Tips/lectuur over servemigraties gevraagd

Pagina: 1
Acties:
  • 33 views sinds 30-01-2008

• fraQ
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-12-2024
Hallo iedereen die dit leest,

Voor mijn stage zal ik mij de komende maanden gaan bezighouden met o.a. het opstellen van een servermigratieplan. Ik kan er op dit moment nog niet al te veel over zeggen, aangezien het geheel nog vorm moet krijgen en ik nog wat dingen moet overleggen vantevoren. Toch vroeg ik mij af of er misschien boeken/sites/whatever bestaan die de procedures bij een servermigratie beschrijven.Of misschien zijn er wel mensen die hier tips kunnen geven over hoe je met zoiets begint. Een soort van kapstok om alles zo'n beetje aan te hangen. Het begint met een globaal tijdsplan en zal steeds verder uitgediept worden. Iemand die mij een goede bron of tip kan geven zal mijn persoonlijke held van de dag zijn :P.

Alvast bedankt,
fraQ

edit: sorry van de typo in de TT 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door fraQ op 09-09-2005 11:16 ]

Verwijderd

dan is het wel handig als je weet welk OS het over gaat....... Als het over windows gaat heeft kan je een hoop vinden op technet.....

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
Stap 1: Welk Os..
Stap 2: Kan het draaien op de huidige hardware?
Stap 3: Welke programmatuur draaid er nu?
Stap 4: Werkt de programmatuur ook op de nieuwe versie of moet die ook geupdate worden?
Stap 5: Welke implicaties heeft het naar het personeel toe?
Stap 6: Rechten structuur/AD structuur, huidige aan houden of nieuwe maken?

Hier kan je wel even mee vooruit... :)

• fraQ
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-12-2024
Verwijderd schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 11:39:
dan is het wel handig als je weet welk OS het over gaat....... Als het over windows gaat heeft kan je een hoop vinden op technet.....
Op dit moment draait idd alles onder windows, en ik vermoed dat dat zo zal blijven. Alvast bedankt! :)
Wat ik erbij moest vermelden is dat eigenlijk alleen de content (websites, webapplicaties die wij voor de klant maken) hetzelfde moet blijven. Er wordt van webhost gewisseld maar ook van machine. Bijkomend 'probleem' is dus zorgen dat het geheel consistent blijft (koppelingen, verwijzingen naar IP-adres e.d.), ook als fysiek alles verandert.

Verwijderd

Mja, hier is echt zat over te vinden. Daar komt bij dat dit toch echt aan het doel van dit forum voorbijgaat. Het is de bedoeling dat je dit soort vraagstukken ten grote delen zelf kunt oplossen.

Dit topic is gesloten.