Sweex voedingen, zijn ze verbeterd?

Pagina: 1
Acties:
  • 132 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Topicstarter
In de computerwinkel waar ik werk/aanwezig ben hebben we weer een nieuwe lading Sweex voedinkjes binnengekregen.

Deze vond ik altijd een beetje twijfelachtig, weinig power wat eruit kwam, weegt niks, niet duurzaam etc.

We hebben nu goudkleurige 400w voedingen van Sweex met 2 fans en 350 watt voedingen, zilverkleurig met 1 fan van Maxpower. (ook als Sweex verkocht)

Wat mij ten eerste opvalt is dat ze veel zwaarder zijn dan eerst en de fans zijn stiller. :)

Ik heb nog niet de kans gehad om zo'n ding open te maken (garantie :() en ook niet om ze een beetje flink te belasten.
Heeft er iemand al zo'n "zware" Sweex in huis? Ervaringen? :)

De search geeft alleen oudere topics over Sweex voedingen.

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• Mentox
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-10-2025
ja, ik heb het ook gemerkt en merk het volgende:
1 ze zijn inderdaad stiller
2 de voltages op de 12v zijn hoger
3 de indeling van de voeding is anders

De test:
ik heb een computer met 2x 6800GT, AMD X2 4200, 2 raptors en 1GB ram.
deze draaid standaard met een zalman 400Watt

Nu heb ik de zalman vervangen door een Sweex het opstarten ging goed integenstelling van de vorige 400Watt sweex. maar zodra ik Doom 3 begin te draaien krijg ik een reboot. bij het branden met 4 dvd branders zakt het voltage naar 11.02v.

Mijn menig: ze zijn verbeterd maar het blijft troep :r

Het leven is als een medaille, het heeft een glimmende en een donkere kant.

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:10

DaRoot

Some say...

Wij hebben ze ook, maar dan de 350Watt met dual-fan goudkleurig. Collega's zijn er positief door verrast in vergelijking met de vorige series van hen. Zijn ook best stil inderdaad, en voelen stuk degelijker aan. Maar echt een serieuze test heb ik nog niet gedaan met deze voedingen. Ze zijn wel temperatuurgeregeld volgens mij.

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

Verwijderd

Branden met 4 dvd branders doe je natuurlijk ook elke dag :/ , lijkt me goede voeding voor normaal gebruik en niet ongelimiteerde beurs.

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 21:40
Mijn ervaringen zijn heel goed met die Maxpower voedingen (voor een standaard huis, tuin en keuken PC). Ik heb al een hoop Sweex behuizingen verkocht met zo'n Maxpower voeding erin en daar zijn er heel weinig van kapot gegaan.
Daarnaast heb ik al een aantal Antec voedingen verkocht waarvan de helft terugkomt voor RMA.

Dit is natuurlijk geen zaligmakende test, maar ik vind 't wel vreemd dat die Antec voedingen zo vaak terug komen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 12:14:
Branden met 4 dvd branders doe je natuurlijk ook elke dag :/ , lijkt me goede voeding voor normaal gebruik en niet ongelimiteerde beurs.
Als de zalman dat wel aankan, heb je wel een mooie vergelijking, niet? :)

Verwijderd

Tja, ik wijs op Welke voeding heb ik nodig? Deel 13.

Het opgegeven vermogen is en blijft gewoon het piekvermogen, niet het maximale. Dus wat Mento zegt, reboot en/of baggervoltage bij belasting, is wat te verwachten viel. Bij Zalman geldt 400W=400W, bij Sweex geldt 400W=300W(?).
Op de voeding zelf of in de handleiding moeten de maximale voltages (en dus het wattage) staan, wat op de buitenkant staat (of op de site) zijn de piekwaardes die soms 80% hoger liggen.

Oftewel: Duidelijke no-go. Wil je een budget voeding, kijk dan naar de Extreme Power lijn van Cooler Master. Beste prijs/kwaliteit verhouding die er is.
Verwijderd schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 12:14:
En reboots bij Doom 3 is wel normaal :?

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2005 13:15 ]

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:58
Verwijderd schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 13:15:
Tja, ik wijs op Welke voeding heb ik nodig? Deel 13.

.................

[...]

En reboots bij Doom 3 is wel normaal :?
Wel als je een Sweex voeding hebt :P

Systeem Specs

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Topicstarter
Ik denk dat we inmiddels allemaal wel bekend zijn met de OUDE sweex voedingen, daar heb ik het in dit topic dus niet over. :)

Dus het heeft geen nut om te posten dat je een jaar geleden een Sweex of Maxpower voeding kocht en dat het een schijtding was. :P
Het gaat er hier om of de nieuwe Sweex voedingen beter zijn dan die oude.

