Omschrijving van het geheugenshop javascript?

Pagina: 1
Acties:

• AKA_ACE
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

AKA_ACE

The true Marx...

Topicstarter
(overleden)
Ik ben voor mijn werk bezig met een gigalijst van providers en de bijbehorende instellingen voor de ASDL modems/routers en ik zou heel graag zoiets gebruiken als op de geheugenshoppagina (http://shop.tweakers.net/geheugen).

Nu zou ik dat script uit elkaar kunnen trekken maar dat vind ik niet echt "netjes" om te doen dus wil ik liever een "open" script gebruiken en aanpassen naar mijn wensen.

Genoeg scripts te vinden maar geen eentje die doet wat ik zou willen.

Dus als iemand mij de (engelse) naam of omschrijving kan/wil geven van zo'n script dan kan ik gericht zoeken want zoeken op "doorkiesmenu" of "meervoudige navigatie" of wat dan ook geeft niet het gewenste resultaat.
Ik weet eigenlijk niet eens of je dit wel een menu zou mogen noemen, ik zou het liever navigatie oid noemen maar ook daar geen werkbaar resultaat.

Ik weet dat wij hier niet aan scriptrequest doen en dat is dit ook echt niet.
Ik zou alleen heel graag een zetje in de goede (zoek) richting krijgen zodat ik het verder lekker zelf kan uitpluizen.

Gezocht: low-stakes cashgame pokerspelers uit regio Rotterdam voor een wekelijks cashgame, DM mij voor info...

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Je kan zoeken naar dynamische dropdown menu's. De vraag is een beetje: hoe ga je je selecties ophalen. Stop je alle mogelijke opties direct in JS (zoals de shop) of ala de FP*, waarbij je met XMLHTTPRequest de mogelijke vervolgopties ophaalt van de server?

*: credits 2 Woudloper :*

[ Voor 35% gewijzigd door BtM909 op 09-09-2005 11:32 ]

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• AKA_ACE
  • Niet online

AKA_ACE

The true Marx...

Topicstarter
(overleden)
De grap van dit geheel is het volgende:

Als deze "webpagina" klaar is dan wordt deze op een CD gezet die meegeleverd wordt bij de modem/router.

Aan de hand van dit "dropdownmenu" kunnen mensen door het kiezen van hun provider en vervolgens hun abbo direct de juiste instellingen zien (deze pagina's worden uiteraard nog gemaakt) en deze dmv een webinterface in hun modem/router invoeren.

Alle opties zullen dus in de webpagina zelf moeten staan (of een extern file op dezelfde CD).

(Eventueel in een later stadium via een of ander VB script direct automagisch in de modem/router invoeren, maar dat is latere zorg omdat het ons nog niet duidelijk is of dit wel de manier is (alhoewel het op zich wel redelijk hufterproof is) maar zoals gezegd dit is van latere zorg.)

(Edit): Dropdown menu is niet echt de juiste term. Behalve dat dit niet is wat ik zoek geeft deze oplossing onze vriendelijke eindgebruikers teveel mogelijkheden om toch tegen beter weten in de foute keuze te laten maken.
Maar dit terzijde....

Wat wel van belang is is dat dit op elke willekeurige PC moet draaien, dus alles moet lokaal staan (op CD in dit geval) en werken.

[ Voor 33% gewijzigd door AKA_ACE op 09-09-2005 11:36 ]

Gezocht: low-stakes cashgame pokerspelers uit regio Rotterdam voor een wekelijks cashgame, DM mij voor info...

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

AKA_ACE schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 11:24:
(Eventueel in een later stadium via een of ander VB script direct automagisch in de modem/router invoeren, maar dat is latere zorg omdat het ons nog niet duidelijk is of dit wel de manier is (alhoewel het op zich wel redelijk hufterproof is) maar zoals gezegd dit is van latere zorg.)
Dan zou ik ervoor kiezen om de info in bijvoorbeeld JS arrays te stoppen, waardoor je alle mogelijke dynamische opties beschikbaar hebt.

Voor gebruikte technieken kan je [google=multiple dynamic dropdowns].

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

• AKA_ACE
  • Niet online

AKA_ACE

The true Marx...

Topicstarter
(overleden)
BtM909 schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 11:30:

Voor gebruikte technieken kan je [google=multiple dynamic dropdowns].
Cheers, dit is de term die ik bedoel.
Dankjewel.

Verwijderd

je zou het ook met iframes kunnen doen en dan met javascript een onclick event toepassen...

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Verwijderd schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 15:43:
je zou het ook met iframes kunnen doen en dan met javascript een onclick event toepassen...
Licht eens toe, want ik zie zo 1-2-3 geen juiste toepassing voor de uitdaging van TS :)

Verwijderd

BtM909 schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 15:57:
[...]

Licht eens toe, want ik zie zo 1-2-3 geen juiste toepassing voor de uitdaging van TS :)
3 iframes, 1e linkt na de 2e met een bepaalde waarde van de eerste zodat de 2e weet wat de eerste keuze is, zodat de 3e voor de eerste 2 keuzes geladen word, zodat daarna de 3 keuzes bekend zijn, dit scheelt waarschijnlijk een aantal html documenten, je kunt ook gewoon a href gebruiken, met name...

• AKA_ACE
  • Niet online

AKA_ACE

The true Marx...

Topicstarter
(overleden)
Heel simpel geworden.
Twee pull-down menu's waarbij de tweede reageert op hetgeen je in de eerste kiest.
In het tweede menutje klik je door naar een nieuwe pagina (die dmv javescript uit de keuze van het soort abbo) wordt gegenereerd.
(Anders moet ik zo'n 150 aparte webpagina's maken en das wat veel werk (en niet zo netjes... ;) ).)
Dit alles met iframes....
Verwijderd schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 15:43:
Exact wat ik heb gedaan, was even puzzelen hoe precies de onclick aan te passen, maar de link een paar reply's eerder wees exact in de juiste richting.

[ Voor 43% gewijzigd door AKA_ACE op 10-09-2005 00:50 ]

Pagina: 1