Toon posts:

ncpfs mount valt weg

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een problem met een novell mount op mijn Linux machine. Ik kan deze probleemloos mounten en gebruiken, maar als ik hem een paar minuten niet gebruik krijg ik:

[dennis@localhost SERVER]$ ls
ls: reading directory .: Input/output error

In dmesg staat deze melding:
ncpfs: Connection invalid!
SELinux: initialized (dev ncpfs, type ncpfs), not configured for labeling
ncpfs: Connection invalid!

Verder staat SELinux op "Warn" dus deze zou het probleem niet mogen veroorzaken.

Ik mount op deze manier de SERVER op mijn linux mountpoint, wat dus zonder problemen gaat.

mount -t ncpfs SERVER /mnt/SERVER -o user=xxxxx -o passwd=xxxx -o volume=xxxxx -o ipserver=xxxxx

Verdere informatie:

Fedora Core 4

[dennis@localhost scripts]$ uname -r
2.6.12-1.1447_FC4

En ik heb gewoon de ncpfs rpm geinstalleerd. Het gekke is dus dat de mount na een paar minuten een I/O error geeft terwijl ik de mount daarvoor probleemloos kon gebruiken...

Verwijderd

Dan zou ik dat eens testen met selinux ook echt disabled.

Verwijderd

Topicstarter
Ha! Dat ik daar zelf niet aan gedacht heb.

Maar inderdaad, als ik SE uitzet heb ik geen problemen. Toch raar dat de optie "Warn" toch acties onderneemt..Ik zal daar eens wat dieper induiken. In ieder geval bedankt.

Verwijderd

Topicstarter
Helaas.. iets te vroeg feest gevierd. Iemand nog een idee?

Verwijderd

Heb je fc4 volledig geupdate (yum upgrade)?

Ook getest in fc3 (fc4 is bleeding edge he)?

Verwijderd

Topicstarter
Jah, ben helemaal up-to-date.

Een collega doet hetzelfde met zijn laptop (zelfde hardware) maar dan via de fstab. Deze blijft wel actief.

Ik mount de novell server middels een in rc.local aangeroepen script wat kijkt in welk netwerk ik zit. Als ik in het juiste netwerk zit wordt bovenstaand mount commando aangeroepen, en zo niet gebeurd er niets.

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
En wat draait die collega voor distro?

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 10 september 2005 @ 13:46:
Jah, ben helemaal up-to-date.

Een collega doet hetzelfde met zijn laptop (zelfde hardware) maar dan via de fstab. Deze blijft wel actief.

Ik mount de novell server middels een in rc.local aangeroepen script wat kijkt in welk netwerk ik zit. Als ik in het juiste netwerk zit wordt bovenstaand mount commando aangeroepen, en zo niet gebeurd er niets.
Ik heb op deze error gezocht op Google.

De eerste resultaat was dit :

http://groups.google.com/...=1&hl=nl#787ca7fa41947994

Verwijderd

Topicstarter
Dat zou kunnen verklaren dat de mount bij de collega wel blijft hangen (hardmounted via fstab?) en bij niet...

Bedankt in ieder geval
Pagina: 1