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• Mentox
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-10-2025
dreeke schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 21:47:
Ik denk dat we inmiddels allemaal wel bekend zijn met de OUDE sweex voedingen, daar heb ik het in dit topic dus niet over. :)

Dus het heeft geen nut om te posten dat je een jaar geleden een Sweex of Maxpower voeding kocht en dat het een schijtding was. :P
Het gaat er hier om of de nieuwe Sweex voedingen beter zijn dan die oude.
Sweex oud start hellemaal niet
Sweex nieuw start wel maar reboot bij Doom 3

Het leven is als een medaille, het heeft een glimmende en een donkere kant.

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-02 13:49

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Mento schreef op zaterdag 10 september 2005 @ 00:57:
[...]
Sweex oud start hellemaal niet
Sweex nieuw start wel maar reboot bij Doom 3
Mja is toch enige verbetering :P Je ziet nu Doom3 iig nog openen, zie je toch wat van de game.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Verwijderd

Het is en blijft idd troep. Had ooit 3 kasten van Sweex vanwege de goedkope prijs gekocht (Geloof me, ze waren toch een hele verbetering qua looks dan het stuk oud ijzer waar het eerst in zat). Daar zat in elk zo'n 300W voeding. Leuk, but no thanks. Eruit gesloopt en in 2 daarvan een Antec Truepower 550W erin gedaan. De 3e kast was voor een PIII - 1Ghz en daar is ie wel goed genoeg voor.

1 nadeel van die kasten waren wel dat ze zo slap waren als een blikje Red Bull. Snee me een keer helemaal open aan zo'n %$#@ kast, werd pissed en ik sla erop en ik kan nu een nieuwe halen. Total loss en net of ie een crash test heeft meegemaakt. Dus je kast lief behandelen. :?

Die 300W voedingen waren idd heel erg licht! Als een vlieg tegen je grote teen crashed, doet het nog meer pijn dan wanneer je zo'n voeding op je tenen krijgt. :?

Maar het blijft rotzooi. :)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2005 01:19 ]

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Ik snap het echt niet. Ik heb nog nooit problemen gehad met low-budget voedingen. Mijn PC draait zelfs op een oude codegen 250w voeding, en dan heb ik niet bepaald een zuinig systeem...

P4 2.4
ATi radeon 9800 pro
4 hdd's
cd+dvd

en nog wat crap die in me kast rondslingerd. Overigens heb ik nu een Zalman 300 wat die 11,30 volt levert. Nou wat een kwaliteit zeg...

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Verwijderd

Glashelder, daar kunnen we natuurlijk niet echt wat mee.

Eerst zeg je dat het geheel op een Codegen draait, vervolgens heb je het over een Zalman 300W die maar 11.30V geeft. Is dat hetzelfde systeem? Welke voltages geeft die Codegen? Wat doe je met je systeem? Als je alleen maar internet dan zal het wel lopen ja, zie ook het verhaal van Mento.
Je geeft geen informatie over je systeem.
Een P4 2.4GHz - Welke P4 2.4GHz? 4hdd's - 15k RPM SCSI of 5400RPM IDE maakt nogal een verschil. CD+DVD - CD+DVD wat? lezer? schrijver? combodrive?

• Lefty_38
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-11-2024
Zolang je geen high-end videokaart heb of 6 HDD's kan je makkelijk met een sweexje toe volgens mij. En als je geld hebt voor een videokaart van 500 euro kan er ook nog wel een voeding van 80,- af :Y)

Q6600 | 4GB | 24" Dell 2407-HC | Logitech Z-5500 | iPhone 4

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:28

BHQ

Verwijderd schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 13:15:
Bij Zalman geldt 400W=continu vermogen, bij Sweex geldt 400W=piekvermogen.
:)

• all_by_myself
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 26-01 19:33

all_by_myself

Per Ardua ad Astra

dreeke schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 11:50:
In de computerwinkel waar ik werk/aanwezig ben hebben we weer een nieuwe lading Sweex voedinkjes binnengekregen.

Deze vond ik altijd een beetje twijfelachtig, weinig power wat eruit kwam, weegt niks, niet duurzaam etc.

We hebben nu goudkleurige 400w voedingen van Sweex met 2 fans en 350 watt voedingen, zilverkleurig met 1 fan van Maxpower. (ook als Sweex verkocht)

Wat mij ten eerste opvalt is dat ze veel zwaarder zijn dan eerst en de fans zijn stiller. :)

Ik heb nog niet de kans gehad om zo'n ding open te maken (garantie :() en ook niet om ze een beetje flink te belasten.
Heeft er iemand al zo'n "zware" Sweex in huis? Ervaringen? :)

De search geeft alleen oudere topics over Sweex voedingen.
Dreeke, kun je wat plaatjes schieten van die nieuwe voedingen dan weten mensen meteen of ze een 'nieuwe' hebben of een 'oude'. Dat reageert nl. wat makkelijker.

