Ik heb een problem met een novell mount op mijn Linux machine. Ik kan deze probleemloos mounten en gebruiken, maar als ik hem een paar minuten niet gebruik krijg ik:
[dennis@localhost SERVER]$ ls
ls: reading directory .: Input/output error
In dmesg staat deze melding:
ncpfs: Connection invalid!
SELinux: initialized (dev ncpfs, type ncpfs), not configured for labeling
Verder staat SELinux op "Warn" dus deze zou het probleem niet mogen veroorzaken.
Ik mount op deze manier de SERVER op mijn linux mountpoint, wat dus zonder problemen gaat.
mount -t ncpfs SERVER /mnt/SERVER -o user=xxxxx -o passwd=xxxx -o volume=xxxxx -o ipserver=xxxxx
Verdere informatie:
Fedora Core 4
[dennis@localhost scripts]$ uname -r
2.6.12-1.1447_FC4
En ik heb gewoon de ncpfs rpm geinstalleerd. Het gekke is dus dat de mount na een paar minuten een I/O error geeft terwijl ik de mount daarvoor probleemloos kon gebruiken...
[dennis@localhost SERVER]$ ls
ls: reading directory .: Input/output error
In dmesg staat deze melding:
SELinux: initialized (dev ncpfs, type ncpfs), not configured for labeling
Verder staat SELinux op "Warn" dus deze zou het probleem niet mogen veroorzaken.
Ik mount op deze manier de SERVER op mijn linux mountpoint, wat dus zonder problemen gaat.
mount -t ncpfs SERVER /mnt/SERVER -o user=xxxxx -o passwd=xxxx -o volume=xxxxx -o ipserver=xxxxx
Verdere informatie:
Fedora Core 4
[dennis@localhost scripts]$ uname -r
2.6.12-1.1447_FC4
En ik heb gewoon de ncpfs rpm geinstalleerd. Het gekke is dus dat de mount na een paar minuten een I/O error geeft terwijl ik de mount daarvoor probleemloos kon gebruiken...