Toon posts:

Kan ik een scanner of andere twain source sharen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een ethernet netwerk en heb een simpel primax scannertje en digitale fotocamera. Is er bijv. een programmatje om dit e sharen???????

:7:7:7:7:7:7:7:7:7:7:7:7:7:7:7:7:7:7:7:7:7:7:7:7:7:7:7

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Dacht het niet. Ik zou eigenlijk ook wel eens scanner willen delen in een netwerk, maar ik denk dat ik het moet doen met een printer delen.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

• teigetjuh
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Normaal kun je een scanner niet delen. De duurdere scanners van bijvoorbeeld HP kunnen wel als netwerkdevice gebruikt worden.

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Normaal kun je een scanner niet delen. De duurdere scanners van bijvoorbeeld HP kunnen wel als netwerkdevice gebruikt worden.
kan geloof ik ook met bepaalde epson scanners maar ook alleen omdat ze daar speciale drivers voor gemaakt hebben. normaal gesproken kan het niet.

• Whizzer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-08 11:58

Whizzer

Flappie!

Net zoals HP een aantal Printservers heeft, zijn er ook Scannerservers... vraag me niet welk merk, maar ik geloof ook van hp... Vraag me helemaal niet in welke winkel dat ze liggen... Maar ze bestaan echt, want ik heb ze in m'n handen gehad bij een bedrijf...

Kost alleen wel knaken natuurlijk, dus het is zelf even bepalen hoe hard je er een nodig hebt..

Ik ben geweldig.. en bescheiden! En dat siert me...

Verwijderd

Microtek kan het ook, hebben we hier geshared op het netwerk

• teigetjuh
  • Niet online
Ik zei ook bijvoorbeeld HP. Andere merken zullen ook hun oplossingen hebben.

Verwijderd

Op dinsdag 16 januari 2001 15:40 schreef teigetjuh het volgende:
Ik zei ook bijvoorbeeld HP. Andere merken zullen ook hun oplossingen hebben.
hey chill, ik val je niet aan, ik meld het alleen maar ff!

• teigetjuh
  • Niet online
Het was ook niet persoonlijk tegen jou, maar er waren er meer die opmerkingen maken dat het niet alleen mogelijk is met een HP terwijl er wel duidelijk in staat dat het onderandere mogelijk is met een HP. Het valt me gewoon op dat er heel vaak heel slecht wordt gelezen.

Verwijderd

Er zijn een paar oplossingen. Als je scanner onder Linux werkt ben je uit de brand. SANE heeft namelijk een netwerkserver ding waarmee je een win32 (weet ik niet zeker) of andere Linux client op kan hangen en dan kun je op die manier scannen...

Andere oplossing is om bijvoorbeeld VNC te installeren op de server en dan met de VNC client op de client naar de server te connecten en zo kun je heel die PC overnemen...
Succes :)

• Whizzer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-08 11:58

Whizzer

Flappie!

Op dinsdag 16 januari 2001 16:18 schreef teigetjuh het volgende:
Het was ook niet persoonlijk tegen jou, maar er waren er meer die opmerkingen maken dat het niet alleen mogelijk is met een HP terwijl er wel duidelijk in staat dat het onderandere mogelijk is met een HP. Het valt me gewoon op dat er heel vaak heel slecht wordt gelezen.
Chill, chill... Ik noemde zomaar een zijstraat hoor... Maar ik zal me dan een opstellen als nationaal radio- en/of tv-station. Epson, Microtek, Canon, YakkieTakkie :? , zo, heb ik in ieder geval geen voorkeur gegeven of reclame voor maar 1 produkt gemaakt ;)

Ik ben geweldig.. en bescheiden! En dat siert me...

• Martin Sturm
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13-08 12:34
Op dinsdag 16 januari 2001 15:38 schreef drLiter het volgende:Microtek kan het ook, hebben we hier geshared op het netwerk
Wij hebben thuis ook een microtek, maar hoe gaat dit dan (ik heb persoonlijk er nog niet echt naar gekeken...)
Op dinsdag 16 januari 2001 16:43 schreef fkooman het volgende:Er zijn een paar oplossingen. Als je scanner onder Linux werkt ben je uit de brand. SANE heeft namelijk een netwerkserver ding waarmee je een win32 (weet ik niet zeker) of andere Linux client op kan hangen en dan kun je op die manier scannen...

Andere oplossing is om bijvoorbeeld VNC te installeren op de server en dan met de VNC client op de client naar de server te connecten en zo kun je heel die PC overnemen...
Succes :)
Met VNC is niet echt praktisch, aangezien je (bij een win98 server dus.. :( ) de persoon die achter die computer bezig is, ook niets meer kan doen. Ok, het kan wel, maar dan krijg je zo een wedstrijd wie het eerste de muis op de goede plaats heeft :Y)

Linux is maybe wel leuk, maar het is een beetje jammer dat onze scanner niet onder linux wordt ondersteund... :(

Verwijderd

ook een Umax1600 (<<200 piek) kan standaard gedeeld worden, zit bij de originele software!
Pagina: 1