman cnps600-cu cooler geinstalleerd. Vandaag 3dmark03 maar weer eens gedraaid om even een stressed temps overzichtje van mijn systeem te hebben, blijkt dat mijn score 2500 punten omlaag is gegaan. Deze zat vorige week in de 7900's en vandaag in de 5400's. Enig idee of dit met de temps van de cpu te maken zou kunnen hebben?

Ik heb de cnps6000-cu op een xp 2200+ met de fanspeed vol open: temps rond de 57C en mijn mobo doet 44C (met asus probe).
Verder een Noisetaker dual fan van Enermax PSU (voor extra out-take) en nog een extra 80mm outtake van Nexus die op 5 volt draait).
Graka is een Leadtek 6800 128mb (AGP, a400 TDH) waarop ik met rivatuner 6 vp open heb gezet in plaats van 5.

Het vreemde is dat deze temps eigenlijk hetzelfde zijn als voor het installeren van de Zalman en Nexus (voor die tijd had ik alleen de out-take van de Noisetaker en een Spire Whisperrock IV op de 2200).

Zou het kunnen zijn dat ik de core beschadigd heb met het installeren van de nieuwe cooler en dat daardoor mijn score omlaag is gegaan?

"Overspecialize and you breed in weakness..." Major Motoko Kusanagi

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
Als de core beschadigd raakt, werkt ie gewoon niet meer.
Heb je wel iets tussen de cooler en cpu gedaan (thermal grease; Arctic Silver 5 bijv.)?

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• HydroDiOxide
Yup, zit er netjes tussen. Ik ben er achter gekomen dat het niets met de temps te maken heeft. Na het naspitten van mijn Forceware CPL kwam ik erachter dat ik bij alle apps 4x AA aan had staan (global settings), even uitgezet en nu weer 7988 gescored. Lekker handig, sorry.

Mijn CPU is waarschijnlijk de bottleneck op dit moment, niet? Of kom je met een 6800 GPU zowieso niet boven de 8000 in 3dmark03?

• FreeMen
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 28-03 19:46
Heb je enkel de vp geopend of ook de pipelines? In het geval dat je ook de pipelines geopend hebt dan zal de cpu waarschijnlijk niet krachtig genoeg zijn. In het geval je geen extra pipelines geopend hebt is het een redelijk normale score mi.

• HydroDiOxide
FreeMen schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 13:38:
Heb je enkel de vp geopend of ook de pipelines?
Helaas resulteerde het openen van de laatste 4 pipelines via Rivatuner in nogal wat artifacts en hele fraaie crashes in 3dmark. Geen optie dus...

Voor de rest een goede score voor mijn specs dus.

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Nope kan hoger volgens mij, tis te zeggen als je nog overclock gaat die hoger. Ik haal met een 6800LE iets over de 10 000 punten (stock koeling, 12x1,6vp en 380/874). Maar dit heeft niet veel met je cpu te maken denk ik. 3DMark is trouwens niet zo'n goede test vind ik persoonlijk, ik kijk liever naar wat mijn pc in games doet.
Pagina: 1