AMD Ryzen 9 PRO 3900, 32GB, Win11 x64

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:28

BHQ

Afbeeldingslocatie: http://www.agatis.biz/images/6963.jpg

Dit zijn de nieuwe (vrijwel zeker :))

• all_by_myself
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 26-01 19:33

all_by_myself

Per Ardua ad Astra

Ik vind deze er dus totaal niet verschillend uitzien. Ik bedoel dus iets specifiekere foto's :
- fans (merk/type)
- sticker op de voeding
- stekkers (voeding/molex/sata)

AMD Ryzen 9 PRO 3900, 32GB, Win11 x64

• J0J0
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 24-10-2025
Glashelder schreef op zaterdag 10 september 2005 @ 01:22:
Ik snap het echt niet. Ik heb nog nooit problemen gehad met low-budget voedingen. Mijn PC draait zelfs op een oude codegen 250w voeding, en dan heb ik niet bepaald een zuinig systeem...

P4 2.4
ATi radeon 9800 pro
4 hdd's
cd+dvd

en nog wat crap die in me kast rondslingerd. Overigens heb ik nu een Zalman 300 wat die 11,30 volt levert. Nou wat een kwaliteit zeg...
Nou ga dan maar eens aan de gang met een multimeter.... Dan zul je denk ik op een mooie 12v uitkomen of meer.

specs

Verwijderd

Achja, 400W piek zal ong. 300W continue zijn, dit is idd wat correcter.

Maar om mijn mening even samen te vatten:
Zijn ze verbeterd? Ja. Zijn het klotedingen? Ja.

• MasterMike
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 24-12-2025
Nou sorry dat ik het zeg hoor maar ik vind het echt slechte voedingen waarom zou je voor die 20/25 euro meer niet een stukken betere voeding kopen. En niet de kans hebben dat het spul stuk gaat. Maarja dat is mijn mening 8)

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-11-2025
Natuurlijk zijn ervaringen altijd anekdotisch, maar ik heb hier zo'n goudkleurige 400W van Sweex met 2 fans en die is er na 2 weken al mee opgehouden. Als ik de PC aanzette gingen alle lampjes als een dolle knipperen -> spanning viel er iedere keer af, en ook veel reboots al in de laatste week.

Eens kijken of ik hem voor een ander merk kan ruilen, zoniet dan probeer ik nog maar een exemplaar >:)

Verwijderd

Hou ons op de hoogte Cpt.Morgan. IK heb t zelfde probleem met als enige verschil dat ik hem niet meer aan durf te zetten omdat ik bang ben dat ie dan mijn componenten molt.

Toen ik hem net nieuw had weigerden de PS/2 en de USB poorten al dienst en nu het toetsenbord ook al, vergezeld met heel veel mooie knipperlichtjes. Echt n wonderbaarlijk ding dat.

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01-2025
Begin nooit aan Sweex/Qtec voedingen ;)

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-02 22:18
ToFast schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 15:44:
Begin nooit aan Sweex/Qtec voedingen ;)
Ik heb hier al een hele tijd een 550Q Qtec draaien hoor, ook zo'n goude met 2 fans

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

• WillemJanJansen
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08-10-2025
Ik heb hier zo'n mooie witte kast met een 300 watt voeding ( 4 maanden geleden gekocht) maar ik heb nooit problemen er mee. Ik kan overklokken wat ik wil en er aan hangen wat ik wil. Nog nooit heeft dit ding iets raars gedaan.
Wat hangt er nu aan?
AMD XP 2800+
ASUS A7V8X-X,
2 x 256 MB geheugen,
1 casefan (coolermaster)
1 CD rewriter (LG)
1 CD speler (LG),
1 7200RPM 80 GB Maxtor disc,
1 MADVIEW 9600 Pro
Zalman 7000 CU
Als ik mijn processor overklok naar 2250 Mhz (nu dus) en mijn videokaart naar zn max dan trekt mn voeding het gemakkelijk, voltages blijven hetzelfde.

Ik heb overigens wel een nieuwe 550 watt voeding besteld, samen met een ASUS 6800NU. (Ik denk niet dat die voeding het gaat trekken met die kaart er bij :P )

Ik heb naast het bovenstaande ook tijdelijk nog wat extra er aan gehangen:
1 DVD brander
1 40 GB 7200 RPM Maxtor

En nee nu ook geen problemen.
Ben ik dan een van de (weinige?) gelukkigen met een WEL goed werkende voeding of is het zo dat wanneer mensen Sweex zien ze meteen met vooroordelen komen?

Overigens vind ik de rest van mn Sweex dingen wel Bagger. ( Draadloze router+ bijbehorende USB sticks)

[ Voor 15% gewijzigd door WillemJanJansen op 16-09-2005 17:02 ]

Pagina: 1